برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟


برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟

در طب سنتی توصیه میشود برای پسردار شدن در فصول معتدل یا سرد اقدام به بارداری کنید.

شاید راه های زیادی برای پسردار شدن به گوشتان رسیده باشد، راه دیگری هم هست، پسردار شدن بر اساس فصل. بله! درست است!
چگونه بچه پسر داشته باشیم؟ برای اکثر والدین ، پسر بودن فرزندشان مسئله مهمی است. در طب سنتی توصیه میشود برای پسردار شدن در فصول معتدل یا سرد اقدام به بارداری کنید. خون در فصل سرد به عمق بدن می رود و باعث میشود که حرارت از بین نرود. به همین دلیل اندام های درونی و تناسلی گرم می شوند.
می توان گفت در فصل سرد و معتدل به خصوصی در اوایل فصل بهار اگر برای بارداری اقدام شود احتمالی پسر شدن جنین بیشتر است. اما توصیه میشود که در فصل گرم برای دختردار شدن اقدام کنند.
به این دلیل که حرارت بدن به سمت بیرون می آید (در فصول گرم مشاهده می کنید که پوست برافروخته است) برای همین اندامهای درونی دچار یک سردی می شوند، به همین دلیل احتمال دختردار شدن، بیشتر است.
برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟
بهترین زمان نزدیکی برای پسردار شدن
حدالامکان باید به زمان تخمک گذاری نزدیک باشد. زمان تخمک گذاری خود را یاداشت کنید. در همان روز تخمک گذاری احتمال پسردار شدن بسیار بالاست. اگر چند روز قبل از تخمک گذاری رابطه داشته باشید اسپرم ها تا اون روز از بین رفته ویا اسپرم دختر زنده می ماند. شما حتما نشانه های تخمک گذاری را بشناسید که دقیق در آن روز تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید. بنابراین 12 ساعت بعد از تخمک گذاری بهترین زمان برای پسردار شدن و چند روز بعد از روز تخمک گذاری بهترین زمان برای دختر دار شدن است.
برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟
مهمترین مطالب در این‌باره:
12روش پسردار شدن قبل از بارداری
1- روش Shettles برای پسردار شدن
تصور می شود زمان بندی رابطه جنسی بر روی پسردار شدن تاثیر می گذارد. این یکی از استراتژی های پیشنهاد شده در روش Shettles است که ادعا می کند رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری شانس پسردار شدن را افزایش می دهد. اسپرم پسر Y مانند اسپرم X و یا اسپرم زنانه برجهنده است و براساس Shettles، ممکن است به حمایت اضافی برای حمایت از اسپرم Y برای رسیدن به مقصد نیاز داشته باشد. با توجه به روش Shettles، اگر بخواهید پسردار شوید از داشتن رابطه جنسی در شرایط زیر اجتناب کنید:
- 24 ساعت قبل از تخمک گذاری
- 12 ساعت پس از تخمک گذاری
2- پسردار شدن با استفاده از روش Billings
این روش شامل آشنایی با نحوه برخورد مخاط دهانه رحم در روزهای پیش از تخمک گذاری و بعد از تخمک گذاری می باشد. در حالیکه مخاط در طول اکثر قاعدگی ها خشک و چسبناک است، با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، مخاط به تدریج تغییر می کند.
این روش در یک مطالعه برای کمک به زوج ها برای انتخاب جنسیت جنین در هنگام مقاربت بر اساس بافت مخاط واژن می باشد. برای استفاده از روش Billings برای پسردار شدن، این مراحل را دنبال کنید:
مخاط را بررسی کنید. توجه داشته باشید واژن در طول قاعدگی چگونه است. هنگامی که احساس تر بودن می کنید مخاط آبکی تر است؟ وقتی واژن مرطوب می شود و مخاط بافت سفیده تخم مرغ دارد، تخمک گذاری اتفاق می افتد.
روز اوج خود را پیدا کنید. بارورترین روز، روز اوج شما است. این آخرین روزی است که شما مایع بارور دهانه رحم یا مایع بارور واژن ایجاد می کنید. این روز را در چرخه خود شناسایی کنید.
رابطه جنسی در روز اوج یا بعد از اوج. از داشتن مقاربت قبل از روز اوج اجتناب کنید. در روز اوج یا بعد از روز اوج مقاربت داشته باشید.

برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟
مخاط بارور دهانه رحم چیست؟
مخاط دهانه رحم و یا واژن ماده ای چسبنده در داخل واژن است. بسیاری از روش های تشخیص باروری عبارتند از تعیین سازگاری این مخاط. آشنایی با تغییرات این مخاط در طول دوره قاعدگی باعث می شود زمان تخمک گذاری را بدانید و احتمال پسردار شدن شما بیشتر می شود. مخاط دهانه رحم از طریق چرخه قاعدگی تغییر می کند:
- مخاط خشک و چسبنده: شما تخمک گذاری نمی کنید.
- مخاط کرم: تخمک گذاری نزدیک است.
- مخاط مرطوب و آبکی: خیلی زود تخمک گذاری می کنید.
- مخاط کششی و مرطوب: شما تخمک گذاری می کنید.
3- بهترین موقعیت نزدیکی برای پسرزایی
نفوذ عمیق تر بهتر است. این کار کمک می کند مایع منی و اسپرم نزدیک به دهانه رحم زن قرار بگیرند بنابراین بهترین فرصت برای رسیدن به تخمک در لوله فالوپی فراهم می شود. دوازده ساعت قبل از تخمک گذاری شانس پسردار شدن را به حداکثر می رساند. دخول عمیق داشته باشید. باید سعی کنید در موقعیتهایی قرار بگیرید که نفوذ بیشتر امکان پذیر است. این امر شانس زنده ماندن اسپرم مردانه را افزایش می دهد.
نوع و حالت نزدیکی نیز بر روی پسردار شدن تاثیر می گذارد. در زمان های قدیم معتقدند بودند اگر سر خانم به سمت شمال باید یا مادر به پهلوی چپ بخوابد احتمال پسردار شدن افزایش می یابد. مطالعات به نکات پیچیده تری در این باره اشاره می کنند. اکنون می دانیم پدر جنسیت فرزند را تعیین می کند. مادر همیشه کروموزوم ایکس را در تخمک تامین می کند. پدر هم بر کروموزوم ایکس و هم بر کروموزوم وای تاثیر می گذارد. جنسیت بچه به این بستگی دارد که کدام کروموزوم سریع تر به تخمک نفوذ کند.مطالعات نشان می دهد نفوذ عمیق تر در هنگام نزدیکی جنسی باعث تولد پسر می شود. در واقع واژن خانم ها در نزدیکی ورودی اسیدی است و اسپرم مردانه نمی تواند در محیط اسیدی دوام بیاورد. بنابراین نفوذ عمیق تر باعث می شود اسپرم نزدیک تر به تخمک قرار بگیرد و فاصله ای که اسپرم باید طی کند تا از محیط اسیدی واژن خارج شود کاهش می یابد. این مسئله باعث می شود اسپرم کروموزموم وای (اسپرم مردانه) سریع تر از اسپرم کروموزوم ایکس (اسپرم زنانه) به طرف تخمک شناور شود. بنابراین افرادی که پسر می خواهند بهتر است نفوذ عمیقتری داشته باشند.
4- ارگاسم زن
همچنین اگر زن ارگاسم داشته باشد کمک می کند. این مسئله باعث تقویت خواص قلیایی واژن می شود که از اسپرم برای انجام کار خود پشتیبانی می کند. ارگاسم باعث انقباضات رحم و واژن می شود که به اسپرم کمک می کند تا به سمت بالا حرکت کند.
5- کیت تخمک گذاری و پسرزایی
از کیت پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید. اگر از مخاط دهانه رحم یا دمای پایه بدن استفاده نکردید، از OPK استفاده کنید. کیت های تخمک گذاری با تشخیص افزایش سطح هورمون لوتئینیزه (LH) کار می کنند. سطح LH در حدود 12-48 ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد، به طوری که زمان بهینه برای مقاربت حدود 12 ساعت پس از افزایش LH خواهد بود. همانطور که نزدیک به تخمک گذاری می شوید، آزمایش OPK را دو بار در روز انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید.

برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟

اگه ٢ خط ظاهر بشه و هر دو پررنگ و یا پایینی پررنگ و بالائی کمرنگ باشه مثبته
اگه پایینی کمرنگ و بالائی پررنگ باشه و یا فقط بالائی ظاهر بشه منفیه
اگه فقط پایینی ظاهر بشه و یا هیچ خطی نداشته باشه مشکوکه
6- رژیم غذایی پسرزایی
رژیم غذایی که به شما کمک می کند پسردار شوید:
از آنجایی که اسپرم مردانه یک محیط قلیایی را ترجیح می دهد، در هنگام تلاش برای باردار شدن توجه به رژیم غذایی مهم است. در اینجا برخی از غذاهای پیشنهاد شده و سایر ایده ها ذکر شده است.
- غذاهای قلیایی بخورید
غذاهای قلیایی عبارتند از زردآلو، انجیر، طالبی، ​​گیلاس، لیمو تازه، عدس، آووکادو، بادام، هویج، آب پرتقال، تربچه قرمز، چغندر قرمز تازه، تخم های جوانه ، و سس گوجه فرنگی.
- صبحانه خوب بخورید
نشان داده شده است که رژیم های غذایی با کالری بیشتر انرژی بیشتری فراهم می کنند و موجب افزایش احتمال پسردار شدن می شوند. به طور خاص، خوردن غلات در صبحانه انرژی را افزایش می دهد و شانس پسردار شدن را افزایش می دهد.
- سدیم و پتاسیم بیشتری بخورید
هنگامی که بعد از تخمک گذاری همزمان با مقاربت از ترکیب سدیم و پتاسیم استفاده شود، احتمال پسردار شدن بیشتر می شود. از کلسیم و منیزیم کمتری استفاده کنید.
- افزایش غذاهای غنی از پتاسیم. بهترین موز است!
- کاهش مواد غذایی که غنی از کلسیم هستند. این موادغذایی شامل محصولات لبنی و مکمل ها می شود.
برای پسر دار شدن رژیم غذایی غنی با غذاهای حاوی سدیم و پتاسیم و کالری از سه ماه قبل از اقدام به بارداری داشته باشید. مصرف نان و غلات، حبوبات، اغلب میوه و سبزی ها، روغن و گوشت ایرادی نداشته اما باید دور لبنیات را که سرشار از کلسیم است خط کشیده و مصرف میگو، اسفناج، لوبیاسبز، کاهو، شکلات و تخم مرغ را هم تا حد امکان کاهش دهید. گنجاندن هلو و زردآلو، گیلاس، گلابی، سیب، آلو، آناناس، انبه، خیار، موز، انجیر (تازه و خشک) و خصوصا آووکادو از گروه میوه ها، خرما، گوجه فرنگی، غلات، عدس، جو، گندم و خصوصا دانه سویا، بادام، تخمه کدو، کرفس کره بادام زمینی، مواد غذایی بانمک مثل اسنک ها، خیارشور، چای سبز، روغن زیتون و کنجد در سالاد همگی به افزایش شانس پسرزایی کمک میکنند. آقایان لازم نیست با این شدت رژیم غذایی را رعایت کنند فقط تاحدی رژیم غذایی خود را تغییر دهند و روزی یک عدد اسیدفولیک یک میلی گرمی مصرف نمایند. خرما بخورند.
7- "چرخش اسپرم" و تست ژنتیک قبل از ایمپلنت
این رویکرد از دهه 1970 آغاز شده است. در یک آزمایشگاه، اسپرم در بالای آلبومین قرار می گیرد، که به تدریج ضخیم می شود. اسپرم به داخل محلول شنا می کند و سپس شناگران سریع تر و کندتر جدا می شود. پشت این روش اعتقاد بر این است که اسپرم زنانه سریع تر از اسپرم مردانه شنا می کند. بنابراین اگر یک زن پسر می خواهد، پزشک سریع ترین اسپرم را جمع آوری می کند و از آنها برای لقاح مصنوعی استفاده می کند.
بعضی از پزشکان باروری، پس از روش IVF، آزمایش ژنتیک را ارائه می دهند. این تست محتوای کروموزوم جنسیت جنین را قبل از انتقال به رحم مادر تعیین می کند.
اگر به طور کامل از پسردار شدن ناامید شده اید می توانید از لقاح مصنوعی استفاده کنید. در این روش در ابتدا اسپرم و تخمک در آزمایشگاه ملاقات می کنند. در این روش به طور قطع جنسیت فرزند را شما انتخاب می کنید.
برخی معتقدند این نوع نزدیکی طبیعی نیست و برخی پزشک ها پیش از لقاح جنسیت نطفه را آزمایش نمی کنند. بعلاوه هزینه این کار بسیار بالا است و خیلی زوج ها نمی توانند از پس هزینه برآیند.
8- استفاده از لباس زیر مناسب
شاید این واقعیت را شنیده باشید که لباس زیر مردان ، میزان تولید اسپرم آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر همسر شما زیرپوش تنگ و چسبانی می پوشد ، میزان اسپرم تولید شده در بدن او تنزل پیدا کرده و نرخ باروری هم در بدنش کاهش می یابد. از همسرتان بخواهید تا برای حفظ شرایط مساعد و خنک نگه داشتن بدن از زیرپوش گشاد و راحت استفاده کند.
9- حالت قلیایی رحم و پسرزایی
بدن هر انسانی PHخاصی دارد که با عوامل مختلف مانند بیماری ها، مواد غذایی و خصوصیات ژنتیکی تغییر می کند. معمولا ساختار بدن بیشتر حالت اسیدی دارد اما اسپرم ها بیشتر در محیط های قلیایی زنده می مانند. اما سوال اینجاست که محیط بدن و به خصوص ناحیه تناسلی شما قلیایی است یا اسیدی؟ این کار با خریدن دستگاه اندازه گیری PH امکان پذیر است که در داروخانه ها قابل دسترسی است. احتمال پسردار شدن در محیط های قلیایی بیشتر است.
قبل از مقاربت با محلول جوش شیرین و آب محیط واژن را شست و شو داده و آن جا را قلیایی کنید. برای این کار یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید. سپس با سرنگ ۵ سی سی بدون سوزن چند بار محلول را به داخل واژن تزریق کنید.با انجام این کارها احتمال پسر شدن جنین بالا می رود ولی باید بدانید که این روش های خانگی صد در صد نیست و احتمال خطا هم وجود دارد.


برای پسردار شدن، چه فصلی اقدام کنیم؟
10- افزایش دمای بدن و شانس پسرزایی
اندازه گیری دمای بدن . از روز شروع پریود هر روز صبح قبل از شروع فعالیت روزانه دمای بدنتان را اندازه گرفته و یادداشت کنید شما از چند روز قبل از تخمک گذاری با یک افت دما و سپس با افزایش آن مواجه میشوید. بهترین زمان تخمک گذاری ، 1 روز بعد از اوج دمای بدن است .
- ممکن است در هنگام تخمک گذاری علائمی مثل احساس درد یا انقباض در زیر دل , سردرد , درد یا حساسیت در سینه ها و یا لکه بینی داشته باشید.
- در بسیاری از موارد تخمک گذاری با افزایش ترشح همراه است (نه همیشه)
11- از تقویم تولد چینی ها استفاده کنید
اگر چه پزشک و کارشناس باروری اعلام می کند که ما نمی توانیم بر پسر یا دختر بودن فرزند تاثیر بگذاریم اما شواهدی عکس این موضوع وجود دارد. برخی والدین با استفاده از برخی روشها، تغییر رژیم غذایی، تغییر حالت دراز کشیدن در تخت و حتی نوشیدن ترکیبات خاص پسردار می شوند. اگرچه پزشکان این روش ها را براساس داستان های قدیمی می دانند اما امتحان کردن آن ها ضرری ندارد. اگر صد در صد می خواهید پسر داشته باشید و هر چیزی را حاضرید امتحان کنید از روش های زیر بهره مند شوید.
این تقویم پیش بینی جنسیت فرزند توسط دانشمندی چینی نوشته شده است و حدود هفتصد سال پیش در جایی مدفون شده است. در این تقویم، جنسیت جنین براساس سن مادر و ماهی که مادر می خواهد در آن باردار شود تعیین می شود.
نتایج این تقویم معمولا نود و نه درصد درست است.
12- گرما یا سرما برای پسردار شدن
اسپرم ها به دلیلی بیرون از بدن ذخیره می شوند. اسپرم نمی تواند دمای بالا را تحمل کند و ساختار مستقل بیضه از اسپرم ها مراقبت می کند. برخی معتقدند اسپرم های وای از اسپرم های ایکس تحمل کمتری به گرما دارند. بنابراین اگر می خواهید پسردار شوید از همسر خود بخواهید محیط بیضه را سرد نگه دارد تا اسپرم های مردانه زنده بمانند.
حمام سرد یا کمپرس یخ نیز به شما کمک می کند اما این کار خیلی مورد علاقه آقایان نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403