باید از تو آموخت رسم ایثار را....


باید از تو آموخت رسم ایثار را....

به‌راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار تویی که ذره‌ای از مسئولیتت عقب ننشستی را بیاورد؟ با وجود آنکه می‌دانی غمی جانکاه به سراغت آمده و خاطرت را آزرده کرده اما با اراده و مصمم‌تر از قبل واژه ایثار را برای دانش‌آموزانت معنا کردی، باید از تو آموخت رسم ایثار را؛ دبیری که خود معیار ارزش است.

این روزها در تمامی اخبار و محافل صحبت از سربازان خط مقدم کروناست که در این شرایط سخت ذره‌ای از ایثارگری و مجاهدت مثال‌زدنی‌شان، عقب‌نشینی نمی‌کنند و دلاورانه تا شکست ویروس کرونا ایستادگی خواهند کرد اما در این بین شاید بتوان ایثارگری بانوی آموزگاری در استان هرمزگان را به‌عنوان برگ زرین دیگری در دفتر انسانیت و ایثارگری مردمان این سرزمین به نیکی ثبت کرد.

معلمانی که به حرفه مقدس خود مشتاقانه می‌نگرند و به هنگام تدریس جاذبه‌های ایثارگری و جان‌فشانی خویش را در چشم‌انداز ذهن دانش‌آموزان به نمایش درمی‌آورند و چهره‌شان لبریز از محبت و عشق انسان است، قابل‌ستایش هستند.

"سودابه نجفی" معلم پایه چهارم دبستان شاهد ناحیه یک بندرعباس با اینکه خبر مرگ ناگهانی فرزندش را شنید، اما حاضر به ترک کلاس مجازی خود نشد و با تحمل بغض و غم سنگین فراق فرزند اما باصلابت آن روز کلاس و تدریس مجازی خود را به پایان رساند و بعد از تدریس خود عازم مراسم خاکسپاری شد.

ابوالفضل جعفری دانش‌آموز پایه دهم (فرزند خانم سودابه نجفی) به همراه دوست خود برای شنا کردن به رودخانه اطراف شهرستان رودان رفته بود که بر اثر حادثه‌ای برای نجات دوست گرفتار خود اقدام می‌کند و بر اثر فشار و کشش آب ناپدید و پس از اعزام غواص از مرکز استان و چندین ساعت جستجو پیکر غرق‌شده او پیدا می‌شود.

سودابه نجفی، این معلم ایثارگر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: وظیفه بنده تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی است که قرار است ایران فردا را بسازند.

وی با بیان اینکه بنده اهل شهرستان رودان و ۲۱ سال سابقه کار دارم و افتخار می‌کنم فعالیتم را از یکی از روستاهای شهرستان سیریک آغاز کردم، خاطرنشان کرد: همواره برایم کار کردن در روستا یا شهر اهمیت نداشته بلکه اولویتم پرورش دانش‌آموزانی بوده که بتوانند برای جامعه خود مفید باشند.

نجفی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم که در دبستان شاهد مدرسه‌ای که از فرزندان ایثارگران و جانبازان و نوه شهید تشکیل‌شده تدریس می‌کنم، اضافه کرد: کاری که بنده کردم در مقابل ایثارگری کسانی که از جان خود گذشته تا ناموس و وطنشان همچنان باصلابت در کنار یکدیگر زندگی کنند، هیچ ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: شش ماه پیش پدرم را از دست دادم پدری که الگوی زندگی‌ام بوده و همواره درس بخشندگی و ازخودگذشتگی را از او آموختم و از دست دادنش غم بزرگی بود و پس از آن، از دست دادن فرزند که به واقع ضربه سنگین‌تری بود اما تمامی این سختی‌ها را تحمل کردم تا مبادا درس دانش‌آموزانم عقب بیفتد.

این معلم هرمزگانی با اشاره به اینکه حتی روز مراسم تشییع پیکر فرزندم تا ساعت ۱۲ شب جوابگوی اولیا و مشکلات درسی فرزندانشان بودم، عنوان کرد: به‌واقع از مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیر دبستان شاهد ناحیه یک بندرعباس و سایر همکارانم در اداره کل آموزش‌وپرورش و دبستان شاهد که در این مدت مرا مورد لطف خود قراردادند، تشکر می‌کنم.

مدیر دبستان دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس نیز در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: خانم سودابه نجفی از معلمان برجسته، ممتاز و ایثارگر هرمزگانی است که در پایه چهارم در این دبستان چند سالی است مشغول به تدریس و آموزش به دانش‌آموزان است.

لیلا مینایی با اشاره به اینکه همواره دانش‌آموزان و اولیا خصوصیات اخلاقی و شیوه تدریس خانم نجفی را ستوده و نمونه می‌دانند، اظهار کرد: ۱۶ فروردین‌ماه بود که از تلاش برای پیدا کردن فرزند خانم نجفی مطلع شدم اما به دلیل عضویت در تمامی گروه‌های فضای مجازی که به دلیل شیوع کرونا و آموزش مجازی در مدرسه تشکیل‌شده، مشاهده کردم خانم نجفی باصلابت در حال تدریس و فعالیت است و تصور کردم که فرزندش سالم و زنده است.

وی ادامه داد: همان روز ساعت ۷:۳۰ شاهد انجام وظایف بر عهده خانم نجفی در گروه فضای مجازی مدرسه بودم اما پس از گذشت دقایقی متوجه شدم که وی فرزندش را از دست‌داده و ساعت ۹ صبح مراسم تشییع‌جنازه است که بسیار تعجب کردم که چگونه یک مادر در سوگ از دست دادن فرزندش قرار دارد اما بازهم ذره‌ای از وظیفه دبیری خود پا پس نکشیده است.

مدیر دبستان دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس با اشاره به اینکه واقعاً ایثارگری در اقدام خانم نجفی هویدا شد، عنوان کرد: علی‌رغم تمامی غم و غصه‌ای که به‌طور حتم یک مادر در درون خود می‌ریزد و اصرار بنده برای استراحت و حضور در خانه و فروکش کردن غم از دست دادن فرزند، وی روزهای بعد هم نیز به فعالیتش ادامه داد و ذره‌ای از مسئولیتش عقب‌نشینی نکرد.

مینایی اضافه کرد: اولیا دانش‌آموزان در اقدامی جالب قصد دارند به‌زودی تقدیرنامه‌ای جمعی آماده و در پاسداشت زحمات و ازخودگذشتگی این معلم نمونه تقدیم وی کنند تا ذره‌ای از زحمات و ایثارگری او را جبران کنند.همچنین

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»