مربی روسی: ناپولی می‌تواند مهاجم بهتری از آزمون پیدا کند/آینده مبهم رضایی با شارلروا


مربی روسی: ناپولی می‌تواند مهاجم بهتری از آزمون پیدا کند/آینده مبهم رضایی با شارلروا
بازیکن سابق تیم ملی روسیه و مربی فوتبال درباره احتمال انتقال مهاجم ایرانی زنیت به ناپولی، گفت: آزمون در لیگ روسیه ستاره است اما در سطح بین المللی این طور نیست.

به گزارش فارس، موضوع انتقال سردار آزمون، ستاره ایرانی از زنیت به یکی از تیم های اروپایی مطرح این روزها در راس اخبار ورزشی رسانه های روسیه قرار دارد.

این روزها بنا به اخبار منتشر شده آزمون از سوی ناپولی، وستهام، اورتون و لسترسیتی مورد توجه است. به همین خاطر سرگی کیریاکوف، بازیکن سابق تیم ملی روسیه و مربی فوتبال درباره اخبار مطرح شده درباره احتمال انتقال مهاجم ایرانی به صورت مفصل با سایت «sportsdaily» روسیه صحبت کرد که به شرح زیر است:

آیا زنیت می تواند به پیشنهادهای رسیده برای خرید آزمون فکر کند؟

در شرایط کنونی نه. اولا هنوز سرنوشت ادامه مسابقات لیگ روسیه مشخص نیست. ثانیا برای فروش بازیکنی باید ابتدا به دنبال جایگزین مناسب باشید و بعد از پیدا کردن جایگزین اقدام به فروش کنید. فروش سردار در شرایط کنونی سخت است. باشگاه زنیت همیشه به سرعت عمل مشهور است البته به شرطی که مذاکرات را قبلا آغاز کرده باشد. اگر اطلاعات به دست آمده کم باشد همه چیز به کندی پیش می رود. سران زنیت روی آزمون برای آینده تیم برنامه ریزی کردند.

شما از جایگزین مناسب برای آزمون گفتید. آیا جای خالی سردار را بازیکنان روس موجود در زنیت مثل کوکورین و دریوسی نمی توانند پر کنند؟

با کوکورین به نظرم این اتفاق رخ نمی دهد. توانایی او در مقایسه با سردار پایین است و در این صورت کیفیت بازی زنیت افت می کند. گفته می شود کوکورین با باشگاه های دیگر در حال مذاکره است و باید تصمیمی برای آینده اش بگیرد. پست دریوسی مهاجم نوک نیست. درست است او در ابتدای حضورش در زنیت در خط حمله بازی می کرد ولی بعدا به عنوان وینگر استفاده شده و الان مدت هاست در خط میانی بازی می کند. کوکورین بازیکنی در پست آزمون نیست و خیلی سخت است که بازی را شبیه بازی سردار بدانیم. نکته دیگراین بازیکن جزو بازیکنان ذخیره زنیت است و نمی تواند جایگزین مناسبی برای سردار در آینده باشد.

آیا زنیت در صورت جدایی آزمون دوباره به فلسفه بازی با یک مهاجم برمی گردد؟ یعنی زنیت باید به دزیوبا در خط حمله اتکا کند و جانشین جوانی در آینده برای او پیدا کند؟

زنیت مدت های طولانی است که با ترکیب ۴-۴-۲ بازی می کند و تغییر تاکتیک بازی برای مربیان تیم بسیار سنگین تمام می شود. کادر فنی زنیت به این تاکتیک اعتماد دارند و در لیگ قهرمانان اروپا هم از این تاکتیک استفاده کردند. البته تغییر تاکتیک به یک مهاجم شاید بتواند در لیگ روسیه جواب بدهد اما زنیت در بازی های بزرگ نیاز دارد تا خط حمله اش بهتر باشد. نمی تواند در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با یک مهاجم بازی کند. تقویت در خطوط نباید تنها مختص به خط دفاع باشد شما نیاز دارید در خط حمله نیز بازیکن جدید به خدمت بگیرید. با چشم پوشی از رفتن یا ماندن آزمون زنیت نیاز به مهاجم دارد.

برخی از کارشناسان در ابتدای انتقال آزمون از روبین کازان به زنیت به توانایی او شک داشتند. اما او خیلی زود درخشید و موفق به ثبت رکورد در گلزنی شد. آیا او هنوزم می تواند پیشرفت کند یا توانش همین اندازه است؟

آزمون بازی مورد اطمینانی را از خود به نمایش گذاشت اما او هنوز به اوج نرسیده است. سردار در حد و توان خودش بازی می کند. شما می توانید در این زمینه به رکوردهای کشوری نگاه کنید. هر فردی برای خودش رکورد ثابتی دارد و این امری طبیعی است. اما افرادی بین آنها هستند رکوردهای خود را افزایش می دهند. به همین خاطر آزمون در لیگ روسیه ستاره است اما در سطح بین المللی به نظرم ناپولی او را به خاطر توانایی هاش انتخاب نکرده است. بله مهاجمی در سطح بین المللی وجود دارد. البته این نکته هم است که ناپولی افت کرده و مثل گذشته قوی نیست. به همین خاطر به دنبال جذب مهاجم توانمند هستند اما به نظرم ناپولی می تواند مهاجم بهتر از آزمون جذب کند.

آیا به نظرت آخر توان آزمون برای بازی این است؟

بله

کدام لیگ فوتبال را مناسب آزمون می دانید؟

در شرایط کنونی سری آ ایتالیا لیگی بسته است و سبک بازی دفاعی بر آن حکم فرماست. بازیکنی تکنیکی مثل آزمون نمی تواند توانایی خودش را در این لیگ ثابت کند. در انگلیس بازی مستقیم انجام می شود. در آلمان فوتبال فیزیکی به همراه تمرکز انجام می شود. فقط لالیگا در سطح خوبی از تاکتیک برگزار می شود. البته در فوتبال کنونی دنیا بازی های همه شبیه به هم شده است. این بدان معنا نیست که تمام تیم های ایتالیا بسته بازی می کنند. ناپولی تیمی است که به صورت هجومی با تمرکز بازی می کند. بسیاری از تیم های انگلیس وجود دارند که فوتبالی مدرن ارائه می دهند. به همین خاطر انتخاب لیگ مناسب برای آزمون سخت است. او بازیکنی تکنیکی است اگرچه در بسیاری از صحنه های فوتبال گروهی انجام می دهد. او در خط حمله فوق العاده است به همین خاطر زنیت از او در نوک استفاده می کند. به همین خاطر نمی توانم لیگ یا تیمی را برای آزمون انتخاب کنم. او نیاز به فردی در کنارش دارد تا اوج فوتبالش را ارائه دهد.

بار دیگر سوال می کنیم. کوکورین و آزمون در خط حمله بسیار شبیه بهم بازی می کنند. نظرت چیست؟

چرا شما پافشاری می کنید که کوکورین جزئی از زنیت است؟ (باخنده) او را در ترکیب زنیت نمی بینم. این بازیکن را جزو اصلی های زنیت نمی دانم. به نظرم تو طرفدار کوکورین هستی و پافشاری می کنی تا او به ترکیب اصلی زنیت برگردد.

آینده مبهم رضایی با شارلروا/مهاجم ایرانی نمی‌تواند به بروژ برگردد

یک رسانه بلژیکی از آینده مبهم مهاجم ایرانی کلوب بروژ خبر داد.

به گزارش فارس، سایت «voetbalbelgie» بلژیک خبر داد کاوه رضایی، مهاجم ایرانی بروژ فصل گذشته به صورت قرضی برای شارلروا بازی کرد و کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت.

اکنون آینده رضایی در ابهام قرار دارد. این مهاجم باید با اتمام قراردادش با شارلروا به بروژ برگردد اما باشگاه بروژ می خواهد او را به صورت دائمی بفروشد.

از طرف دیگر هم سران باشگاه شارلروا، هنک ورمان مهاجم هلندی تیم دسته دومی لیگ آلمان را به جای رضایی می خواهند به ترکیب تیم اضافه کنند.

با این وجود آینده مهاجم ایرانی هنوز مشخص نیست. بروژ به دنبال مشتری است تا مهاجم ایرانی خود را به آن بفروشد. او در فصل گذشته برای شارلروا در ۲۱ بازی ۱۲ گل به ثمر رسانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403