ثبت نام کلیه اصناف در سامانه وزارت بهداشت اجباری است


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:ثبت نام کلیه اصناف و بازاریان در سامانه وزارت بهداشت اجباری است و باید ضمن ثبت نام در سامانه و اخذ کد، آموزش‌های مورد نیاز بهداشتی را نیز فرا بگیرند.

صراط:

بابک نخستین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام کلیه اصناف و بازاریان در سامانه وزارت بهداشت اجباری است.

وی افزود: کلیه اصناف و بازاریان اعم از کم‌ریسک و پر ریسک استان اردبیل باید ضمن ثبت نام در سامانه Salamat.gov.ir وزارت بهداشت و اخذ کد، آموزش‌های مورد نیاز بهداشتی را نیز فرا بگیرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: اصناف و بازاریان کم خطری که شروع به فعالیت دارند باید پرینت بارکد خود را در محل معرض دید عموم نصب کنند و در صورتی که بدون ثبت نام در سامانه شروع به فعالیت کرده‌اند، حتی اگر از صنوف کم خطر باشند پلمب خواهند شد.

وی بیان کرد: اماکن پرخطری که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، عبارتنداز: بازارهای مسقف و مجتمع‌های تجاری، اغذیه فروشی‌ها و طباخی‌ها، ساندویچی‌ها، فست فود‌ها، سالن‌های بدنسازی و ماساژ، باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌های رانندگی‌، استخر‌ها و مراکز آب‌درمانی و گرمابه‌ها، مراکز رفاهی و هتل‌ها، سفره خانه‌ها، کافی شاپ‌ها،چایخانه‌ها، مراکز بازی و گیم نت‌ها، تالارها و باغ‌ تالارها و آرایشگاه زنانه و مردانه.

نخستین گفت: مراکز عرضه غذا و رستوران‌ها با رعایت کلیه موازین بهداشتی، فقط می‌توانند به شکل بیرون‌بری غذا، فعالیت داشته باشند و به هیچ عنوان نباید داخل رستوران غذایی سرو شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان