آداب رمضان را با ایجاد مسجد در فضای مجازی پررنگ برگزار کنیم


آداب رمضان را با ایجاد مسجد در فضای مجازی  پررنگ برگزار کنیم

نوشهر_ایرنا_نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به بسته بودن مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورگفت: با ایجاد مسجد در فضای مجازی آئین‌های ماه مبارک رمضان امسال را پررنگ‌تر از گذشته برگزار کنیم.

آیت الله محمد باقر لائینی روز دوشنبه درجمع امام جمعه و مسئولان شهرستان رامسر افزود:‌ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استفاده از آداب معنوی آن است ولی با توجه به بسته بودن مساجد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل ویروس کرونا باید از ظرفیت های دیگر برای این منظور بهره برداری کرد.

وی گفت :‌در صورت کنترل ویروس کرونا و بازگشایی مساجد و محافل معنوی در نیمه دوم این ماه می توانیم با شرکت در آئین های مختلف در مساجد از فیوضات معنوی این ماه اسفاده نمائیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندارن خاطر نشان کرد: چنانچه در مساجد در ماه رمضان به دلیل شیوع این ویروس باز نشود، مردم می توانند در خانه های خودشان آئین های ویژه این ماه را اعم از دعا ، نیایش و قرائت قران را با همراهی رسانه ها بخوانند.

ایت الله لائینی در ادامه با بیان اینکه نباید تصور کنیم زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شد، گفت :‌ مردم همچنان شیوع ویروس را جدی بگیرند، ضمن اینکه برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا باید همراه و پیرو متخصصین این حوزه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ۲۲ فروردین ماه امسال در کشور گفت:‌ طرح فاصله گذاری اجتماعی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با دستور دولت در کل کشور اجرایی شده برای قطع زنجیره ویروس کرونا بود و مردم باید همچنان به اجرای مصوبات این ستاد پایبند باشند تا هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم.

امام جمعه شهرستان رامسر نیز در این نشست در خصوص اداب دفن‌ فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا گفت :‌ از همان ایتدای تشکیل ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ۵ نفر از روحانیون به شبکه بهداشت معرفی شدند تا در صورت وجود نواقص برای تیمم اموات آنان را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن تقی پور افزود: با حضور این تعداد از روحانیون فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در این شهرستان بدون هیچ مشکل دفن می شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که همکاری و همفکری همه مسئولان دستگاه های مختلف اعم از شبکه بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی ، سپاه پاسداران ، شهرداری و .. . در جریان شیوع ویروس کرونا در شهرستان خوب بوده است.

فرماندار شهرستان رامسر هم با اشاره به همجواری و مراودات اجتماعی بالای مردم رامسر با استان گیلان به عنوان کانون دوم شیوع ویروس گفت :‌ نگرانی های ما از جهت مراودات زیاد مردم با استان گیلان زیاد بوده و به همین خاطر تلاش شده تا با برنامه ریزی مناسب و قطع مقطعی ارتباط مردمی توانسیم به یک شرایط پایدار برسیم.

محمد آزاد افزود ‌: شیوع یکباره این ویروس در روزهای اول در دل مردم ایجاد ترس کرده بود ولی خوشبختانه با اطلاع رسانی و آشنایی مردم با نحوه چگونگی جلوگیری از ابتلا به این ویروس و رعایت دقیق دستورات بهداشتی، مردم به زندگی عادی خودشان بازگشتند.

رئیس شبکه بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی شهرستان رامسر هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت ویروس کرونا در شهرستان ارائه کرد.

ایت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری صبح امروز به شهرستان رامسر در غربی ترین نقطه از استان مازندران سفر کرده است.

شهرستان رامسر دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است