یک مسئول خبر داد: دپوی 90 درصدی دست‌بافته‌های داری تولیدشده در خراسان‌شمالی‌


یک مسئول خبر داد: دپوی 90 درصدی دست‌بافته‌های داری تولیدشده در خراسان‌شمالی‌

رئیس اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی از دپوی 90 درصدی دست بافته های داری تولید شده در این استان خبر داد.

حسین ایزانلو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه فرش و گلیم یکی از مهمترین صنایع دستی تولید شده در این استان است، گفت: متاسفانه به علت اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران و همچنین شیوع ویروس کرونا، از دی ماه تاکنون محصولات تولید شده مذکور در انبارهای این استان دپو شده است.

وی افزود: دپوی محصول و کاهش فروش تولیدکنندگان سبب شده تا کارگاه ها نیز به سوی تعطیلی بروند و تولیدکنندگان دیگر تمایلی به تولید و بافت فرش و گلیم نداشته باشند.

ایزانلو با بیان اینکه در این زمینه پشتیبان ها بیشترین ضرر و زیان را متحمل شده اند، اظهارکرد: در حال حاضر پشتیبان سفارش بافت محصول را به تولیدکننده داده است و اکنون انجام سفارش آمده شده است ولی هنوز بسیاری از اجناسی که از گذشته توسط پشتیبان در گذشته خریداری شده بود به فروش نرفته است و از سوی دیگر این افراد پولی ندارند که دست مزد بافنده جهت آماده کردن سفارش را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: تولید فرش و گلیم یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اشتغال به خصوص اشتغال زنان و کاهش وابستگی به نفت است، بنابراین در سال جهش تولید می طلبد که حمایت های جدی از این صنعت شود.

این مسئول تصریح کرد: باید به منظور دوباره جان گرفتن این صنعت ردیف های اعتباری با سودهای خیلی کم در نظر گرفته شود تا تولیدکنندگان بتوانند دوباره فعال شوند.

به گفته وی سالانه 360 هزار متر مربع دست بافته داری توسط 21 هزار بافنده در استان تولید می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود