جداسازی زباله از مبدا در اردستان ضرورت است


جداسازی زباله از مبدا در اردستان ضرورت است

کاشان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: با توجه به نبود شرکت بازیافت در این شهرستان، دفن زباله همچنان به صورت سنتی و با حفر ترانشه صورت می‌گیرد که ضرورت دارد شهروندان نسبت به جداسازی زباله از مبدا اهتمام بیشتری داشته باشند.

حسین شواخی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کار جداسازی زباله‌ها از مبدا به خوبی انجام نمی‌شود و در زمان حاضر تنها در شهر زواره از توابع این شهرستان به صورت محدود جداسازی زباله از مبدا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۴۰ تن زباله در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد تولید می‌شود که در مبدا جداسازی نمی‌شود و شهرداری‌ها باید نسبت به جداسازی زباله‌ها اقدام کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: روزانه پنج تن زباله نیز در روستاهای شهرستان جمع‌آوری می‌شود که البته تنها در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دفن اصولی و به نسبت خوب صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دفن زباله در روستاهای بخش زواره به صورت غیراصولی صورت می‌گیرد که باید نسبت به حفر ترانشه و رعایت بیشتر نکات بهداشتی اقدام شود.

شواخی در مورد ساخت کارخانه‌ پسماند تاکید کرد: با توجه به اینکه زباله‌های تولیدی در شهرستان جوابگوی نیاز چنین کارخانه‌ای نبود، قرار شد با مشارکت شهرداری‌های شهرستان‌ نطنز در محل مناسبی بین ۲ شهرستان این واحد جانمایی شود که تا حدودی کارهای اولیه انجام گرفته اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی در ادامه به نصب تجهیزات‌ غبارگیر در همه صنایع بزرگ شهرستان و انجام پایش برخط اشاره کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آلایندگی می‌توانند موضوع را با شماره ۵۴۲۴۸۶۵۱ اداره حفاظت محیط زیست اردستان اطلاع دهند.

میانگین تولید روزانه زباله به ازای هر شخص در جهان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم است که در کشور به ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم می‌رسد.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین