آیا در صورت ابتلا به ویروس کرونا می توان به کودک شیر داد؟


خانم های باردار و کسانی که در دوره شیردهی قرار دارند از خود می پرسند که آیا در صورت مثبت بودن تست ویروس کرونا می توانند به نوزادان خود شیر دهند یا خیر. هم سازمان بهداشت جهانی و هم سایر نهادهای مرتبط وضعیت را روشن کرده اند. ما توضیح خواهیم داد.

به گزارش سایت طلا، ما با یک ویروس بسیار مسری روبرو هستیم که قادر است به سرعت از فردی به فرد دیگر گسترش یابد. با توجه به همه اینها ، می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم: آیا مادران مبتلا به ویروس کرونا هنوز می توانند به نوزادان خود شیر دهند؟

طبق نظر متخصصان ، شیردهی همیشه بهترین گزینه است

براساس داده های یونیسف ، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند تا شش برابر کمتر به دلیل مرگ زودرس جان خود را از دست می دهند. این مربوط به محافظتی است که شیر مادر در برابر عفونتهای تنفسی و گوارشی ارائه می دهد.

تغذیه با شیر مادر برای مادران نیز مفید است ، زیرا مادرانی که شیر می دهند بعد از تولد نوزاد کمتر دچار خونریزی می شوند. همچنین فواید طولانی مدت نیز وجود دارد که شامل خطر کمتری برای سرطان پستان و سرطان رحم است. این مزایای مضاعف به همین دلیل است که زنان باید حتی اگر آزمایش ویروس کرونایشان مثبت بود ، همچنان به فرزند خود شیر دهند.

مرگ و میر ویروس در بین زنان باردار افزایش نمی یابد ، و همچنین نمی توان بارداری را یک عامل خطر در نظر گرفت. توصیه هایی که در ابتدای بیماری همه گیر در مورد حمایت از زنان باردار به عنوان یک گروه آسیب پذیر بیان شد که بیشتر برای احتیاط است.

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان می دهد ویروس کرونا می تواند از طریق شیر مادر گسترش یابد. فقط همین ، مهم است که محتاط باشید. تغذیه با شیر مادر ارتباط مستقیمی دارد که تبادل قطرات تنفسی را به دنبال دارد. به همین ترتیب ، اگر زن بخاطر شیر دادن به کودک خود با یک بطری ، شیر خود را استخراج کند ، این معیارها اعمال می شود:

- قبل و بعد از تغذیه کودک دست های خود را بشویید

- در حین شیردهی یا شیر دادن به کودک ، ماسک استفاده کنید ، حتی اگر ماسک پزشکی نباشد

- تماس مستقیم و نزدیک بین چهره مادر و کودک خود را کاهش دهید

- بعد از هر بار استفاده بطری ها را بشویید

زنان حتی اگر تست مثبت برای ویروس کرونا داشته باشند ، باید شیر دادن به کودک خود را ادامه دهند. اگر مادر علائمی داشته باشد و احساس ضعف بسیار زیادی داشته باشد ، می تواند به جای اینکه به طور مستقیم شیرده شود ، شیر را در بطری ریخته و به صورت غیرمستقیم این کار را انجام دهد.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

قیمت نفت به پائین‌ترین حد تاریخی رسید/نفت آمریکا صفر دلار شد | 1.1 هزار واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به درمان کرونا با ادرار شتر | 0.7 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 2.7 هزار ۳ راه سرمایه‌گذاری در طلا بدون خرید طلا! | 1.0 هزار قیمت منفی نفت چیست و چه‌معنایی برای مصرف‌کنندگان دارد؟ | 0.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی