بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد


بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

برگزاری جشن‌های مجازی، راه‌اندازی کاروان‌های «نسیم انتظار»، اجرای پویش جهانی «#استغاثه به امام زمان(عج)» و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی میان محرومان نشان داد کرونا هم نتوانست مانع از ابراز ارادت و محبت منتظران به ساحت امام زمان(عج) شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، با توجه به آنکه در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلا و جان باختن عده ای از هموطنان در کشور، مساجد، اماکن و تجمعات مذهبی و امامزادگان و بقاع متبرکه تعطیل شدند و این تعطیلی موقت همزمان شد با دو ماه رجب و شعبان که سراسر آنها مناسبت و عید به ویژه برای شیعه است، در وهله نخست این تصور را به ذهن متبادر کرد که امسال مثل سال های قبل، خبری از آن جشن ها و شادباش ها به ویژه برای اعیاد شعبانیه و در راس آنها جشن های نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) نخواهد بود، اما آنچه در نیمه شعبان امسال انجام شد، نشان داد حتی در اوج شیوع کرونا و استرس های ناشی از آن، مردم ایران جشن ولادت پدر مهربان خود را فراموش نمی کنند.

آنچه در این گزارش به آنها اشاره می شود، شاهدی بر این ادعا است.

بنابر این گزارش، اگرچه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان کشور از همان نخستین روزهای شیوع کرونا به حالت تعطیلی موقت درآمده اند، اما سازمان اوقاف و امور خیریه با راه اندازی 313 کاروان «نسیم انتظار» در بقاع شاخص البته بدون مخاطب و تجمع، به ترویج فضای شادی نیمه شعبان اقدام کرد. این کاروان ها در سطح شهرک های مسکونی و خیابان ها بدون حضور جمعیت به برگزاری جشن به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) پرداختند.

علاوه بر این، طرح «تبرکات مهدوی» با محور حمایت از اقشار محروم جامعه و شامل تهیه و توزیع بسته های معیشتی، نذر قربانی و اقلام بهداشتی به همت مراکز افق امامزادگان به مناسبت نیمه شعبان اجرا شد.

بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

از دیگر وجوه گرامیداشت ایام نیمه شعبان بردن جشن ها به خانه ها و برگزاری جشن های خانوادگی در ایام قرنطیه خانگی بود که برای این مهم پویش های مهدوی همچون «#به_ یاد_ او» اجرا شد، این پویش که 25 فروردین ماه آخرین مهلت شرکت در آن است به تصویر آذین‌ بندی و چراغانی خانه و درب منازل، نقاشی، طرح گرافیکی، عکس‌نوشت، شعر و داستان را به اشتراک‌گذاری گذاشته و یا از شعرخوانی، مداحی، قرائت دعای سلامتی و دعای فرج همچنین ویدئویی یک دقیقه‌ای و بیان دل‌گویه با امام(عج) اختصاص دارد و شرکت در آن بدون محدودیت سنی است.

بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

اجرای پویش جهانی «استغاثه به امام زمان(عج)» با محور قرائت دعای فرج که همزمان از حرم مطهر امام رضا(ع) و مسجد مقدس جمکران به صورت زنده از شبکه های مختلف رسانه ملی روی آنتن رفت از دیگر وجوه همتی بود که اجازه نداد شادباش و توسلات مردمی به ساحت مقدس و نورانی امام عصر(عج) تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار بگیرد بلکه مبارزه با این ویروس منحوس را با توسل و استغاثه به حضرت حجت(عج) گره زد و این مهم را یادآوری کرد که خدا به واسطه ایشان بلا را از زمین و اهل آن برمی دارد.

بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

برگزاری جشن های مجازی به همت هیئت ها و هیئتی ها نیز در ایام نیمه شعبان باعث شد که گرامیداشت ولادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در پی شیوع کرونا و تعطیلی موقت تجمعات مذهبی برای مقابله با آن، به حاشیه نرود. این جشن های مجازی با حضور چهره های سرشناس منبر و مداحی برگزار شد.

برگزاری جشن ها و نیز مراسم احیای شب نیمه شعبان بدون حضور مخاطب در حرم های اهل بیت(ع) و اماکن مقدس سراسر کشور ازجمله آستان قدس رضوی، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به همراه پخش مستقیم از شبکه های مختلف رسانه ملی، نیز باعث شد مردم در خانه ها سالروز ولادت حضرت حجت(عج) را گرامی داشته و شب و روز این اتفاق فرخنده را جشن بگیرند.

بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

کوچه ها و خیابان ها و محلات هم از شادباش این ایام محروم نماندند بلکه همچون هر سال چراغانی ها و پرچم ها و پارچه نوشته ها زینت بخش در و دیوارشان شد با این تفاوت که بر بسیاری از آنها جمله با مدد امام زمان(عج) کرونا را شکست می دهیم نقش بسته بود.

علاوه بر این، حرکت خودروهای شادی همراه با پخش سرودهای مهدوی باعث شد محلات و خیابان ها همچون سال های گذشته رنک و بوی شادی های نیمه شعبان را به خود بگیرند.

بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

با توجه به عدم امکان توزیع نذورات مردمی به مناسبت نیمه شعبان، که پیش از ایام شیوع کرونا هر سال از طریق راه اندازی ایستگاه های صلواتی در کوچه و خیابان ها و معابر انجام می شد، امسال نذورات مردمی به سمت رفع نیاز محرومان و آسیب دیدگاه اقتصادی ناشی از تعطیلی کسب و کارها برای قطع زنجیره مبتلایان به کرونا اختصاص یافت.

چنان که با مشارکت خیران و منتظران امام زمان(عج) 40 هزار بسته عیدانه در مسجد مقدس جمکران تهیه و به همت خادمان این مکان مقدس میان محرومان و نیازمندان توزیع شد.

بدرقه باشکوه نیمه‌شعبان/ وقتی کرونا هم مانع عرض ارادت به امام زمان(عج) نشد

همچنین، گوشت های حاصل از مشارکت مردم در پویش «#قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» نیز به مناسبت نیمه شعبان میان مرحومان و نیازمندان شهر مقدس قم همراه با بسته های عیدانه، توسط خادمان مسجد جمکران توزیع شد.

علاوه بر این، در سراسر کشور نهضت پخت و توزیع غذا و نیز توزیع بسته های غذایی و بهداشتی میان محرومان به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) که در تقویم روز مستضعفان نام گرفته، انجام شد تا به یُمن و برکت قدوم مبارک امام مهدی(عج) دل ها به هم نزدیک شده و چهره محرومیت و نیاز از چهره منتظران ظهور آن حضرت(عج) زدود شود.

برگزاری مسابقات مختلف همچون مسابقه کتاب‌خوانی «گفتمان انتظار» با محوریت کتاب شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم» نوشته حجت‌الاسلام قرائتی که تا عید سعید فطر امکان شرکت در آن وجود دارد، تولید و عرضه اپلیکیشن «سفیران سلامت» با هدف گسترش #امید و فرهنگ مهدوی در جامعه ایرانی، اجرای طرح ختم چندین میلیونی صلوات برای تعجیل در فرج امام عصر(عج)) و ختم دعاهای فرج و عهد به مناسبت نیمه شعبان از دیگر اقداماتی است که باعث شد، گرامیداشت نیمه شعبان از مساجد و مهدیه ها و حسینیه های به منازل بیاید و جلوه ای زیبا از انتظار را پیش چشم ها تصویر کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا