نان در صدر تخلفات صنفی سمنان/ ثبت 655 تخلف صنفی در استان


نان در صدر تخلفات صنفی سمنان/ ثبت 655 تخلف صنفی در استان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در طرح نظارتی نوروز 99، 655 فقره تخلف از واحدهای صنفی در سطح استان کشف و ثبت شده است.

مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: در طرح نظارتی نوروز ۹۹ و به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان که از اول اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری ادامه داشته، هفت هزار و 800 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها که به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است افزود: تعداد ۵۵۴ پرونده تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدور صدور صورتحساب و غیره به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به فراوانی بازرسی‌های صورت گرفته از کالاهای اساسی و اولویت دار ، اضافه کرد: از تعداد پرونده‌های متشکله ، نان با ۹۰ پرونده در صدر تخلفات قرار دارد و اقلام پروتئینی با ۷۷ پرونده ، پوشاک و کیف و کفش با ۶۷ پرونده ، میوه با ۴۱ پرونده و شیرینی جات با ۳۰ پرونده در رتبه های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲۸۸ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که ۱۵۳ مورد از سوی ۱۰۴ ناظر افتخاری به این ستاد اعلام شده است.

یحیایی همچنین از فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاه‌های زیربط نظیر تعزیرات‌، اصناف ، علوم پزشکی ، استاندارد ، فرمانداری و غیره در این مدت خبر داد و اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروز ۹۹ ، ۲۴۸ مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟