52 هزار نفر از موزه‌های استان سمنان بازدید کردند


52 هزار نفر از موزه‌های استان سمنان بازدید کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: 52 هزار نفر در سال گذشته از موزه‌های خصوصی و دولتی این استان بازدید کردند.

مهدی جمال روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بازدیدهای انجام شده متعلق به موزه های تحت نظارت و خصوصی است.

وی بیان کرد: بعضی از موزه‌های استان سمنان در بناهای تاریخی واقع شده که این تلفیق بنا و اشیای تاریخی و سنتی، بر جذابیت موزه‌های استان افزوده است.

وی با بیان اینکه موزه‌ها نقش بسزایی در رشد اقتصادی و جذب گردشگر دارند، خاطر نشان کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و برخورداری از ظرفیت‌های غنی در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، تاریخی و طبیعی به عنوان محور توسعه گردشگری کشور انتخاب شده و برای تحقق این راهبرد باید اهتمام ویژه داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: موزه‌های استان سمنان از تنوع خوبی برخوردار است و با توجه به اینکه هر کدام از آنها گویای زوایای مختلفی از تاریخ کهن استان به شمار می روند، سالانه میزبان گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

در استان سمنان هفت موزه دولتی و پنج موزه خصوصی فعال است و در تمام شهرستان‌های استان به جز میامی و آرادان موزه وجود دارد.

موزه سنگ و فسیل در مهدیشهر، موزه آب در شاهرود، موزه روستایی در ۲ روستای خیج شاهرود و قاطول گرمسار، موزه تاریخ شهر و موزه سکه در سمنان از جمله موزه‌های بخش خصوصی استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس