اقتدار ناجا در نظم آن است


اقتدار ناجا در نظم آن است

فرمانده نیروی انتظامی: آیین نامه انضباطی رساله عملی است و به هیچ عنوان بی نظمی را نمی‌پذیریم چرا که اقتدار ما در نظم ما است.

اقتدار ناجا در نظم آن استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار "حسین اشتری" در اختتامیه بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجا با بیان اینکه بحمدالله در این همایش مطالب خوبی ارائه شده است، گفت: فرماندهان، معاونان و روسای ناجا موظف هستند مواردی را که در این همایش ابلاغ شده را به صورت جدی دنبال و از امروز اجرایی کنند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال ۹۹ را سال "جهش تولید" نام گذاری کرده اند، تاکید کرد: باید ارزیابی کنیم که نیروی انتظامی در راستای منویات معظم له تاکنون چه اقداماتی انجام داده است و قطعا ناجا می‌تواند در تحقق شعار سال نقش موثری داشته باشد.
فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات سال گذشته ناجا اشاره و عنوان کرد: راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی از موفقیت‌های خوب این نیرو طی سال ۹۸ بود که مورد توجه نیز قرار گرفت.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت مراکز تولیدکننده از شاخص‌ها و اولویت‌هایی است که باید در پلیس امنیت اقتصادی مورد توجه خاص باشد.
وی همچنین به تقویت و توان عملیاتی یگان‌ها اشاره کرد و افزود: دشمنان دائما در حال برنامه ریزی و توطئه هستند، همچنین کشور در برخی مواقع با حوادث غیرمترقبه روبه رو می‌شود که در این بین نیروی انتظامی موظف به پیشگیری و برقراری نظم و امنیت است؛ از سویی یگان‌های عملیاتی و مجموعه‌های انتظامی لازم است که به موقع در میدان حضور داشته باشند بنابراین ارتقاء توان عملیاتی باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.
سردار اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت و ارتقاء آن در سطح جامعه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در انجام ماموریت‌ها بایستی از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببریم، گفت: به هیچ وجه نباید از انجام ماموریت‌های محوله شانه خالی کنیم و تاکنون اقدامات ما در ماموریت‌ها موثر و مطلوب بوده است که جا دارد از همکارانمان تشکر و قدردانی کنیم.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به شیوع ویروس کرونا و همچنین تبعات آن اشاره و عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که این بیماری شرایط فعلی جامعه را برهم بزند، لازم است در این خصوص فرماندهان انتظامی استان ها، معاونان و روسا در شهرستان‌ها یک برنامه ریزی اصولی و جدی داشته باشند و تمامی امور مربوط به آن را مدنظر قرار دهند و با آمادگی کامل در حوزه‌های ماموریتی، خدمات رسانی و پیشگیری از جرایم پای کار باشند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه موفقیت‌های به دست آمده حاصل زحمات تمامی کارکنان در ناجا است، گفت: به فرموده رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح؛ نیروی انتظامی در تمامی عرصه‌ها پیشرفت‌های شاخصی را به دست آورده است که این امر حاصل لطف الهی و امام زمان (عج) و همچنین زحمات تک تک شما آحاد کارکنان است که جا دارد از همکارانمان در نیروی انتظامی تشکر کنم.
سردار اشتری در ادامه عنوان کرد: البته باید به نحو مطلوب به فعالیت‌های خود در تمامی امور و در نهایت کسب موفقیت بی وقفه ادامه دهیم؛ راضی بودن به حفظ وضع موجود به معنای عقب گرد است بنابراین کارکنان باید پویایی و شتاب را در تمامی امور مدنظر قرار دهند.
وی تاکید کرد: محقق شدن پلیس هوشمند از اولویت‌های ما در سال جاری است که بایستی با برنامه ریزی جدی و اصولی این موضوع را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که بحمداله تاکنون اقدامات موثری نیز در این راستا انجام شده است.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به موضوع کاهش سرقت اشاره و عنوان کرد: در این راستا فرماندهان انتظامی استان‌ها باید به صورت جدی برنامه ریزی اصولی داشته باشند و لازم است که سایر دستگاه‌های مربوطه نیز در این بحث نیروی انتظامی را یاری کرده و پای کار باشند.
وی در خصوص تلفات جاده‌ای نیز گفت: در ایام نوروز سال ۹۹، شاهد کاهش ۶۵ درصدی جان باختگان ناشی از تصادفات بودیم که این امر به دلیل همکاری‌های خوب پلیس راهور محقق شد، امیدواریم به یاری خداوند و با هدف گذاری‌های سال گذشته این میزان از کاهش تلفات جاده‌ای ادامه داشته باشد.
سردار اشتری با اشاره به موضوع تامین منازل سازمانی، عنوان کرد: باید طی پنج سال آینده ۱۲۴ هزار منزل ملکی تهیه کنیم که لازم است در این راستا برنامه ریزی اصولی و جدی داشته باشیم و از سایر سازمان‌های مربوطه همچون وزارت مسکن نیز یاری و کمک بگیریم.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه تقویت بنیه معنوی کارکنان از دیگر موضوعاتی است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد، گفت: در این راستا لازم است هر چیزی که پایه‌های معنوی را افزایش می‌دهد و تقویت می‌کند را به کار بگیریم؛ رعایت معنویت و ظواهر اسلامی کارکنان و خانواده‌های آن‌ها از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
فرمانده نیروی انتظامی به رسیدگی به کارکنان در نیروی انتظامی تاکید و عنوان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و لازم است که در این راستا جامعه ایثارگران، خانواده متوفیان، ایتام و بازنشستگان را مومنانه بیش از پیش مورد توجه و رسیدگی قرار دهیم.
سردار اشتری به موضوع همتا پروری نیز اشاره کرد و افزود: امروز باید در نیروی انتظامی عضویابی و نیرو‌های متدین و انقلابی خود را از داخل مساجد، مدارس و ... انتخاب کنیم و شایسته گزینی را در اولویت قرار دهیم.
فرمانده ناجا بر جوان گرایی در نیروی انتظامی نیز تاکید کرد و گفت: جوانان ما باید از تجربیات گذشتگان بهره لازم را ببرند و ما نیز جرات داشته باشیم که افراد جوان را در ماموریت‌های خود به کارگیری کنیم.
وی در ادامه به اهمیت تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پیشانی نظام هستند بنابراین فرماندهان انتظامی استان‌ها باید این مجموعه‌ها را با برنامه ریزی‌های اصولی به صورت کمی و کیفی تقویت کنند.
سردار اشتری به آیین نامه انضباطی نیز اشاره کرد و گفت: آیین نامه انضباطی رساله عملی است و به هیچ عنوان بی نظمی را نمی‌پذیریم چرا که اقتدار ما در نظم ما است.
فرمانده نیروی انتظامی در پایان از تک تک فرماندهان، معاونان، مدیران و روسای ناجا تقدیر کرد و ادامه داد: به شما خداقوت می‌گویم، انصافا باعث افتخار هستید؛ نیروی انتظامی در تمامی اتفاقات، خوش درخشیده قطعا آینده خوبی را پیش رو خواهیم داشت و امید داریم به لطف الهی و عنایات رهبر معظم انقلاب و همچنین ورود تجهیزات، ابتکار و نوآوری و همچنین جهش در تحقق پلیس هوشمند، تحول بزرگی را در ناجا شاهد باشیم.
انضباط مالی فرماندهان، مدیران و مسئولان نیروی انتظامی، اعزام مشمولان غایب به خدمت سربازی، آیین نامه پیاده سازی موازین شرعی و توجه به خانواده‌ها (همسر و فرزندان) نیز از دیگر موضوعاتی بود که سردار اشتری در این همایش به آن‌ها اشاره کرد.
سردار سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا
اشراف اطلاعاتی و ارتقاء آمادگی همه جانبه پلیس، در دستور کار ناجا
سردار "ایوب سلیمانی" در بیست و چهارمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان و مدیران ناجا (ویدئوکنفرانسی) به تشریح اولویت‌های ماموریتی پلیس در سال جاری پرداخت و گفت: ارتقاء اشراف اطلاعاتی و آمادگی همه جانبه پلیس دو اولویت مهم و اساسی نیروی انتظامی است.
جانشین فرمانده ناجا گفت: سال ۹۸ از پرمشغله‌ترین سال‌ها طی دهه‌های اخیر برای نیروی انتظامی بوده است و ایفای نقش آن در برنامه‌های پیش بینی شده و حوادث غیرمترقبه و در همه شرایط به تایید همه مخالفان و موافقان رسیده و اذعان داشتند که این نیرو عملکرد درخشانی داشته و در راس این اعلام رضایت ها، رضایت فرماندهی معزز کل قوا سرمایه گرانقدری برای نیروی انتظامی است.
سردار سلیمانی بر روند رو به جلوی توام با بلوغ و کمال ناجا از ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: شاخص‌های عملکردی نیروی انتظامی در حوزه‌های ماموریت‌های ذاتی نه تنها افولی نداشته بلکه در همه ابعاد بیانگر بهبود، رشد و ارتقاء است.
جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: طی سال گذشته کشفیات مواد مخدر ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و باید بگویم که دستیابی به چنین موفقیتی نتیجه تدبیر و پیاده سازی سند راهبردی درست و دقیق بوده است به گونه‌ای که با توسل بر این سند توانستیم موفقیت‌ها را در سال جاری نیز ادامه دهیم.
وی افزود: سال گذشته با تدبیر فرمانده ناجا و تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح، پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شد و پلیس گمرک به عنوان یکی از بخش‌های اصلی در تمام گمرکات مستقر و مشغول به کار شد که درخشش عملکرد این عزیزان را شاهد هستیم.
سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: عزیزان ما از مرز تا مرکز با اشراف کافی و تسلط بر اوضاع موفق به افزایش کشفیات در حوزه قاچاق، احتکار و ... شده اند و این بیانگر تسلط و اشراف نیرو‌های پلیس است.
جانشین فرمانده ناجا اشاره کرد: با وجود اینکه در کل، وقوع جرایم در سال گذشته روند کاهشی داشته است، ولی کشفیات پلیس در همه شاخص‌ها حاکی از افزایش می‌باشد و این موفقیت نشان دهنده اجرا صحیح ماموریت‌ها می‌باشد.
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح برای کاهش جان باختگان جاده‌ای و تصادفات در سال ۹۸ شاهد کاهش ۱.۳ درصدی تعداد کشته شدگان جاده‌ای نسبت به سال قبل (۹۷) بودیم و ان شاء الله این روند کاهشی را با جدیت و قدرت دنبال می‌کنیم.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تلاش برای ارتقاء آموزش و مهارت نیرو‌های پلیس طی سال گذشته، به تشریح موفقیت‌های مرزبانی پرداخت و عنوان کرد: بحمداله طی سال‌های اخیر به اعتبار تاکیدات فرمانده نیرو و پشتیبانی فوق العاده ایشان و همچنین حمایت ستاد کل نیرو‌های مسلح در کنار برنامه ریزی، شاهد موفقیت‌های مهمی در مرزبانی بودیم و با توجه به مدیریت فوق العاده فرمانده مرزبانی و همکارانشان امروز در این حوزه به نقطه‌ای رسیدیم که هیچ مسئولی دغدغه‌ای در حوزه مرزبانی کشور ندارد و با کمترین شکست‌های حفاظتی و بیشترین موفقیت‌ها مواجه ایم.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امنیت مرز‌ها به میزان زیادی ارتقاء پیدا کرده است، یاد آور شد: ارتقاء امنیت مرز‌ها برای دلسوزان کشور و مردم اطمینان خاطر ایجاد کرده است؛ افزایش ۶۶ درصدی کشف مواد مخدر و ۵۷ درصدی دستگیری اشرار از دیگر دستاورد‌های فرماندهی مرزبانی ناجا در سال ۹۸ می‌باشد که همه این موفقیت‌ها بیانگر آمادگی و حرفه‌ای گرایی نیروی انتظامی است.
وی در پایان جمع بندی معرفی استان‌های برتر، اعلام کرد: بنده در موضع قدردانی از همه نیرو‌های پلیس و فرماندهان تقدیر می‌کنم و ان شاء الله روند موفقیت‌ها روبه رشد باشد.
این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اولویت‌های ماموریتی نیرو در سال جاری پرداخت و گفت: اشراف اطلاعاتی؛ اولین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت نیروی انتظامی در سال جاری است.
سردار سلیمانی افزود: اساسا جوهره تصمیم گیری شناخت است و برای رسیدن به شناخت بایستی اطلاعات و داده‌های لازم را داشته باشیم به گونه‌ای که بر مبنای تحلیل اطلاعات و داده‌ها برآورد کنیم و بر مبنای برآورد‌ها پیش بینی، پیشگیری، مراقبت و سایر فرآیند‌ها پیش رود تا بتوانیم ماموریت‌ها را بدون غافلگیری جلو ببریم.
وی به حوادث آبان ماه سال ۹۸ گریزی زد و افزود: بر مبنای اشراف اطلاعاتی در آن برهه زمانی بهترین برآورد‌ها را نیروی انتظامی از حوادث و شرایط ارائه کرد به همین دلیل است که ما نه تنها در ماموریت‌ها غافلگیر نشدیم بلکه بر مبنای برنامه ریزی‌ها نیز موفق عمل کردیم.
وی "آمادگی همه جانبه" را دومین اولویت ناجا در سال جاری معرفی کرد و گفت: هر چند تحول و توسعه مرزبانی متوقف نمی‌شود، ولی باید بگویم امروز در حوزه مرزبانی و امنیت مرز‌ها به نقطه بازدارندگی فعال رسیده ایم بنابراین لازم است که در سایر بخش‌ها نیز به این حد از بازدارندگی برسیم.
سردار سلیمانی با اشاره به تداوم فعالیت قرارگاه جهادی آموزش و تربیت (مرحله سوم) در سال جاری خاطر نشان کرد: دستورالعمل فعالیت این قرارگاه به تصویب فرمانده محترم نیرو رسید و با جدیت برای دانش افزایی ومهارت آموزی کارکنان تلاش می‌کنیم.
جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امسال برای اثبات اقتدار ناجا، مبارزه همه جانبه و موثر با جرایم به ویژه جرایم مربوط سرقت، مقابله با اراذل و اوباش، مبارزه قاطع با قاچاق و ... را پیگیری و اجرایی می‌کنیم و در عین حال مقابله بی امان با مواد مخدر را دنبال می‌کنیم.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: از مهم‌ترین نقش‌های پلیس، خدمتگزاری به مردم است ۲۰ درصد از ارتباط مردم با حاکمیت از طریق ناجا است و به فرموده رهبری اگر مردم از نیروی انتظامی راضی باشند این رضایت را به کل نظام تعمیم می‌دهند.
وی تاکید کرد: خدمتگزاری به مردم باید به موقع و توام با اکرام و تکریم باشد و مقابله بی امان با مخلان امنیت در راس امور نیروی انتظامی می‌باشد.
سردار سلیمانی از استمرار طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خبرداد و افزود: تقویت کیفی این طرح به عنوان یک اصل اساسی به جد دنبال می‌شود در کنار این‌ها بر آموزش و مهارت نیرو‌های کوپ توجه داریم از طرفی معتقدیم که انتصابات در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از جمله موضوعات مهمی است که باید به جد دنبال شود.
این مقام ارشد انتظامی به شعار هوشمند سازی پلیس پرداخت و گفت: برای هوشمندسازی پلیس سند تحولی تدوین شده و طی برنامه ریزی‌ها پلیس هوشمند ظرف سه سال آینده باید محقق شود که سال اول اجرای این ماموریت کلید خورده تا ان شاء الله به پلیس هوشمند در تراز انقلاب اسلامی برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی‌های پلیس هوشمند پرداخت و عنوان کرد: کشف علمی جرم با بهره مندی از فناوری‌های هوشمند و دانش پایه از رویکرد‌های جدی نیروی انتظامی در سال جدید است.
جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود در مروری مجدد کاهش تصادفات و جان باختگان را از برنامه‌های اولویت دار برشمرد و یادآور شد: تجهیز ناوگان خودرویی و موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی از سال گذشته آغاز شده به طوری که سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ خودرو برای تقویت ناوگان خودرویی راهور در نظر گرفته شد که بخشی از آن تخصیص یافت و بخش دیگر امسال به این پلیس تزریق می‌شود.
وی هوشمندسازی پلیس راهور را از اولویت‌های اصلی برشمرد و گفت: توسعه دست افزار‌ها، تکمیل پروژه سپهتن، ردیاب ها، ساماندهی موتورسیکلت ها، اشراف بر ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و جاده‌ها و ... از اقدامات اولویت دار پلیس راهور در سال جاری است.
سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت اقدامات رسانه‌ای موثر در سال جاری به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی خاطر نشان کرد: تعیین نقش سازمان‌ها در پیشبرد ماموریت‌های پلیس در دستور کار است که ان شاء الله در قالب توافق نامه‌ها دنبال خواهیم کرد.
جانشین فرمانده ناجا، توسعه افکارسنجی برای آشنایی با دیدگاه مردم، توسعه تولیدات هنری، توسعه مشارکت‌های مردمی و ... برای ارتقاء عملکرد پلیس را نیز موثر دانست و گفت: توسعه و تقویت پلیس فتا در همه جغرافیا در کنار توسعه پلیس امنیت نیز از دیگر اولویت هاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان