95 درصد کارگاه‌های خراسان شمالی اصول بهداشت را رعایت می‌کنند


95 درصد کارگاه‌های خراسان شمالی اصول بهداشت را رعایت می‌کنند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بازدیدهای بازرسان نشان داد که 95 درصد از کارگاه‌های استان مسائل ایمنی سلامت و پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را رعایت کرده‌اند.

علی قلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید بازرسی ها از کارگاه های مختلف استان در قالب فاصله گذاری هوشمند، اظهار داشت: اکنون بازرسی ضربتی، در حال انجام است و با بازگشایی بنگاه ها و آغاز فعالیت مشاغل مختلف، از ۱۶ فروردین ماه بازدید مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ بازرسی مشترک در شهرستان ها انجام شده است، افزود: از اوایل اسفندماه پارسال و با شیوع ویروس کرونا، کاهش ساعت کار نیروهای کارگری در کارگاه ها، مورد تاکید ما بوده است و تا ۱۶ فروردین ماه، ۱۶۰ کارگاه در استان یا تعطیل شده و یا کاهش نیرو داشته اند.

قلی پور خاطرنشان کرد: در مجموع در این مدت، ۶ هزار و ۷۰۰ نفر کارگر براساس توافق کارفرمایان، به مرخصی رفته و با کاهش ساعت کاری روبه رو شده اند.

وی افزود: مشکل خاصی در رعایت مسائل بهداشتی نبوده است، البته ماسک و دستکش در ابتدای اسفندماه کم بود و پیدا نمی شد، اما تخلف جدی در کارگاه ها مشاهده نشد و کارفرمایان همکاری داشته و در حد امکان، امکانات و اقلام بهداشتی را تهیه کرده اند.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت، حدود ۲ هزار بازرسی از کارگاه ها انجام شده و در نتیجه آن، برای ۱۵ کارگاه ابلاغ رفع نقص، در زمینه الزامات بهداشت و مقابله با کرونا صادر شد که البته رفع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !