از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا


از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا

ابتکارات گروه جهادی «شهید علی ناطقی» با همکاری اعضای کانون مسجدی، شرکت 307 کانون مسجدی ایلام در رزمایش مواسات و اجرای طرح «مهر نان» همسو با رزمایش مواسات ازجمله اخبار حوزه مسجد در 30 فروردین‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در سی‌امین روز از فروردین ماه ۹۹:

ابتکارات گروه جهادی «شهید علی ناطقی» با همکاری بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد «خداداد»

از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا

«حمیدرضا آفاقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تبدیل تمام فضای مسجد و مجموعه های دینی، ورزشی، علمی و تبلیغی آن به کارخانه تولید ماسک و گان، اظهار کرد: پس از تاکید مرکز رسیدگی به امور مساجد مبنی بر تعطیل شدن موقت نماز جماعت و سایر برنامه های دینی و فرهنگی مساجد، امام جماعت، هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد خداداد دست به دست هم دادند تا امکانات و تجهیزات لازم برای تامین سلامت مردم و مدافعان سلامت را در حد امکان تامین کنیم.

این عضو گروه جهادی «شهید علی ناطقی» افزود: فعالیت این مجموعه از ۸ صبح تا ۱۰ شب انجام می شود و تاکنون حدود ۳۶ هزار ماسک و ۶۰۰ گان تولید شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت های مسجد خداداد (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان عارف) متبرک به نام شهید ناطقی است و این گروه جهادی در ایام نیمه شعبان اقدام به توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان کرد.

آفاقی در ادامه به فعالیت های گروه جهادی شهید علی ناطقی برای اجرای رزمایش مساوات اشاره کرد و یادآور شد: انشالله توزیع بسته های ارزاق با همکاری بسیجیان و اعضای کانون فرهنگی هنری در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می شود.

وی تاکید کرد: گروه جهادی شهید ناطقی با همراهی بسیج و کانون فرهنگی هنری در ایام ولادت حضرت رقیه (س) در کاری ابتکاری اقدام به غربالگری کودکان برخی از محلات جنوب شهر تهران کرد که با استقبال زیادی نیز از سوی مردم همراه شد.

این عضو پایگاه بسیج مسجد خداداد خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ بسته ارزاق میان خانواده های آسیب دیده از کرونا که دختر خردسال دارند به یاد حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین (ع) توزیع شد.

وی در پایان گفت: همه جهادگران میدان نبرد با ویروس کرونا می دادند که باید اقدامات جهادی شان متبرک به نام اهل بیت (ع) باشد تا به این وسیله فرهنگ سازی لازم نیز انجام گیرد، کاری که ما هم در نیمه شعبان و هم ایام ولادت حضرت رقیه (س) انجام دادیم.

اجرای طرح «مهر نان» همسو با رزمایش مواسات/ کانون‌های مساجد در خدمت‌رسانی اجتماعی پیشتاز هستند

از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اشرفی اصفهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به خدمات مستمر و تمام نشدنی مساجد در خدمت به اجرای طرح ملی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مساجد در ظاهر تعطیل هستند اما هیچ یک از خدمات اجتماعی و عام المنفعه این خانه های خدا برای رسیدگی به فقرا تعطیل نشده بلکه گسترش چند برابری نیز یافته است.

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، منطقه تهرانپارس، چهارراه شاهد) درباره فعالیت های این خانه خدا در اجرای رزمایش مساوات، گفت: اجرای طرح «مهر نان»، بسته های ارزاق و ارائه کمک های مالی به برخی از خانواده های مستمند از جمله خدمات این مسجد در سال نو، نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تعطیلی برنامه های مساجد، این خانه های خدا چه اقداماتی برای اجرای عناوین روزهایی دهه تکریم و تعظیم مساجد می توانند انجام دهند، افزود: تمام فعالیت های مساجد در حوزه تبلیغ دین از زمان دوره شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی انجام و گاهی در قالب توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی دنبال می شود.

اشرفی اصفهانی ادامه داد: مساجد همانطور که در برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیار فعال بودند امسال نیز حتما نام فرمانده رشید جبهه مقاومت را در برنامه های شان چه به صورت مجازی یا حقیقی، زنده نگاه می دارند.

وی با بیان اینکه مزین شدن نام برخی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، اقدامی ماندگار در زنده نگاه داشتن نام و خط فکری و اعتقادی شهید سردار سلیمانی بود، تاکید کرد: این کانون ها امسال نیز به طرق مختلف و در مناسبت های دینی و انقلابی، مکتب و فرهنگ درخشان و جاودان این شهید سرافراز اسلام را ترویج می کنند.

شرکت ۳۰۷ کانون مسجدی ایلام در رزمایش مواسات/ همکاری بچه‌های مسجد در گندزدایی مناطق محروم

از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون های مساجد استان ایلام برای مشارکت با رزمایش «مواسات و همدلی»، اظهار کرد: فعالان کانون های مساجد استان ایلام بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کمک های خود را برای این رزمایش واریز کردند و در این زمینه ۳۰۷ کانون مساجد استان برای کمک رسانی به افراد نیازمند و کسانی که به دلیل کرونا در کسب و کارشان دچار زیان شدند، اعلام آمادگی کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: جمع آوری مواد غذایی همچون برنج، روغن، رب، قند، شکر به همت کانون فتح این استان انجام و در مناطق حاشیه نشین ایلام توزیع شده است، ضمن اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا نیز فعالیت های گسترده ای به همت فعالین کانون های مساجد انجام می شود که توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مناطق محروم از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به راه اندازی 10 کارگاه تولید ماسک در مناطق مختلف استان ایلام به همت کانون های مساجد، افزود: کارگاه های تولید ماسک روزانه اقدام به تولید دو تا سه هزار ماسک و این اقلام بهداشتی را در مناطق پرجمعیت شهر ایلام توزیع می کنند. ضمن اینکه 50 کانون فرهنگی هنری مساجد استان با ستاد ملی مبارزه با کرونا در ضدعفونی و گندزدایی مناطق روستایی همکاری دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک اقدام به ضدعفونی مساجد این استان خواهیم کرد، اگر چه به دلیل شیوع ویروس کرونا، درهای مساجد بسته است، اما در سه نوبت صدای اذان از بلندگوهای مساجد در ماه میهمانی خدا پخش می شود.

وی به فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی کانال اقدام به ارتباط گیری با جوانان و پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی آنها در فضای مجازی کرده ایم و در ماه مبارک رمضان نیز به سوالات شرعی و احکام آنها پاسخ می دهیم.

تداوم تعطیلی مساجد فلسطین در ماه مبارک رمضان

از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا

به نقل از «آکی»، شیخ «محمد حسین»، مفتی قدس و دیار فلسطین گفت: تمامی مساجد سرزمین فلسطین با آغاز ماه رمضان همچنان به دلیل حالت فوق العاده بسته خواهند ماند.

وی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده و در جهت حفظ سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا، همچنان درهای مساجد بسته خواهد ماند.

مفتی قدس و دیار فلسطین در ادامه اظهار کرد: مدت تعطیلی مساجد تا چهارم ماه می است، اما ترجیح این است در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا درهای مساجد همچنان بسته باشد.

مفتی قدس در ادامه تصریح کرد: به دلیل شرایط بحرانی کنونی، دارالافتاء به عموم شهروندان اجازه رویت هلال ماه رمضان را نخواهند داد و به همین دلیل به نظر اهل فن و برخی اعضای جمعیت فلکی فلسطینی برای رویت هلال ماه رمضان اکتفاء خواهیم کرد و خبر آن از طریق شبکه تلویزیونی و رادیویی منتشر می شود.

در پی شیوع ویروس کرونا و بوجود آمدن شرایط بحرانی در کشور بسیاری از گروه های مردمی و جهادی دست به دست هم داده و با ضد عفونی کردن معابر، حضور در بیمارستان ها، کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده و همکاری با وزارت بهداشت در تهیه ماسک و وسایل بهداشتی، آستین همت بالا زدند و اثرات شیوع این ویروس منحوس را به حداقل رساندند.

بازدید رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از فعالیت گروه‌های جهادی

از حضور پرشور بچه‌های مسجد در رزمایش مواسات تا اقدامات مسجدی‌ها مقابل کرونا

مسجد الزهرا(س) به امامت حجت‌الاسلام مجیدی و مسجد جامع ولیعصر(عج) به امامت حجت الاسلام علیزاده از پیشروان مقابله با کرونا هستند.

در همین رابطه حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه بازدیدهای خود از اینگونه فعالیت ها عصر جمعه 29 فروردین 99 از فعالیت گروه جهادی شهید رمضانی و گروه جهادی حضرت ولیعصر(عج) بازدید کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه