ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در مهاباد تشکیل شد


ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در مهاباد تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد گفت: ستاد استهلال ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از روحانیان و معتمدان این شهرستان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام حیدرعلی پوراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه استهلال ماه مبارک رمضان از ۱۲ روحانی و معتمد تشکیل شده که کار رصد ماه را از فردا در ارتفاعات این شهرستان آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رصد ماه با چشم غیرمسلح و دوربین‌های پیشرفته انجام می‌شود، ادامه داد: نتیجه رصد در اولین فرصت جهت اعلام پایان ماه شعبان و آغار ماه رمضان اعلام می‌شود.

وی از مومنان و روزه‌داران خواست با توجه به اینکه نتایج رصد گروه‌‍‌های استهلال از سوی رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود، به برخی اخبار نادرست و کذب در این زمینه که در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد اظهار داشت: براساس مبانی فقهی مذاهب اسلامی استفاده از آیات قرآنی، احادیث نبوی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان علمی در حوزه نجوم برای مشاهده هلال ماه ضروری و تبعیت از نظر حاکم و رهبر اسلامی واجب است.

اختلاف بر سر آغاز ماه‌های قمری به ویژه ماه مبارک رمضان که حتی یک روز جابجایی آن با حرمت و وجوب روزه مقارن است، اهمیت بررسی علم نجوم را در بین علمای اسلامی دوچندان کرده است.

گاه شمارهای کشورهای اسلامی بر ۱۲ ماه قمری قرار گرفته اما تعیین زمان دقیق آغاز ماه مبارک رمضان و ماه ذی‌الحجه به دلیل وجود ۲ فریضه واجب روزه و حج در بین مسلمانان جهان از حساسیت خاصی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)