هیچ کمبودی در خصوص اقلام و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد


هیچ کمبودی در خصوص اقلام و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی  در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص اقلام، تجهیزات و لوازم بهداشتی و حفاظتی هیچ کمبودی در این استان وجود ندارد.

"حسین کلانتری" افزود: با صراحت اعلام می کنم که هر خواسته معقول و متناسب با ظرفیت های پزشکی و شاخص های بهداشتی و درمانی در استان برای مقابله با بیماری کرونا را در کمترین زمان ممکن تامین خواهیم کرد.
وی همچنین بر ضرورت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ها به ویژه تجهیز بیمارستان بزرگ امام خمینی(ره) دهدشت و تامین امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این مرکز درمانی با هماهنگی و کمک دولت و وزارت بهداشت تاکید و اظهارکرد: این مهم را به طور ویژه در اولویت برنامه های خود قرار خواهیم داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجموعه دولت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت و درمان تاکنون از هیچ کمکی در راستای مبارزه با بیماری کرونا در این استان دریغ نکرده اند.
کلانتری عنوان کرد: گرچه در اوایل ورود بیماری با برخی چالش ها و مشکلاتی در حوزه کمبود منابع و اقلام بهداشتی مواجه شدیم اما در کمترین زمان ممکن و با بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی استان و بسیج نیروهای مردمی و ثمن ها، همراهی همه نهادها و سازمان های دولتی در ارکان مختلف نظام توانستیم بر بسیاری از کمبودها غلبه کنیم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح های مقابله ای با بیماری کرونا در استان ادامه داد: غربالگری و بیماریابی فعال که کهگیلویه بزرگ نیز سهم عمده و موفقی در اجرای این طرح‌ها داشت نیز با قوت و جدیت ادامه خواهد یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله نخست این طرح با بیش از ۹۸.۵ درصد به اتمام رسید و مرحله دوم نیز با بالای ۸۵ درصد همچنان در حال اجرا است.
کلانتری افزود: برنامه راهبردی و استراتژی مناسب ستاد مدیریت کرونا در استان همچنان بر بیماریابی فعال با گستره تست گیری وسیع و هدفمند، با همراهی، همگامی و مشارکت مردم است.
وی بیان کرد: ظرف دو ماهه گذشته بیش از یک هزار نمونه تست کرونا شهرستان کهگیلویه انجام شده که تعداد بیماران مثبت نیز ۵۶ مورد بوده و هم اکنون نیز ۴۹ نفر بهبودی یافته اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد بستری در ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمیی، لنده و چرام را تنها ۵ بیمار برشمرد و تصریح کرد: یک نفر از کهگیلویه، سه نفر از چرام و یک نفر از شهرستان لنده در بیمارستان دهدشت بستری هستند که حال عمومی همه این بیماران بستری خوب بوده و تنها برای جلوگیری از انتقال ویروس و رها نشدن در اجتماع تا بهبودی کامل بستری هستند.
کلانتری ادامه داد: رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین راه حل مقابله و مبارزه با ویروس کروناست.
کلانتری از همراهی، تعامل و همکاری مردم در خصوص رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به هشدارهای کارشناسان و متخصصان تشکر کرد و خاطرنشان کرد: از مردم استان می خواهیم همچنان مراقبت های ویژه در این زمینه را داشته باشند.
وی بیان کرد: زنجیره انتقال ویروس کرونا در جهان، کشور و استان‌ها قطع نشده و همچنان باید مراقبت های ویژه و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در دستورکار مردم عزیز باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در یک سفر کاری وارد کهگیلویه شد و علاوه بر بازدید از برخی طرحهای عمرانی در بخش های مختلف راه، آب، کشاورزی و صنعت و تاکید بر سرعت بخشیدن پروژه های عمرانی و اقتصادی این شهرستانها در جریان آخرین اقدامات بعمل آمده برای مدیریت بیماری کرونا نیز قرار گرفت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد