یاری یک سازمان مردم‌نهاد خراسان شمالی به زباله‌گردها


یاری یک سازمان مردم‌نهاد خراسان شمالی به زباله‌گردها

بجنورد- ایرنا- یک سازمان مردم نهاد خراسان شمالی در بحبوحه کرونا به یاری زباله گردهایی شتافته که دیگر نمی‌توانند از این راه ارتزاق کنند و کمک‌های این تشکل مردمی به صورت بسته‌های غذایی است.

مدیر عامل موسسه پیوند مهر بخش اترک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: زباله ها یکی از راه های انتقال بیماری های مختلف است و با شیوع کرونا احتمال آلودگی زباله ها به این ویروس محتمل است.

رضا وحدت افزود: پیش از شیوع کووید-19 پسماندهای خشک مانند ظروف پلاستکی، کیسه های نایلونی و حتی شیشه توسط زباله گردها جمع آوری و تفکیک می شد که با شیوع کرونا از فعالیت زباله گردها به منظور پیشگیری از این بیماری جلوگیری شد.

وی از شناسایی ۱۶۰ زباله گرد و هم چنین ۴۰ زباله گرد کوله بر خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۰۰ میلیون ریال کمک مردمی برای این افراد جمع آوری شده است.

وی افزود: این کمک ها به شکل بسته های آذوقه در اختیار زباله گردها قرار می‌گیرد و قرار است برای کمک به این پویش شهرداری بجنورد نیز مبالغی کمک کند.

وی گفت: این تشکل مردم نهاد در مورد کاهش تولید زباله و هم چنین چگونگی دفع زباله های تولیدی مانند دستکش و ماسک نیز به طور مستمر اطلاع رسانی کرده است.

وی افزود: در شرایطی که تفکیک زباله از مبدا انجام نمی شود مردم باید تلاش کنند تا زباله های کمتری تولید کنند و با رعایت موازین بهداشتی و توصیه های ایمنی پسماندهای خود را دفع کنند.

وی افزود: از مردم می خواهیم تا دستکش و ماسک مورد استفاده خود را در محیط های عمومی رها نکنند و برای کاهش مصرف پلاستیک برای خرید های خود از کیسه های پارچه ای که قابل شست وشو نیز هستند استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان