پرواز غیرعادی هواپیمای باربری از آمریکا به بنغازی لیبی


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یکی از پایگاه‌های ویژه رصد هواپیما‌های نظامی، از پرواز غیرعادی یک فروند هواپیمای باربری از آمریکا به لیبی خبر داد.
وبگاه ایتامیل رادار نوشت این هواپیما از پایگاه هوایی اندروز در آمریکا برخاست و در فرودگاه بنغازی در شرق لیبی بر زمین نشست.
ایتامیل رادار افزود این هواپیمای آمریکایی در آسمان انگلیس سوخت گیری کرد و با نزدیک شدن به آسمان لیبی از رویت پایگاه‌های رصد هواپیما‌ها مخفی شد، اما دو ساعت بعد بار دیگر بر صفحات این مراکز پدیدار شد، اما این بار در مسیر عکس پرواز اولیه، یعنی از لیبی به مقصد آلمان در حرکت بود.
در خبری دیگر؛ دولت وفاق لیبی اعلام کرد، نیرو‌های دولتی با تسلط بر شهر‌های ساحل غربی در کشور، موفق شدند مقدار قابل توجهی سلاح را به غنیمت بگیرند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نیرو‌های دولت وفاق تاکید کردند، در درگیری‌های مناطق جنوبی طرابلس، تعدادی از مزدوران جنجوید که از نیرو‌های خلیفه حفتر حمایت می‌کردند کشته شدند.
صلاح الدین النمروش، معاون وزیر دفاع در دولت وفاق لیبی با تاکید بر اینکه تسلیحات به غنیمت گرفته شده، تسلیحاتی جدید است، گفت، نیرو‌های وفاق موفق شدند برخی از افراد مسلحی را که در کنار نیرو‌های حفتر می‌جنگیدند به اسارت بگیرند.
وی افزود، تحقیقات اولیه از این اسرا نشان می‌دهند کشور‌های مختلف عربی و غیرعربی در تحولات لیبی نقش دارند و مزدوران زیادی از اتباع آفریقا در لیبی می‌جنگند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان