معلمان با توافق والدین در مدارس روستایی حضور می‌یابند


معلمان با توافق والدین در مدارس روستایی حضور می‌یابند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه؛ یکی از راهکارهای این سازمان در مناطق فاقد اینترنت برای راه اندازی شبکه «شاد» را حضور معلمان سرکلاس‌های درس با توافق دانش‌آموزان و والدین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد.

مجید یزدان پناه روز سه شنبه در نشست کمیته کیفیت بخشی و پایش شبکه دانش آموزی شاد که در سرسرای آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ همچنین یکی از راهکارهای آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان مناطق محروم و یا دانش آموزانی که فاقد گوشی هوشمند هستند را روش کاربرگ و پیک درسی عنوان کرد و افزود: در این ۲ روش محتوای درسی به دانش آموزان داده می شود، تا در منزل با کمک والدین آموزش ببینند.

او توضیح داد: واقعیت آن است در برخی از مناطق استان یا زیرساخت اینترنت وجود ندارد و یا برخی از خانواده ها توان مالی برای تهیه گوشی هوشمند ندارند، برهمین اساس برای رعایت عدالت اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان باید راهکارهای تازه ای جایگزین شبکه شاد شود.

یزدان پناه همچنین گفت: کلاس مدارس روستایی که کمتر از چهار دانش آموز دارند؛ معلم با رعایت نکات بهداشتی و توافق والدین حضور می یابد و برای کلاس های روستایی که بیش از این تعداد دانش آموز داشته باشند کلاس بصورت (تقسیم دانش آموزان به ۲ گروه کم تعداد) نوبتی یک روز در میان دایر می شود.

وی در ادامه از والدین خواست حتما نسبت به عضویت دانش آموزان در شبکه شاد حساس باشند اگر مشکلی در عضویت و نصب این شبکه در گوشی هوشمند دارند به مدیران مدارس مراجعه کنند.

۹۵ درصد مدیران کرمانشاهی عضو شبکه شاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون ۹۵ درصد مدیران، ۸۰ درس کلاس ها، ۷۰ درصد معلمان و ۵۶ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه دانش آموزی شاد هستند و انشاالله تا پایان هفته تمام مدیران و معلمان به عضویت این شبکه درخواهند آمد.

یزدان پناه، شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد را یک بستر و تحول مهم در آموزش و پرورش دانست و یکی از مهم ترین امتیازهای این شبکه را ارتباط مستقیم دانش آموزان با معلم و معلم و دانش آموز و مدیران دانست و افزود: یکی از ویژگی های مهم این شبکه این است هیچ عضو غیری را نمی پذیرد و در آن حتی دانش آموزان نیز نمی توانند به هم پیام بدهند و تمام محتوای درسی در آن می ماند و دانش اموزان هر وقت خواستند می توانند استفاده کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۲۵ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403