اجرای طرح «مهر نان» همسو با رزمایش مواسات/ کانون‌های مساجد در خدمت‌رسانی اجتماعی پیشتاز هستند


اجرای طرح «مهر نان» همسو با رزمایش مواسات/ کانون‌های مساجد در خدمت‌رسانی اجتماعی پیشتاز هستند

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با بیان‌اینکه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه مساجد در ایام شیوع کرونا تعطیل نشده و گسترش چندبرابری یافته است، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا و نیز زنده نگاه داشتن یاد و مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی پیشتاز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اشرفی اصفهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به خدمات مستمر و تمام نشدنی مساجد در خدمت به اجرای طرح ملی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مساجد در ظاهر تعطیل هستند اما هیچ یک از خدمات اجتماعی و عام المنفعه این خانه های خدا برای رسیدگی به فقرا تعطیل نشده بلکه گسترش چند برابری نیز یافته است.

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، منطقه تهرانپارس، چهارراه شاهد) درباره فعالیت های این خانه خدا در اجرای رزمایش مساوات، گفت: اجرای طرح «مهر نان»، بسته های ارزاق و ارائه کمک های مالی به برخی از خانواده های مستمند از جمله خدمات این مسجد در سال نو، نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تعطیلی برنامه های مساجد، این خانه های خدا چه اقداماتی برای اجرای عناوین روزهایی دهه تکریم و تعظیم مساجد می توانند انجام دهند، افزود: تمام فعالیت های مساجد در حوزه تبلیغ دین از زمان دوره شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی انجام و گاهی در قالب توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی دنبال می شود.

اشرفی اصفهانی ادامه داد: مساجد همانطور که در برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیار فعال بودند امسال نیز حتما نام فرمانده رشید جبهه مقاومت را در برنامه های شان چه به صورت مجازی یا حقیقی، زنده نگاه می دارند.

وی با بیان اینکه مزین شدن نام برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، اقدامی ماندگار در زنده نگاه داشتن نام و خط فکری و اعتقادی شهید سردار سلیمانی بود، تاکید کرد: این کانون ها امسال نیز به طرق مختلف و در مناسبت های دینی و انقلابی، مکتب و فرهنگ درخشان و جاودان این شهید سرافراز اسلام را ترویج می کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن