اظهارات جنجالی مفتی سابق مصر درباره افطار کردن با شراب!


اظهارات جنجالی مفتی سابق مصر درباره افطار کردن با شراب!

مفتی سابق مصر مجددا با دیدگاه‌های دینی و فقهی خود جنجالی ایجاد کرده و این بار درباره حکم افطار با شراب در ماه رمضان صحبت کرده است!

آفتاب‌‌نیوز :

علی جمعه، مفتی سابق مصر در برنامه‌ای در شبکه سی بی سی حضور یافت و گفت: دین معصیت را حرام کرده و آن را به عبادت ربط نمی‌دهد. روزه‌داری که با شراب افطار می‌کند روزه‌اش باطل نمی‌شود، بلکه گناه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: آیا عاقلانه است که به کسی بگوییم روزه نگیر چون شراب‌خوار هستی. ما باید به او بگوییم تا زمانی که روزه هستی نباید شراب بخوری. ما باید او را امر به معروف و نهی از منکر کنیم نه اینکه درباره‌اش به داوری بنشینیم و حکم بدهیم.

علی جمعه گفت: اگر دین آشکار کردن زینت‌ها توسط زنان را حرام دانسته در روزه و دیگر مسائل نیز آن را حرام می‌کند پس حرام بودن معصیت ربطی به عبادات ندارد.

اظهارات مفتی سابق مصر در ۱۵ آوریل درباره ارتباط شیوع کرونا با تکنولوژی نسل پنجم و اعتقاد بسیاری از اروپایی‌ها به این مسئله جنجال بزرگی ایجاد کرد. همین مسئله موجب شد سازمان جهانی بهداشت بیانیه رسمی صادر و این فرضیه را تکذیب کند.

جمعه در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود: پرتاب ماهواره‌ها برای راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه فضا را برای شیوع کرونا آماده کرده است.

اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، انتقال ویروس از طریق امواج رادیویی یا موبایل امکان ندارد. ویروس کرونا در کشورهایی شیوع پیدا کرده که از شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه برخوردار نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج