مدافعان وطن در بوشهر پشتیبان سربازان سلامت


مدافعان وطن در بوشهر پشتیبان سربازان سلامت

بوشهر- ایرنا- مدافعان وطن در قالب حماسه سازان هوایی ، دریایی ، زمینی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی در استان بوشهر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا با تمام توان و تجهیزات خود تا آخر در کنار مردم و پشتیبان قوی سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند.

مگر می شود روز ارتش باشد و از حماسه آفرینان و اسطوره‌های پایداری، مقاومت و غیورمردان جان برکف، از عملیات مروارید، حماسه ناوچه همیشه قهرمان پیکان و همت بلند شهید همتی در نابودی توان نیروی دریایی ارتش عراق، از کمان ۹۹ و حماسه‌های خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی شهیدان بابایی، ستاری، دوران، یاسینی، خلعتبری، از حمله به اچ‌ ۳ و حماسه سیمرغ‌های هوانیروز و شهیدان شیرودی و کشوری و از مقاومت ۳۴ روزه در خرمشهر حرفی نزد؟

مگر می شود فراموش کرد حماسه گردان تکاوران نیروی دریایی ارتش بوشهر به فرماندهی ناخدا هوشنگ صمدی که در نیمه شب اولین روز جنگ به سمت خرمشهر حرکت کردند و حماسه سازان گمنام خرمشهر در روزهای سخت مقاومت نام گرفتند.

مگر می‌شود از رشادت‌ها و مظلومیت‌های قهرمانان ناوهای سهند و سبلان در نبرد با شیطان بزرگ، از شهید مسعود خلعتی اولین شهید مستقیم به دست آمریکای جهان خوار در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس، از عظمت و شکوه سپهبد شهید قرنی تا آزادگانی همچون خلبان لشکری یادی نکرد.

روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی یادآور حماسه، ایثار و دلاورمردی‌های مردانی است که با گذشت از جان خود در راه صیانت از انقلاب و کشورهمواره در صف مقدم ایستادند و در کتاب انقلاب اسلامی ایران حماسه‌های به یادماندنی ثبت کردند.

۲۹ فروردین روز ارتش یادآور حماسه هفتم آذر و از بین بردن سکوهای الابکر و الامیه دشمن بعثی عراق، حمله جنگنده‌های پایگاه ششم شکاری در کمتر از ۲ ساعت از آغاز حمله رژیم بعث عراق برعلیه ایران و تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید والامقام در راه نظام و انقلاب اسلامی است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیوستن به مردم نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و پس از آن با آغاز جنگ هشت ساله رژیم بعث بر علیه ایران اسلامی و دفاع از خاک و میهن اسلامی حماسه‌ها خلق کرد.

پس از آن نیز ارتش جمهوری اسلامی به بازسازی، ارتقای توان رزم برای بازدارندگی پرداخت و کارهای بزرگی برای ارتقای توان رزمی خود انجام داد که از جمله آنها تاسیس و راه‌اندازی صنعت قطعه سازی و جهاد خودکفایی برای نخستین بار در کشور بود.

ارتش خارج از وظیفه خود که حفظ توان رزمی است در سایر موارد در کنار ملت ایران قرار دارد و در هر جایی که کشور آسیب دید ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در کنار مردم قرار داشت و تلاش کرد آسیب‌ها را به کمترین میزان خود برساند.

ایثار و حماسه آفرینی ارتش دلاور در سیل‌ها و زلزله‌ها و در حوادث مختلف از جمله حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور سال ۹۷ هیچ گاه از اذهان فراموش نمی‌شود.

حضور ارتش در کنار مدافعان سلامت بار دیگر نقش مهم نیروهای مسلح را به جامعه یادآوری کرد.

امروز نیز با شیوع ویروس کرونا ارتشیان غیرتمند در کنار سایر نیروهای مسلح و خدمات رسانی به مردم در زمینه گند زدایی، ضد عفونی و راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها برای پشتیبانی از فعالان جبهه سلامت و مردم باز هم برگ زرین دیگری از خود به ثبت رساندند.

ویروس کرونا هرچند جامعه را دچار نگرانی‌هایی کرده اما باعث شده تا همدلی‌، همراهی‌ و یکدلی‌های دوران هشت سال دفاع مقدس دوباره در جامعه نمود پیدا کند و هرکسی درهر لباسی به نحوی سهمی در کنترل و از بین بردن این ویروس ایفا کند.

در کنار همه همراهی‌ها و کمک‌های خیرخواهانه مردم در تولید ماسک و مواد ضد عفونی و ژل‌های شست و شو برای همراهی با دولت و تامین نیازهای سربازان خط مقدم عرصه سلامت بنا به دستور فرمانده کل ارتش نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر نیز در کنار نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج فارغ از رنگ لباس برای شکست کرونا در کنار مردم قرار گرفتند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری بوشهر گفت: مدافعان سلامت با گذشت از جان خود پای کار آمدند و ایثار این قشر در کنار پشتیبانی مردم امروز ایران اسلامی در بخش کنترل بیماری کرونا نسبت به خیلی از کشورهای پیشرفته جلوتر است.

ارتش با تمام توان در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد

امیر سرتیپ دوم خلبان علی اکبر طالب زاده افزود: خانواده درمان برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ جان هموطنان‌مان از جان خود گذشتند و همین ایثار باعث شده ایران در خصوص کنترل این میهمان ناخوانده از بسیاری از کشورهای توسعه یافته بهتر عمل کند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا افزود: در این شرایط نیز با ابلاغ فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش قرارگاه زیستی در مناطق تشکیل و نشست‌هایی برگزار شد و همه تجهیزات موجود برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا هدایت شده‌است.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر اضافه کرد: آموزش ساکنان پایگاه‌ها و کارکنان و حفظ آمادگی رزمی، تولید ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی و شوینده معابر و سطوح شهربوشهر با همت یگان‌های عملیاتی از جمله اقدام‌های انجام شده در این ارتباط است.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان بیمارستان مرجع برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تعیین شده سایر بیمارستان‌های مستقر در مرکز استان در کنار این بیمارستان وظیفه خدمت رسانی به سایر بیماران را برعهده دارند.

نقاهتگاه‌های ارتش با ۵۵۰ تخت در استان بوشهر راه‌اندازی شد

طالب زاده افزود: همچنین در صورتیکه شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بوشهر افزایش یابد نقاهتگاه‌هایی به ظرفیت ۵۵۰ نفر در پایگاه‌های هوایی، دریایی و پدافند پیش بینی شده که در صورت نیاز امکان ارتقای ظرفیت آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر همه کارکنان به صورت شبانه روزی پای کار هستند و توان رزمی خود را حفظ کرده‌اند، گفت: هر شب پنج هزار لیتر مواد ضد عفونی به وسیله خودروهای رفع آلودگی در کنار نیروهای پیاده کار ضد عفونی معابر را انجام داده و متوقف نشده‌است.

وی یادآورشد: یگان‌های مختلف ارتش شامل هوایی، دریایی و پدافند هوایی مستقر در استان بوشهر تمام بخش‌های درمانی و بهداشتی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.

طالب زاده افزود: یگان‌های ارتش مستقر در استان بوشهر از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در بخش تامین مواد ضد عفونی کننده، شوینده، کارگاه‌های تولید ماسک فعال هستند.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر نیز گفت: این پایگاه نیز قبل از آلودگی استان اقدام‌های پیشگیرانه خود را در راستای سلامتی کارکنان و به خصوص سربازان انجام داده است.

ناخدا یکم عرشه و ستاد جعفر تذکر افزود: در همین ارتباط تمام دوره‌های آموزشی، ماموریت‌ها، ورود و خروج وفعالیت‌های آموزشی لغو و ورود میهمانان به محوطه پایگاه نیز ممنوع اعلام شد.

وی اضافه کرد: همچنین پایش سلامت کارکنان و خانواده آنها با عنوان غربالگری، ضدعفونی و گندزدایی اماکن مختلف پایگاه به صورت مستمر در حال انجام و در کنار آن نقاهتگاهی با ظرفیت ۷۰ تخت راه‌اندازی شده است.

تذکر ادامه داد: همچنین یک کارگاه تولید مواد شوینده صنعتی کشتی‌ها نیز تغییر کاربری داده شده و در حال رایزنی هستیم که با گرفتن مجوزهای لازم از معاونت غذا و دارو تبدیل به کارگاه تولید مواد ضد عفونی کننده و شوینده شود.

وی بیان کرد: همچنین خیاطی‌های پایگاه دریایی بوشهر نیز برای تولید ماسک در اختیار اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفته شده و این واحدهای خیاطی توان تولید ۱۰ هزار عدد ماسک را در ماه دارند.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب کشور نیز گفت: به دستور فرمانده کل ارتش قرارگاه زیستی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تامین آسایش و آرامش مردم تشکیل شد.

امیرغلامعباس اسماعیل زاده افزود: تلاش شده با تشکیل گروه‌های مختلف کار ضد عفونی شهر با هدف مبارزه با ویروس کرونا انجام و توصیه‌های بهداشتی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و مسئولان استان بوشهر سهم خود در مبارزه با ویروس کرونا را انجام می‌دهند انتظار است مردم نیز در راستای حفظ سلامتی خود و جامعه به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و در خانه بمانند.

اسماعیل زاده گفت: امروز در خانه ماندن و جلوگیری از تشکیل زنجیره و چرخه بیماری در استان مهمترین کاری است که هر بوشهری بعنوان سهم خود درمقابله با بیماری کرونا باید انجام دهد.

جامعه ایثار مدافعان جبهه سلامت را فراموش نخواهد کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از برترین‌های جبهه سلامت را از دست بدهیم اما به طور یقین مردم ایثار سربازان خط مقدم جبهه سلامت را فراموش نخواهد کرد.

دکتر سعید کشمیری افزود: هر چند کشور و به طبع آن استان بوشهر با شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی قرار گرفت اما با ایثار مدافعان جبهه سلامت، پشتیبانی مردم و همه نیروها به خصوص نیروهای مسلح امروز شرایط ایران نسبت به بسیاری از کشورها بهتر است.

وی با اشاره به حضور مستمر نیروهای مسلح در کنار بخش مدافعان جبهه سلامت افزود: امروز حضور پرمعنای نیروهای مسلح در کنار بخش درمان شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت را عینیت بخشیده و نشان داد ارتش و سپاه همانطور که در زمان جنگ تحمیلی در مقابل توپ، تانک و آتش ایستادند امروز نیز به شکل دیگری در کنار بخش سلامت یاریگر مردم هستند.

کشمیری با اشاره به فعالیت نقاهتگاه‌های یگان‌های مختلف ارتش در استان بوشهر گفت: با بازدید از نقاهتگاه‌های مجهز ارتش در پایگاه‌های هوایی، دریایی و پدافند خیالم راحت شد که استان بوشهر از پشتوانه بسیار محکمی از طرف ارتش برخوردار است.

وی اضافه کرد: هرچند استان بوشهر از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا ازآمار پایینی برخوردار است و رشد بیماری خیلی کنترل و مدیریت شده است ولی باید آمادگی خود را حفظ کنیم چرا که رفتاربیماری شناخته شده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: به همین دلیل رفتارها، فاصله گذاری‌های اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم در کنترل این بیماری بسیار موثر است و اگر ملاحظه‌ها و کنترل‌های بهداشتی به خوبی صورت نگیرد این بیماری شعله ور می‌شود.

کشمیری گفت: از یگان‌های مستقر ارتش در این استان به خاطر آمادگی و کمک‌هایی که در رابطه با ضد عفونی شهر، تهیه مواد ضد عفونی و شوینده، ماسک و حمایت از مردم آسیب پذیر که مشکلات اقتصادی دارند قدردانی می‌شود و حضور و پشتیبانی آنان باعث شده که مدافعان عرصه سلامت خستگی را احساس نکنند و همچنان با روحیه بالا در خط مقدم تامین سلامت مردم حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند این نقاهتگاه‌ها برای خدمات رسانی به مجموعه خانواده نیروهای مسلح آماده سازی شده است اما درصورتی‌ که در شرایط حاد و بحرانی قرار بگیریم این آمادگی وجود دارد که به بیماران غیر نظامی نیز خدمات رسانی و آنان را پذیرش کنند.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر در تمام شهرستان‌های استان بوشهر نقاهتگاه پیش بینی شده و در مرکز استان نیز نقاهتگاهی با ظرفیت ۳۰۰ تخت در نظر گرفته شده که تاکنون نیازی برای استفاده از آنها وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته روند بیماری ثابت بوده است گفت: آمار بیماران و مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ دراستان بوشهر نسبت به جمعیت این استان قابل قبول است اما نگران هستیم فاصله‌گذاری‌ها به اندازه کافی رعایت نشود به همین دلیل مردم باید همچنان شعار در خانه بمانیم را مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: هرچند مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی با عنوان فاصله گذاری هوشمند به زودی اجرا می‌شود اما این بیانگر عادی شدن شرایط نیست پس قضیه را عادی سازی نکنیم و به قدر ضرورت از منزل خارج شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !