سازنده تام و جری و ملوان زبل، جین دایچ در 95 سالگی درگذشت


سازنده تام و جری و ملوان زبل، جین دایچ در 95 سالگی درگذشت

جین دایچ (Gene Deitch) انیماتور برنده جایزه اسکار، تصویرگر و فیلم‌ساز سرشناس که بخاطرخلق انیمیشن محبوب تام و جری و ملوان زبل مشهور است، درگذشت. او 95 سال داشت. اخبار فوت دایچ توسط ناشرش تایید شده است. پیتر هیمل گفت که دایچ بطور غیرمنتظره‌ای در پنج‌شنبه شب در خانه‌اش در شهر پراگ فوت کرد. اطلاعات بیشتری از علت فوت او در دست نیست. از ازدواج اول او...

جین دایچ (Gene Deitch) انیماتور برنده جایزه اسکار، تصویرگر و فیلم‌ساز سرشناس که بخاطرخلق انیمیشن محبوب تام و جری و ملوان زبل مشهور است، درگذشت.

او 95 سال داشت. اخبار فوت دایچ توسط ناشرش تایید شده است. پیتر هیمل گفت که دایچ بطور غیرمنتظره‌ای در پنج‌شنبه شب در خانه‌اش در شهر پراگ فوت کرد. اطلاعات بیشتری از علت فوت او در دست نیست. از ازدواج اول او سه پسر و همسرش در قید حیات اند.

یوجین مریل جین در 8 ام آگوست 1924 در شیکاگو به دنیا آمد و در کودکی به کالیفرنیا رفت. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، جین به عنوان پیش‌نویس در شرکت هوانوردی نورث امریکا مشغول به کار شد. او وظیفه نوشتن آموزش خلبانی ارتش را بر عهده داشت اما به دلایل پزشکی از این سمت در سال 1944 برکنار شد. پس از آن در دنیای تجاری هنر مشغول به کار شد. خیلی زود پس از اینکه کار انیمیشن او شروع شد موفق به کسب چندین جایزه شد. او همچنین به عنوان مدیر خلاق Terrytoons که تحت نظر استودیو قرن 20 بود کار کرده بود و چندین کاراکتر از جمله Sidney the Elephant و Gaston Le Crayon را خلق کرد.

جین دایچ نامزد دریافت جایزه اسکار در سال 1958 برای Sidney’s Family Tree شد. بعدها او جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را در سال 1960 برای فیلم Munro برنده شد. او بار دیگر در سال 1964 برای Here’s Nudnik and How to Avoid Friendship نامزد اسکار شد. به علاوه دیچ بر روی انیمیشن ملوان زبل و تام و جری برای شبکه MGM کار کرده است.

سازنده تام و جری و ملوان زبل، جین دایچ در 95 سالگی درگذشتسازنده تام و جری و ملوان زبل، جین دایچ در 95 سالگی درگذشت

در سال 1959 دایچ به پراگ نقل مکان کرد و در آن‌جا با همسر آینده خود، زدنکا نجمانوا، که او نیز سازنده انیمیشن بود آشنا شد. او بیش از 70 انیمیشن و 7 سریال تلویزیونی ساخته است. در خاطرات او، برای عشق به پراگ، دایچ درباره زندگی تنها آمریکایی آزادی که درحین دیکتاتوری 30 ساله کمونیست در پراگ زندگی و کار کرده، نوشته است. طبق گفته دایچ مقامات هرگز در کار او دخالت نکردند. اگرچه فیلم کوتاه او The Giants در سال 1969 بخاطر انتقاد از حمله شوروی در سال 1969 ممنوع شد.

علاوه بر جوایز اسکار او در سال 2004 بخاطر یک عمر خدمات ارزنده‌اش و سهم ماندگارش در دنیای انیمیشن جایزه وینزر مک‌کی را دریافت کرد.

سازنده تام و جری و ملوان زبل، جین دایچ در 95 سالگی درگذشتسازنده تام و جری و ملوان زبل، جین دایچ در 95 سالگی درگذشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون