حمل افزون بر 158 هزار تن کالا ی اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور


حمل افزون بر 158 هزار تن کالا ی اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 158 هزار و 606 تن کالای اساسی در فروردین ماه سال جاری از مبدأ بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 380 درصد در تناژ رشد داشته است.

تیمور باقری بندر چابهار را یکی از بهترین مقاصد تخلیه کالاهای اساسی وارداتی عنوان کرد و افزود: این مقدار کالا توسط 5 هزار و 942 دستگاه ناوگان باری از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده است که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و33 دستگاه رشد 336 درصدی تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی گندم، برنج و ذرت را عمده کالاهای حمل شده در این مدت از مبدأ چابهار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، سه فروند کشتی جمعاً حامل 155 هزار و 298 تن کالای اساسی در این بندر پهلو گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با یک فروند و 27 هزار و 500 تن کالا، در تعداد کشتی 200 درصد و در تناژ وارده 465 درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علی رغم بحران کرونا، بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالای استان برای جابجایی کالاهای اساسی و محموله های استراتژیک همچون گذشته و با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی در حال فعالیت است.

باقری در پایان با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای ناوگان حامل کالای اساسی گفت: اختصاص 30 درصد سوخت جبرانی و لاستیک از جمله مشوق های پیش بینی شده برای رانندگان کالای اساسی و ضروری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟