قیمت عجیب خودروهای ایران خودرو و سایپا در بازار؛ قیمت انواع خودرو بعد از دو ماه بی‌خبری!


قیمت روز پراید صندوق‌دار نسبت به دو ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و حدود 65 میلیون تومان است. پژو 206 تیپ 2 در این مدت حدود پنج میلیون تومان گران شده و پژو 405 GLX در مدت دو ماه گذشته افزایش قیمت هشت میلیونی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر حدود 108 میلیون قیمت دارد.

قیمت روز خودرو برای دو ماه در هاله‌ای ابهام بود. تقریبا همزمان با شیوع ویروس کرونا در ابتدای اسفندماه فنر قیمت خودرو در رفت و در هفته ابتدایی این ماه شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو بودیم. اتفاقی که باعث شد اعلام قیمت‌ها از بازار آزاد متوقف شود. تا اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه اولین خبر‌ها از قیمت خودرو توسط اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو تهران منتشر شد. خبر‌هایی که نشان می‌دهد روند افزایش قیمت‌ها در این دو ماه چندان متوقف نشده و در بعضی محصولات همچنان شاهد گرانی خودرو‌ها هستیم. رکورددار آن‌ها پژو ۲۰۷ اتوماتیک است که از ابتدای اسفند تا حالا ۱۸ میلیون تومان افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

پراید؛ بدون تغییر قیمت

به گزارش فرارو، آخرین خبر‌هایی که از پراید داشتیم، ورود آن به کانال ۷۰ میلیونی بود. ابتدای اسفندماه پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ در بازار به ۷۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود تا رکورد جدیدی را در کارنامه خود ثبت کند. حالا بعد از گذشت حدود دو ماه بر اساس اعلام اتحادیه نمایشگاه‎ها و فروشندگان خودرو، سایپا ۱۱۱ در بازار ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود که حدود ۸۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از روز‌های ابتدایی اسفندماه است. قیمت پراید صندوق‌دار در این مدت تغییر چندانی نداشته و از ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۶۵ میلیون تومان رسیده است. در طرف مقابل پراید وانت همچنان به کانال ۷۰ میلیونی وفادار مانده است. قیمت روز سایپا ۱۵۱ در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت عجیب خودروهای ایران خودرو و سایپا در بازار؛ قیمت انواع خودرو بعد از دو ماه بی‌خبری!

تیبا؛ تا شش میلیون افزایش قیمت

تیبا صندوق‌دار در دو ماهی که از آن بی‌خبر بودیم، تغییر قیمت چندانی نداشته است. این محصول ابتدای اسفندماه حدود ۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشت و حالا بر اساس اعلام اتحادیه ۷۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. در طرف مقابل تیبا ۲ افزایش قیمت قابل توجهی داشته. دو ماه پیش تیبا ۲ در بازار آزاد ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت و حالا با صعود شش میلیونی به ۸۷ میلیون تومان رسیده است.

کوییک و ساینا؛ تا پنج میلیون افزایش قیمت

آنطور که اتحادیه نمایشگاه‌داران می‌گوید، ساینا فول در حال حاضر حدود ۸۳ میلیون تومان قیمت دارد. این رقم تغییر چندانی نسبت به اسفندماه پیدا نکرده است. آخرین اطلاعاتی که در سال ۹۸ از بازار خودرو داشتیم، نشان می‌دهد ساینا حدود ۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. در طرف مقابل کوییک دنده‌ای در این مدت حدود پنج میلیون تومان گران شده و از ۸۹ میلیون ابتدای اسفند به ۹۴ میلیون تومان فعلی رسیده است. تازه کوییک R. هم به بازار آمده و تقریبا ۹۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

سمند؛ افزایش دو میلیونی

آخرین اطلاعات از بازار خودرو سال ۹۸ نشان می‌دهد اوایل اسفندماه قیمت سمند LX با افزایش چشمگیری از ۱۰۰ میلیون به ۱۱۱ میلیون تومان رسیده بود. بعد دو ماه بی‌خبری از بازار خودرو، حالا اتحادیه نمایشگاه‌داران می‌گوید سمند LX ۱۱۳ میلیون تومان است که نشان دهنده افزایش دو میلیونی نسبت به اوایل اسفندماه است. بر اساس این گزارش سمند EF۷ دوگانه‌سوز در بازار ۱۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۴۰۵؛ افزایش پنج تا هشت میلیونی

قیمت روز پژو ۴۰۵ GLX در حال حاضر ۱۰۸ میلیون تومان است. اگر به دو ماه قبل برگردیم، می‌بینیم آخرین اخبار از قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌داد اوایل اسفندماه پژو ۴۰۵ GLX بنزینی در بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود که نشان می‌دهد در این مدت قیمت این محصول ایران خودرو حدود هشت میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. در طرف مقابل پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز در این مدت کمی ارزان شده است. این محصول ابتدای اسفندماه به ۱۲۴ میلیون تومان رسیده بود و این روز‌ها بر اساس اعلام اتحادیه حدود ۱۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود که نشان از کاهش شش میلیونی قیمت این محصول دارد. با این وجود پژو ۴۰۵ SLX به روند افزایش قیمت سال ۹۸ ادامه داده و در دو ماه گذشته از ۱۲۰ میلیون به ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶؛ افزایش پنج تا هشت میلیونی

بیشترین افزایش قیمت در بازار خودرو مربوط به پژو ۲۰۶ است. آخرین اخبار از قیمت خودرو در اوایل اسفندماه نشان می‌داد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا ۱۱۵ میلیون تومان گران شده است. این گرانی در دو ماه اخیر ادامه داشته و باعث شده قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال حاضر به ۱۲۰ میلیون تومان برسد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته است. این محصول اوایل اسفندماه با افزایش چشمگیر ۱۰ میلیونی از ۱۲۶ به ۱۳۶ میلیون تومان رسیده بود و حالا آنطور که اتحادیه نمایشگاه‌داران می‌گوید، قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۱۴۲ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در این مدت هشت میلیون تومان گران شده و این روز‌ها ۱۴۸ میلیون تومان قیمت دارد. اوایل اسفند، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار به طور ناگهانی از ۱۲۸ میلیون به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده بود.

پژو پارس؛ افزایش هفت میلیونی

روز‌های ابتدایی اسفند پژو پارس تا ۱۳۱ میلیون تومان پیش‌روی کرده بود. طی دو ماه بی‌خبری از بازار خودرو، این محصول حدود هفت میلیون گران شده و در حال حاضر ۱۳۸ میلیون تومان قیمت دارد. رانا در این مدت روند معکوس در پیش گرفته و از ۱۱۵ میلیون تومان به ۱۰۸ میلیون تومان عقب‌نشینی کرده است.

دنا؛ تا هشت میلیون افزایش قیمت

اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید دنا تیپ ۱ در بازار این روز‌ها حدود ۱۶۵ میلیون تومان قیمت دارد. مقایسه این رقم با نرخ ۱۵۷ میلیونی اوایل اسفندماه نشان می‌دهد دنا تیپ ۱ در دو ماه گذشته حدود هشت میلیون تومان گران شده است. دنا پلاس در این مدت تغییر چندانی نداشته و از ۱۸۴ به ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است. در طرف مقابل دنا پلاس توربو کمی عقب‌نشینی کرده و از ۲۲۲ میلیون تومان به ۲۱۸ میلیون تومان بازگشته است.

پژو ۲۰۷؛ تا ۱۸ میلیون افزایش قیمت

فعالان بازار خودرو اوایل اسفندماه پژو ۲۰۷ دنده‌ای را حدود ۱۶۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کردند. در دو ماه گذشته این این محصول ایران خودرو در حد دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و حالا آنطور که اتحادیه نمایشگاه‌داران می‌گوید، پژؤو ۲۰۷ دنده‌ای تقریبا ۱۶۵ میلیون تومان است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک در این مدت افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده است. این محصول هفته اول اسفندماه حدود ۲۱۲ میلیون تومان قیمت داشت و حالا با گرانی ۱۸ میلیونی به ۲۳۰ میلیون تومان رسیده است.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

۳ راه سرمایه‌گذاری در طلا بدون خرید طلا! | 0.9 هزار دلایل کاهش قیمت سکه درروزهای اخیر/طلافروشان اجازه فروش سکه ندارند | 1.0 هزار قیمت نفت به پائین‌ترین حد تاریخی رسید/نفت آمریکا صفر دلار شد | 1.1 هزار رونالدو با شرکت در یک مهمانی حاشیه‌ساز شد | 0.8 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 2.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی