آمار قربانیان کرونا؛ 165 هزار و 82 نفر


آمار قربانیان کرونا؛ 165 هزار و 82 نفر

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 2 میلیون و 407 هزار و 562 نفر و آمار قربانیان این دشمن نامرئی به 165 هزار و 82 نفر رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، آخرین اخبار مربوط به شیوع کرونا درجهان به شرح زیر است:

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، 2 میلیون و 407 هزار و 562 نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند . تا کنون 165 هزار و 82 نفر جان باختند و 625 هزار و 304 نفر نیز بهبود یافته اند.

بنابراین گزارش؛ یک میلیون و 617 هزار و 176 نفر در در جهان در حال درمان هستند و حال 54 هزار و 211 نفر وخیم گزارش شده است.

افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در عمان به ۱۴۱۰ نفر
وزارت بهداشت عمان در بیانیه‌ای جدیدترین آمار مبتلایان، فوت شدگان و بهبودیافتگان کرونا را منتشر کرد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما‏، وزارت بهداشت عمان در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار بیانیه‌ای از ثبت ۱۴۴ مورد جدید ابتلا به بیماری ویروس کرونا (کووید ۱۹) خبر داد و نوشت: از این تعداد ۵۸ نفر عمانی و ۸۶ نفر خارجی هستند. با احتساب مبتلایان جدید تعداد کل مبتلایان ۱۴۱۰ و فوت شدگان ۷ نفر است. ۲۳۸ نفر نیز بهبود یافته اند.
تایید ۲۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در اوکراین
وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد شمار مبتلایان به کووید - ۱۹ در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱ مورد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از کیف، وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور اکنون به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسیده است، ۱۵۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند و ۳۵۹ نفر هم بهبود یافته اند.
دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان
شیوع کرونا نباید مانعی برای روزه گرفتن باشد
دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان واجب است و تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد.
به نوشته پایگاه خبری الخلیج آنلاین، علی محیی الدین قره داغی به مسائلی درباره روزه ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده از مساجد به عنوان محل‌هایی برای قرنطینه پایان داد.
محیی الدین قره داغی در گفتگو با این پایگاه گفت حکم قطعی این است که همگان باید در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند؛ مگر کسانی که قرآن کریم آن‌ها را مستثنی کرده است.
وی گفت روزه گرفتن در ماه رمضان واجب است و تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد. مگر کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند. مردان و زنان مسلمان باید در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.
قره داغی افزود ترس از ابتلا به کرونا تاثیری در ترک روزه ندارد. مگر اینکه گزارش پزشکی بر این مبنا باشد که فلان شخص در صورت روزه گرفتن، در معرض ابتلا به بیماری قرار خواهد گرفت.
دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در خصوص امکان تبدیل مساجد به محل‌هایی برای قرنطینه گفت می‌توان از مساجد و حیاط‌های آن به عنوان جایی برای درمان بیماران استفاده کرد.
ثبت بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در هند
بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در هند در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، از صبح دیروز تا صبح امروز ابتلای ۱۵۵۳ نفر به ویروس کرونا قطعی شد.
در همین مدت ۳۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
در یک روز گذشته هم ۳۱۶ نفر درمان و از بیمارستان مرخص شدند.
آمار قربانیان کرونا؛ 165 هزار و 82 نفر
شمار مبتلایان در فلسطین اشغالی به ۱۳ هزار و ۶۵۴ نفر رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت رژیم اشغالگر اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا با ۱۶۳ نفر افزایش به ۱۳ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.
رئیس جمهور برزیل بار دیگر از اقدامات قرنطینه‌ای انتقاد کرد
ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل بار دیگر در یک تجمع عمومی شرکت کرد و از اقدامات قرنطینه‌ای فرمانداران برخی ایالت‌های این کشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونای جدید، انتقاد کرد.
طرفداران رئیس جمهور برزیل در تجمعات مختلف سیاسی در سراسر کشور شرکت کردند.
این کشور بیشترین موارد ابتلا به «کووید-۱۹» را در بین کشور‌های آمریکای لاتین به خود اختصاص داده است. براساس آخرین آمار، تا روز یکشنبه ۳۸ هزار و ۶۵۴ مورد ابتلا و دو هزار و ۴۶۲ مورد مرگ ناشی از این بیماری در برزیل به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا، ژائیر بولسونارو که ماسک نداشت، در جمع صد‌ها نفر از طرفدارانش در برازیلیا پایتخت این کشور که بیشتر آن‌ها لباس زرد و سبز –لباس تیم ملی فوتبال برزیل- بر تن داشتند، سخنرانی کرد.
رئیس جمهور برزیل که از جناح راست تندرو است، در سخنان کوتاه خود موضوعات معمول را مطرح کرد و با «میهن پرست» خواندن طرفدارانش که در این تجمعات حضور دارند، گفت این‌ها به دفاع از آزادی‌های فردی که با محدودیت‌های اعمال شده از سوی برخی فرمانداران مورد تهدید قرار گرفته است، کمک می‌کنند.
وی روز پنجشنبه وزیر بهداشت خود را که در زمینه مقابله با ویروس کرونا با وی اختلاف نظر داشت، برکنار کرد.
بولسونارو اوایل ماه کنونی میلادی (آوریل) اعلام کرد جامعه برزیل قادر به حفظ قرنطینه برای چند ماه نخواهد بود.
وی ماه گذشته فرماندار سائو پائولو را به دست بردن در آمار ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت و افزایش آن با اهداف سیاسی متهم کرد.
۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در تایلند
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی تایلند اعلام کردند ۲۷ مورد جدید ابتلا به کووید - ۱۹ در این کشور گزارش شده است.
این مقامات در ادامه تاکید کردند که کووید - ۱۹ تلفات جدیدی در این کشور نداشته است.

کمک‌های اهدایی مردم و دولت چین در راه ایران

تعداد بازدید : 0
جریمه و پیگرد قضایی هزاران نفر در ترکیه
بیش از ۲۰ هزار نفر به علت نقض مقررات ممنوعیت خروج از خانه در ۳۱ استان ترکیه جریمه شدند و یا تحت پیگرد اداری و قضایی قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول، دولت ترکیه در چارچوب مقابله با شیوع کرونا از ساعت ۲۴ جمعه ۱۷ آوریل تا ساعت ۲۴ دیشب در ۳۱ استان این کشور از جمله آنکارا، استانبول، ازمیر مقررات ممنوعیت خروج از خانه را به مدت ۴۸ ساعت اجرا کرد.
وزارت کشور ترکیه اعلام اعلام کرد, ۲۰ هزار و ۳۹۸ نفر در ۳۱ استان این کشور به دلیل نقض مقررات خروج از خانه جریمه شدند و یا تحت پیگرد اداری و قضایی قرار گرفتند.
وزارت کشور ترکیه تاکید کرد، نیرو‌های پلیس و ژاندارمری در روز‌های آینده نیز به فعالیت‌های خود در زمینه اجرای طرح فاضله گذاری‌های اجتماعی در بازار‌ها و مراکز خرید‏ میادین و خیابان‌ها ادامه خواهند داد.
این وزارتخانه خاطر نشان کرد: ممنوعیت‌هایی که درباره ممنوعیت خروج از خانه افراد کمتر از بیست سال و بالاتر از ۶۵ سال در سراسر ترکیه اعلام شده است‏‌, همچنان ادامه دارد.
سیر صعودی کرونا در هند
سیر صعودی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت بهداشت ورفاه خانواده هند اعلام کرد از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده است.
دو هزار و پانصد و چهل و هفت نفر از بیمارستان مرخص شدند.
همچنین پانصد و چهل و سه نفر جان باختند.
صبح دیروز آمار مبتلایان به کرونا در هند ۱۵ هزار و۷۰۷ نفر بود.
افزایش مبتلایان به کرونا در مکزیک به هشت هزار و ۲۰۰ نفر
معاون وزیر بهداشت مکزیک اعلام کرد ابتلای ۷۶۴ نفر دیگر به کووید - ۱۹ در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته تایید شده است و به این ترتیب شمار کل مبتلایان به هشت هزار و ۲۶۱ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مکزیکوسیتی، هیو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت تاکنون ۶۸۶ نفر از مبتلایان به کرونا نیز جان باخته اند و شمار قربانیان این بیماری در مکزیک به هشت هزار و ۲۶۱ نفر افزایش یافته است.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۱۰ هزار و ۶۴۷ نفر
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد ابتلای ۱۳ نفر دیگر به کووید - ۱۹ در این کشور تائید شده است که به این ترتیب شمار مبتلایان به ۱۰ هزار و ۶۴۷ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از سئول، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی همچنین اعلام کرد شمار تلفات مبتلایان به کرونا نیز به ۲۳۶ نفر رسیده است.
در مجموع هشت هزار و ۱۱۴ نفر از مبتلایان به کووید - ۱۹ نیز در کره جنوبی بهبود یافته اند.
افزایش شمار مبتلایان در قزاقستان به ۱۷۳۵ نفر
وزارت بهداشت قزاقستان اعلام کرد ابتلای ۲۴ نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور تایید شد و شمار مبتلایان به یک هزار و ۷۳۵ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از نورسلطان، وزارت بهداشت قزاقستان اعلام کرد جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۹ فرد مبتلا به کرونا نیز جان باختند و ۴۰۱ نفر نیز بهبود یافته اند.
آمار قربانیان کرونا؛ 165 هزار و 82 نفر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟