قبل ماه رمضان زیاد دعا و استغفار کنید و با اخلاص وارد این ماه شوید


 قبل ماه رمضان زیاد دعا و استغفار کنید و با اخلاص وارد این ماه شوید

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: قبل ماه رمضان زیاد دعا و استغفار کنید، قرآن بخوانید، از گناهان خود توبه کرده با اخلاص وارد ماه رمضان شوید، هر امانتی را ادا کنید، درباره اهل ایمان کینه نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدباقر علوی تهرانی» درباره برنامه مراقبت پیش از ورود به ماه رمضان گفت: به ما دستور داده‌اند از ماه شعبان مراقبت ماه مبارک رمضان را آغاز کنید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روزه سه روز آخر ماه شعبان بسیار توصیه شده است، تصریح کرد:‌ یکی دیگر از اقدماتی که باید انجام داد تمرین کسب روزی حلال قبل از ماه رمضان است.

وی با استناد به یک دستورالعمل از ناحیه حضرت امام رضا(ع) درباره آخرین روزهای ماه شعبان، اضافه کرد: کارهایی را که هیچ منفعتی برای دنیا و آخرت شما ندارد، ترک کنید، زیاد دعا و استغفار کنید، قرآن بخوانید، از گناهان خود توبه کرده با اخلاص وارد ماه رمضان شوید، هر امانتی را ادا کنید، درباره اهل ایمان کینه نداشته باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در ادامه فرمایش امام رضا(ع)،‌ بیان کرد: گناهی نمانده باشد مگر این که آن گناه را از بین برده باشید، تقوا پیشه کنید، بر خدا توکل داشته باشید تا شما را کفایت ‌کند.

وی با بیان اینکه در باقی ماه شعبان این دعا را زیاد تکرار کنید، گفت: «أللّهُمَّ إنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعبانِ فَاغْفِرْلَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ؛ الهی اگر در روزهای گذشته از تقصیرات من نگذشتی در باقی‌مانده شعبان از من بگذر».

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر ختم قرآن سعی کنید یک مرتبه صحیفه سجادیه را بخوانید و انسی با دعا بگیرید و یک مرتبه هم تلاش بکنید خطبه‌های نهج‌البلاغه را بخوانید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی افزود: نهج‌البلاغه بینش انسان را تغییر می‌دهد و صحیفه سجادیه تمایل و گرایش انسان را تغییر می‌دهد. زمانی که ماه مبارک رمضان تمام ‌شود هم عمل شما صالح شده، هم بینش‌ و گرایش شما درست می‌شود.

وی ادامه داد: باید این اعمال را انجام دهیم که در روزه‌ ما هم‌نشینی با خدا تحقق یابد در غیر این صورت روزه‌‌ ما تنها تحمّل گرسنگی و تشنگی است.

استاد حوزه علمیه درباره خواندن دعاهای آخر ماه شعبان، گفت: همه این اعمال برای این است که ما به خدا بگوییم خدایا ما منتظر ماه رمضان هستیم. حضرت امام صادق (ع) آخر ماه شعبان این دعا را می‌خواندند «اَللّهُمَّ إنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَکَ الَّذى أنزلتَ فیهِ الْقُرآنُ وَجعلَته هُدىً لِلنّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ قَدْ حَضَرَ فسَلِّمْنا فیهِ وَ سَلَّمَهُ لَنا وَ سَلَّمَهُ مِنّا ...».

وی درباره معنی دعای امام صادق(ع) بیان کرد:‌ این ماه مبارک حاضر شده، ماهی که در آن قرآن را نازل کردی و در آن هدایت برای بشر و جدا سازی حق از باطل قرار دادی، پس ما را در این ماه سالم بدار و این ماه را برای ما سالم بدار و این ماه را برای ما در آسانی سلامت بدار یعنی خدایا کاری کن که من در این ماه گناه نکنم و عافیت برای ما قرار بده.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه عبادت از روی کسالت و اجبار، عبادت اهل نفاق است. عبادت مومنان از روی نشاط است. خاطرنشان کرد:‌ برای این که شادابی‌مان را به حضرت حق نشان بدهیم، باید با مراقبت، وارد ماه مبارک رمضان شده تا مجاور حضرت حق بشویم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا