جهش تولید آبزیان با 417 تن در سالجاری


جهش تولید آبزیان با 417 تن در سالجاری

مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: در سال مزین به جهش تولید اداره کل شیلات استان اردبیل افزایش تولید تا 417 تن را در برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده است.

میرآرمان واعظی امروز سوم اردیبهشت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: این کار با ایجاد مزارع جدید و افزایش تولید در واحد سطح با راهنمایی کارشناسان و متخصصان در این حوزه و مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه 540 مزرعه پرورش ماهی در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این مزارع شامل آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی، استخرهای پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی و منابع آب جاری است.

مدیر کل شیلات استان اردبیل ادامه داد: تا 15 اسفند 9 هزار و 700 تن تولید آبزیان در استان به ثبت رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم تا در خردادماه این میزان به 10 هزار تن افزایش یابد.

واعظی با بیان اینکه اداره کل شیلات استان در ارزیابی کشوری بعد از هرمزگان رتبه دوم را به دست آورده است، اضافه کرد: این اداره کل از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور مورد تشویق قرار گرفته است.

وی در مورد توسانات قیمت فروش ماهی بیان کرد: قیمت در بازار تابع عرضه و تقاضاست و به غیر از تابستان در سایر فصول قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین شده و البته پرورش دهندگان مبنای خود را قیمت تمام شده پرورش ماهی و امکانات مورد نیاز در این زمینه قرار می‌دهند.

مدیر کل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل از لحاظ فروش و عرضه ماهی هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: قیمت تمام شده برای تولیدکننده 20 هزار تومان و عرضه عمده آن در مزارع پرورش ماهی 24 هزار تومان است که در بازار بین 28 تا 30 هزار تومان عرضه می‌شود.

واعظی با بیان اینکه سال گذشته 500 تن ماهی تولیدی استان به کشور آذربایجان صادر شده است، افزود: فرهنگ مصرف ماهی در استان اردبیل بهبود یافته و هم اکنون مردم این استان به طور متوسط 11 کیلو ماهی مصرف می‌کنند که این میانگین در کشور 11.5 کیلوگرم است.

وی ارزش غذایی ماهی را بسیار بالا و در حد یک داروی شفابخش توصیف و اظهار کرد: ماهی‌ها بهترین چربی مفید را برای بدن در خود دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403