همراهی 150 هیئت مذهبی استان مرکزی با رزمایش کمک مومنانه


همراهی 150 هیئت مذهبی استان مرکزی با رزمایش کمک مومنانه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از ورود 150 هیئت مذهبی استان به رزمایش و مواسات و کمک مومنانه خبر داد.

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ‌با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری، همانگونه که در سراسر کشور جمعیت‌های مختلفی آماده برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه شده‌اند، استان مرکزی نیز اقدامات متعددی در این راستا انجام داده است.

وی افزود: هیئات مذهبی شهرستان اراک در یک نشستی به جهت انجام کار به جمع‌بندی در خصوص اجرای مردمی فرمایش مقام معظم رهبری رسیدند که بر اساس آن قرارگاهی را هماهنگ کنند تا شناسایی نیازمندان و جلب کمک خیرین و تهیه بسته‌های تغذیه‌ای به صورت مشارکتی صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون با حضور در مساجد در جذب و ساماندهی کمک‌های خیران و مردم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در این راستا شهر اراک به پنج منطقه قرارگاهی از باب اقدامات هیئتی تقسیم شده تا با شناسایی افراد نیازمند تمرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مومنانه انجام گیرد.

قربانپور بیان کرد: در شهرستان اراک نسبت به سایر شهرستان‌ها اقدام گسترده‌تری انجام شده و در سایر شهرستان‌ها به تناسب کمیته ستاد مواسات، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی پنج منطقه در اراک گفت: مسجد امام حسن(ع) در محله رودکی، مسجد علی ابن ابیطالب(ع) در منطقه فوتبال، مسجد موسی‌بن جعفر(ع) در خیابان سیدالشهدا(ع)، حسینیه و دارالایتام سادات مکبری و مسجد حضرت حجت(عج) در کوی هجرت، قرارگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی و شناسایی نیازمندان در اراک است که از ناحیه هیئات مذهبی برنامه ریزی شده و هر روز از ساعت 18 جمع آوری کمک‌ها در این محل‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به ورود 150 هیئت مذهبی به این مهم اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه پیش بینی بر عدم برپایی سفره‌های افطاری و اطعام عمومی در ماه مبارک رمضان است، ممکن است بسیاری از خیران تمایل داشته باشند اقدامات سابق خود را در قالب بسته‌های تغذیه‌ای برای نیازمندان به ویژه افراد آسیب دیده در کرونا انجام دهند.

قربانپور بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در این ستاد، ارزش هر بسته حدود 120 هزار تومان است اما افراد آنچه در توان دارند می‌توانند در این رزمایش به صورت نقدی یا غیرنقدی مساعدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هفته نخست جمع آوری کمک‌ها و سپس از هفته دوم تا نیمه ماه رمضان، استمرار توزیع این بسته‌ها را شاهد خواهیم بود، افزود: اجرای طرح مواسات که به معنی همدلی و همدردی و کمک‌های مومنانه است جزو فرهنگ اسلامی ما بویژه در ماه رمضان است و امسال باید بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه خیران باشد چراکه نیازمندان به سبب بهم ریختگی وضعیت اجتماعی امسال افزایش پیدا کرده‌اند و مردم باید به هر مقدار که می‌توانند در این رزمایش مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام‌‎

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق