مطبوعات آذربایجان‌شرقی بیش از 48 میلیارد ریال آگهی گرفتند


مطبوعات آذربایجان‌شرقی بیش از  48 میلیارد ریال آگهی گرفتند

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: پارسال 48 میلیارد و 502 میلیون و 360 هزار ریال آگهی بین مطبوعات استانی و نمایندگی مطبوعات کشوری در استان توزیع شد.

محمد محمدپور سه شنبه شب در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: از این مبلغ ۳۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال در میان روزنامه‌ها و سه میلیارد و ۷۰۱ میلیون و ۶۰ هزار ریال بین هفته نامه‌های استان و ۱۲ میلیارد و ۳۵۱ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال آگهی بین دفاتر سرپرستی مطبوعات توزیع شده است.

وی تشریح کرد: در سال ۹۷ نیز افزون بر ۲۶ میلیارد ریال آگهی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده بود که در مقایسه‌ی بین سال ۹۷ و ۹۸ این رقم رشد بیش از ۱۸۴ درصدی داشته است.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام بخش‌ها متحمل آسیب‌هایی شدند که در این میان حوزه فرهنگ و هنر نیز آسیب‌های فراوانی دید، گفت: مطبوعات نیز از این آسیب‌ها در امان نبوده و متحمل خساراتی شدند اما پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان علی‌رغم این مشکلات، در راستای آگاه سازی مردم، همراه و همپای مدافعان سلامت در صحنه حاضر شده و اقدامات بسیاری را انجام دادند.

محمدپور، همچنین در ادامه با اشاره به دستورالعمل توزیع و نشر آگهی گفت: طبق بند ٥ ماده ٢ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب١٣٦٦/٣/٢ مجلس شورای اسلامی و دستور العمل اجرایی توزیع و نشر آگهی‌های دولتی به صورت متمرکز بر عهده‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و این امر در استان‌ها از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد تمامی دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و موسسات دولتی یا غیردولتی که از بودجه‌ی عمومی دولت استفاده می‌کنند، مطابق قانون، آگهی‌های خود را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع و نشر دهند.

آذربایجان شرقی دارای حدود ۵۰۳ رسانه بوده که از این تعداد ۳۰۳ رسانه چاپی، ۱۷۶ رسانه به صورت برخط و پایگاه خبری و ۲۴ رسانه نیز به صورت الکترونیکی غیر برخط هستند.

این استان با این تعداد رسانه مکتوب، برخط و الکترونیک غیر برخط، از نظر تعداد رسانه همچنان در رتبه دوم کشور پس از استان تهران قرار دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی از قطب های اصلی روزنامه نگاری در تاریخ ۱۹۰ ساله مطبوعات ایران بوده است به گونه ای که نخستین نشریه محلی ایران به زبان فارسی با نام نشریه مملکت آذربایجان در سال ۱۲۷۵ قمری/ ۱۲۳۴ شمسی در این خطه منتشر شد و ۱۵ سال بعد از آن نخستین جریده اصفهان با نام «فرهنگ» قدم به عرصه گذاشت.

روزنامه نگاران آذربایجان همچنین نخستین مجله ایرانی با عنوان «گنجینه فنون» را در اواخر دهه ۱۲۷۰ شمسی بنیان گذاشتند و به سال ۱۲۸۹ شمسی نخستین نشریه تمام صفحه کشورمان به سبک امروزی را با نام «ایران نو» به عنوان ارگان حزب دموکرات منتشر کردند.

نخستین نشریات طنز تاثیرگذار و حرفه ای از قبیل «آذربایجان» علیقی صفراوف نیز در سال های منتهی به مشروطه در تبریز منتشر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...