مهاجرانی: تاکنون چیزی مثل کرونا ندیدم/ پزشکان و کادر درمانی قهرمان ما هستند


مهاجرانی: تاکنون چیزی مثل کرونا ندیدم/ پزشکان و کادر درمانی قهرمان ما هستند

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید در زندگی خود بلایای طبیعی و بیماری‌های مهلک زیادی را تجربه کرده است اما هیچ یک مانند کرونا نبوده‌اند.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوع کرونا در اقصی نقاط جهان و خانه‌نشینی مردم برای در امان ماندن از این ویروس مهلک گفت: تا این سن خیلی چیزها در زندگی دیدم. من زلزله، سیل، وبا و ... را تجربه کردم اما هیچ یک از این مسائل با کرونا قابل قیاس نیست. چیزی مانند کرونا را در عمرم ندیده‌ام.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره وضعیتش در امارات نیز گفت: شرایط خود قرنطینگی را رعایت کردم و از حدود یک ماه قبل تاکنون در خانه هستم و بیرون از خانه نرفتم. مردم باید راهنمایی‌های مسوولان را اجرا کنند. البته همکاری باید دو طرفه باشد. مسوولان تسهیلات لازم را فراهم کنند و ما هم از خانه بیرون نرویم تا آمار مبتلایان به ویروس کرونا کم‌تر شود و به مرور شاهد عادی شدن وضعیت باشیم.

او درباره مباحث مطرح شده درباره برگزاری یا برگزار نشدن مسابقات لیگ برتر و تعیین چهره قهرمان مسابقات گفت: این که بخواهیم دنبال قهرمان و فوتبال برویم، به بیراهه رفته‌ایم. قهرمان واقعی ما پزشکان و کادر درمان هستند که از جان خود مایه گذاشتند و ماه‌ها خانواده و فرزندان خود را ندیده‌اند. باید در مقابل این انسان‌های بزرگ سر تعظیم فرود بیاوریم. قهرمان‌های ما آن‌ها هستند.

برخی از تیم‌ها از جمله مس رفسنجان بعد از سالیان متمادی در این فصل شانس حضور در لیگ برتر را داشتند و یا لیورپول بعد از ۳۰ سال می‌توانست قهرمان لیگ انگلیس شود اما با تعطیلی مسابقات این اتفاقات هم تحت‌الشعاع قرار گرفته است. مهاجرانی درباره این موضوع تاکید کرد: فوتبال ما جدا از سایر کشورها نیست. برخی می‌خواهند مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنند و برخی تصمیم به لغو آن دارند. خود من همیشه فوتبال می‌بینم. در واقع ما با فوتبال خوابیدیم و با آن بیدار شدیم اما شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان با جان انسان‌ها بازی کرد. الان فوتبال ضرورت ندارد.

وی ادامه داد: شما مس رفسنجان یا پرسپولیس را مثال می‌زنید اما الان باید تابع ستاد مقابله با کرونا و مسوولان بهداشتی باشیم تا سایه ابتلا به ویروس کرونا از سرمان عبور کند. من هم خیلی چیزها را دوست دارم اما الان وقت این نیست که منافع شخصی را دنبال کنیم. باید به فکر عموم مردم باشیم. امیدوارم بعد از عادی شدن شرایط این قبیل برنامه‌ها را دنبال کنیم.

مهاجرانی همچنین درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم گفت: اسکوچیچ رزومه خوبی ندارد و در لیگ برتر و دسته یک نتایج خوبی نگرفته است اما مسوولان فدراسیون به دلیل شناختش از لیگ برتر او را انتخاب کردند. او ۶ سال در ایران بوده و از فوتبال ما شناخت دارد اما اگر دنبال شناخت هستند، ما مربیانی داریم که از کودکی در ایران بزرگ شده‌اند و با فوتبال ما زندگی کرده‌اند.

سرمربی پیشین تیم ملی ملی درباره شایعه برکناری اسکوچیچ به علت تعطیلی مسابقات ملی گفت: هنوز تاریخ جدیدی برای مسابقات ملی اعلام نشده است و از طرفی ما هم شنیده بودیم قرارداد تا پایان بازی با عراق و بحرین است که فعلا عقثب افتاده است. به طور کلی اعتقاد دارم در حال حاضر مربیانی مانند امیر قلعه نویی و بقیه مربی ایرانی می‌توانند تیم ملی را هدایت کنند. بالاخره باید به یک ایرانی اعتماد کنیم. اگر به همین روش ادامه دهیم مادام العمر باید با خارجی‌ها کار کنیم. در ضمن اگر در فدراسیون فوتبال کمیته فنی تصمیم گیرنده بوده دلایل خود را بیاورد تا علاقه‌مندان فوتبال راضی شوند. حالا که هست برای او (اسکوچیچ) آرزوی موفقیت می‌کنیم. جامعه فوتبال باید هر کاری برای موفقیت او انجام دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403