فساد اداری مثل بختک بر همه کارها سایه انداخته است


فساد اداری مثل بختک بر همه کارها سایه انداخته است

فعال اصولگرا گفت: در حال حاضر فساد اداری مانند یک بختک شیطانی و خانمان‌برانداز بر همه کارها سایه افکنده است.

فساد اداری مثل بختک بر همه کارها سایه انداخته استحسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال ۹۹ مبنی بر «جهش تولید» گفت: با توجه به حرکت‌های ارزنده‌ای که در این دوسال اخیر در عرصه تولید صورت پذیرفته و جلوی بسیاری از واردات غیر ضروری گرفته شده که می‌توان گفت تا حدی و بطور نسبی سطح تولید در زمینه‌های مختلف جهش خوبی داشته است و می‌طلبد این موضوع همچنان تداوم داشته باشد، اما متاسفانه با توجه به موضوع شیوع بیماری خطرناک کرونا این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در این روند کاملاً مرموز ایجاد شود.

او ادامه داد: ما اگر بخواهیم شعار جهش تولید محقق و اجرایی شود باید یک جهشی انقلابی در فرایند اداری کشور صورت بگیرد تا بتوانیم هم فرآیند رسیدن به هدف را سهل‌الوصول کرده و هم بیشتر به مشارکت عمومی مردم توجه کنیم، اما چون ساختار طوری است که همه چیز از طریق دولت انجام می‌شود و در حال حاضر فساد اداری مانند یک بختک شیطانی و خانمان‌برانداز بر همه کار‌ها سایه افکنده است به طور قطع این جهش به طور صحیح و درست محقق نخواهد شد و می‌طلبد که درباره قوانین مربوط به بخش خصوصی و افزایش اختیارات آنان تجدید نظری جدی در دولت و مجلس صورت بگیرد.

بیادی افزود: همچنین معتقدم که ما در تولیداتی که مربوط به بخش کشاوری است زودتر به موفقیت دست خواهیم یافت؛ زیرا این بخش و صنایع جانبی آن وسعت بیشتری نسبت به سایر امور تولیدی داشته و درنتیجه شغل بیشتری ایجاد و سطح تولید هم افزایش خواهد یافت و بسیاری از صنایع ما به محصولات کشاورزی وابستگی جدی دارند و از همین رو نیز معتقدم ما باید به بخش کشاورزی توجه بیشتری داشته باشیم.

فعال اصولگرا گفت: ناگفته نماند که این روز‌ها با توجه به اینکه قیمت نفت جهانی کاهش داشته و اینکه صادرات و واردات بخشی از صنایع ماهم به قیمت نفت وابسته است؛ از همین رو باید توجه بیشتری به صنایع کشاورزی و صنایع کوچک و زود بازده داشته باشیم تا جایگزین آن درآمد‌ها گردد. علاوه بر این توجه به بخش کشاورزی می‌تواند مانع هجوم مردم به سمت شهر‌ها شود و حتی مهاجرت می‌تواند یک سیر معکوس را به خود گیرد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین باید در زیرساخت‌هایی که نقص و کمبود داریم دقت بیشتری شود که بخشی از آن مربوط به حمل و نقل است که در این زمینه حمل و نقل ریلی می تواند توسعه بیشتری پیدا کرده و نقش به سزایی را ایفا نماید. موضوع بعدی هم توجه به توسعه مسکن ارزان قیمت در اطراف شهر‌های کوچک است که می‌تواند باعث افزایش رشد و جهش تولید شود.

او در پایان گفت: برای رسیدن به اهداف فوق و محقق شدن خواسته مقام معظم رهبری در این زمینه پرهیز از مدیریت‌های جزیره‌ای و استقرار مدیریت‌های جامع به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی می تواند در رشد سریع تولیدات و اشتغال‌زایی و در تتیجه توسعه مطلوب بسیار مفید باشد ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس