اردبیل به مرکز گردشگری زمستانی کشور تبدیل ‌می شود


اردبیل به مرکز گردشگری زمستانی کشور تبدیل ‌می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اردبیل را با افتتاح 3 پیست اسکی جدید به مرکز گردشگری زمستانی کشور تبدیل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، نادر فلاحی اظهار کرد: رونق گردشگری زمستانی و خارج کردن استان اردبیل از گردشگری فصلی از مهمترین برنامه‌ها در راستای توسعه متوازن صنعت گردشگری در اردبیل به شمار می‌رود که در این زمینه تمهیدات اساسی اتخاذ شده است.

افتتاح سه پیست اسکی جدید

وی از احداث سه ‌پیست اسکی جدید در استان خبر داد و گفت:‌ هدفگذاری شده تا اردبیل را با افتتاح سه ‌پیست اسکی جدید به مرکز گردشگری زمستانی کشور تبدیل ‌کنیم.

فلاحی افزود: با بهره‌برداری از سه پروژه پیست اسکی اوجور در سرعین، شابیل در مشگین‌شهر و نیز اندبیل در خلخال در کنار دو پیست اسکی موجود و با ایجاد راهدارخانه در پیست اسکی آلوارس، اردبیل تبدیل به قطب گردشگری زمستانی و میزبان برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی در سطح کشور خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: در این رابطه برخی از کشورهای عربی و همسایه برای استفاده از این ظرفیت اعلام علاقمندی و آمادگی کرده‌اند که این امر می‌تواند زمینه برای رونق هر چه بیشتر گردشگری زمستانی در منطقه را فراهم کند.

وی بیان کرد:‌ با توجه به عدم استفاده از ظرفیت گردشگری زمستانی در کشور و تاکیدات وزیر میراث فرهنگی مبنی بر استفاده از این ظرفیت در استان اردبیل نظر به داشتن قابلیت‌های بی نظیر در کشور و سطح بین‌الملل، به دنبال ایجاد رونق در گردشگری زمستانی در استان هستیم.

فلاحی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان برای رونق گردشگری زمستانی افزود: اردبیل با دارا بودن جاذبه‌هایی نظیر دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده سبلان، وجود بیش از ۱۱۰ چشمه آبگرم معدنی و آب درمانی‌های مجهز و نیز وجود ظرفیت بیش از ۲۲۰ واحد اقامتی در استان و شهر توریستی سرعین و مشگین‌شهر که به نوبه خود در سطح دنیا بی نظیر است، می‌تواند زمینه‌ساز حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان شود.

46

کد خبر 1378567

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان