پیام تسلیت امام جمعه اردبیل برای درگذشت پروفسور حیدر باش از محبان اهل بیت(ع) ترکیه


پیام تسلیت امام جمعه اردبیل برای درگذشت پروفسور حیدر باش از محبان اهل بیت(ع) ترکیه

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز جمعه در پیامی درگذشت پروفسور حیدر باش از اندیشمندان و محبان اهل بیت(ع) ترکیه را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام آیت‌الله سیدحسن عاملی آمده است: با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم جناب مستطاب پروفسور حیدر باش (طاب‌ثراه و جعل الجنة مثواه) به ندای حضرت احدیت لبیک و دار فانی را وداع گفتند.

این پیام افزوده است: ایشان اندیشمندی متفکر، دانشمندی متعمق، اقتصاددانی المعی، مصلحی اجتماعی، سیاستمداری دوراندیش، نویسنده‌ای پرتوان و پراثر و مخصوصا مبلغی بسیار استثنائی برای مرام و افکار اهل بیت و بزرگ داعی و منادی وحدت در کشور دوست و عزیز ترکیه بودند.

به نوشته آیت‌الله عاملی ، ایشان با مطالعات عمیق دینی و مخصوصا با اشراف بسیار ستودنی به افکار و اندیشه و سیره اهل بیت (ع) و با تسلط شایسته به فن خطابه و داشتن حسن سلیقه و ذوق سرشار و قریحه پربار و با در اختیار داشتن چندین کانال هوایی و مجلات متعدد و با ده‌ها تالیفات نفیس و فاخر، خدمات عظیم و ماندگاری به تراث عظیم حضرت ختمی مرتبت یعنی اهل بیت (ع) که بزرگ نقطه اشتراک مذاهب اسلامی است، تقدیم کردند.

امام جمعه اردبیل همچنین افزوده است: هیچ تردیدی نداریم که فقدان آن بزرگ مرد محقق و متتبّع ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای دوستان و عاشقان اهل بیت می‌باشد، اما بدون شک خط اعتقادی مبارکی که آن اندیشمند بزرگ در جامعه امروز ترکیه بنا نهادند زنده، پویا، پرنشاط و پر رهرو خواهد ماند "وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ" موجب شادی روح و روان او و سبب بارش غفران الهی به ابدیت او خواهد بود.

در این پیام افزوده شده است: مطمئن هستم که ایشان با این معامله بزرگی که با اهل بیت انجام دادند مورد الطاف خاص خداوندی و شفاعت حضرت محمد مصطفی (ص) و مورد عنایات خاصه اهل بیت (ع) خواهند بود و با روح و ریحان به محضر آنها وارد خواهند شد.

امام جمعه اردبیل آورده است: برای من شرف بزرگی است که از طرف خودم و عاشقان اهل بیت (ع) در ایران اسلامی این ضایعه را به ملت بزرگ ترکیه و دلدادگان اهل بیت (ع) و اعضا حزب ترکیه مستقل تسلیت عرض نمایم.

آیت الله‌عاملی از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و حشر با پیامبر اعظم و اهل بیت (ع) ، برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای دوستداران و موالیان اهل بیت تسلای الهی را مسالت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم