8 شباهت و تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی


دلایل بیشماری وجود دارد که مردم به کارآفرینان فردی (مستقل) تبدیل می‌شوند. میل به اینکه رئیس خودتان باشید، نارضایتی از کارمندان فعلی، داشتن یک برنامه‌ی زمانی منعطف برای... نوشته 8 شباهت و تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

دلایل بیشماری وجود دارد که مردم به کارآفرینان فردی (مستقل) تبدیل می‌شوند. میل به اینکه رئیس خودتان باشید، نارضایتی از کارمندان فعلی، داشتن یک برنامه‌ی زمانی منعطف برای کار، داشتن زمان بیش‌تری برای خانواده / تعطیلات و البته پتانسیل درآمد بسیار بالاتر. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۸ شباهت و تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی را بدانید.

8 شباهت و تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی

8 شباهت و تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی

تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی

۱. تیم سازی

کارآفرین فردی مطابق با تعریف، کسی است که به تنهایی فعالیت می‌کند. در مقابل، یک کارآفرین در حال ساختن تیمی از آدم‌ها است که در مناطق خاصی از کسب و کار تخصص دارند. مثلا بخش فروش، حسابداری، خدمات به مشتری و غیره.

۲. مسئولیت

از طرف دیگر یک کارآفرین فردی مسئول همه‌ی جوانب کسب و کار است. البته این بدان معنا نیست که آن‌ها هیچ کمکی ندارند، بلکه در مراحل بعدی ممکن است کمک داشته باشند.

۳. درونگرایی و برونگرایی

از آن‌جایی که کارآفرینان فردی طبیعتا به تنهایی کار می‌کنند، بیش‌تر درون‌گرا هستند. اگر به یک گروه پویا نیاز دارید تا بتوانید آب‌های خلاقیت‌تان را به جریان بیندازید یا کارآمد باقی بمانید، ممکن است کارآفرینی انفرادی برای شما مناسب نباشد.

۴. برنامه کاری

و از آن‌جایی که کارآفرین‌های فردی کارمندانی که ساعات مشخصی کار کنند، ندارند، به طور کلی خودشان می‌توانند برنامه‌‌ی زمانی‌شان را تعیین کنند. همین می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. این حالت استقلال، انعطاف‌پذیری به کارآفرین فردی می‌دهد تا در صورت لزوم زمانی را به فراغت بگذراند، اما بدون خودانگیزش، این کسب و کار زنده نخواهد ماند.

مطلب مرتبط: کارآفرینی مستقل: ۵ گام که یک کارآفرین فردی موفق شویم

شباهت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی

۱. ایجاد یک کسب و کار واقعی

هم کارآفرینان فردی و هم کارآفرینان، کسب و کار واقعی ایجاد می‌کنند. گاهی ممکن است آدم‌ها، کارآفرینان فردی را به عنوان شخص دارای یک سرگرمی پرسود یا شخصی که “برای خودش شغلی ایجاد کرده‌است، ببینند. و گرچه این ممکن است برای برخی صادق باشد، اما اکثریت قریب به اتفاق کارآفرینان فردی در حال خلق کسب و کارهای واقعی هستند که گردش مستمر درآمد مکرر را ایجاد می‌کنند و ثروت‌ساز هستند.

۲. ایجاد کسب و کار پایدار

هردو در تلاش هستند تا مشاغلی ایجاد کنند که به تنهایی بتوانند پایدار باشد و حفظ آن نیاز به نظارت حداقلی داشته باشد. هم کارآفرینان فردی و هم کارآفرینان در حال ایجاد کسب و کارهایی هستند که با کم‌ترین نظارت می‌توانند پایدار باشند. کارآفرین این کار را با شکل دادن یک تیم مدیریتی انجام می‌دهد تا شرکت در غیاب خودش کارآمد عمل کند. کارآفرین فردی برای دستیابی به نتیجه‌ی مشابه از سیستم‌های اتوماسیون استفاده می‌کند.

۳. داشتن یک بنیانگذار

همه‌ی کسب و کارهای موفق باید با یک بنیانگذار شروع شوند که دید روشنی نسبت به آن‌چه می‌خواهد انجام بدهد، داشته باشد. بنابراین هم کارآفرین فردی و هم کارآفرینان اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را که به طور واضح تعریف و ارزیابی می‌شوند، تعیین می‌کنند تا بتوانند روند موفقیت خود را پیگیری کنند.

۴. پاداش متناسب با کار

هر دو نیز مصمم هستند. مصصم بودن به این مفهوم که پاداش (یا درآمد) شما مستقیماً با تلاش و کوششی که به کار بسته‌اید متناسب است. به عبارت دیگر، اگر به عنوان کارمند فروشی را انجام دهید که 1000،000 دلار برای شرکت می‌سازد، فقط درصد کمی از آن را به عنوان کارمزد می‌گیرید اما به عنوان یک کارآفرین فردی همه‌ی مبلغ را دریافت می‌کنید.

مطلب مرتبط: زنان کارآفرین: ۲۰ ویژگی مشترک زنان موفق کارآفرین

مزایای کارآفرین مستقل بودن

مزایای دیگر و نه چندان آشکار برای کارآفرین فردی شدن وجود دارد که شامل موارد زیر است:

۱. مجموعه مهارت‌های خود را گسترش می‌دهید

از آن‌جایی که شما مسئولیت تمام جوانب کسب و کارتان را بر عهده دارید، مجبور خواهید شد که خودتان با تمام مشکلاتی که ناگزیر در هر زمینه‌ای به وجود می‌آید، مقابله کنید.

در رسیدگی به وب‌سایت چندان ماهر نیستید؟ نگران نباشید، در نهایت مجبور می‌شوید یاد بگیرید که چگونه مشکل پیش‌آمده را برطرف کنید.

در فروش یا صحبت کردن با مردم خوب نیستید؟ به محض این‌که متوجه شوید درآمدتان به روابط عمومی‌تان بستگی دارد، در این زمینه هم خوب خواهید بود.

اما نگران نباشید، پس از مدتی همه‌ی کارآفرینان فردی به این چیزها عادت می‌کنند و به محض پیش آمدن هر یک از این‌ها، مهارت لازم را کسب خواهید کرد.

۲. می‌توانید روی مهم‌ترین قسمت‌های کسب و کارتان کار کنید

به عنوان یک کارمند، شما مجبور به تحمل موارد زیادی هستید که کاملاً غیرکارآمد یا حتی ضد بهره‌وری برای شرکت هستند. فکر کنید و ببینید چند جلسه‌ی بی‌فایده داشته‌اید که مجبور شده‌اید در آن‌ها شرکت کنید یا چند گزارش یا مقاله آماده کرده‌اید که به طور کامل بی‌فایده و به درد نخور بوده‌اند. هزار و یک فعالیت غیرمولد وجود دارد که مجبور به انجام آن‌ها خواهید بود.

اما به عنوان یک کارآفرین فردی، از این همه کاغذبازی خلاص می‌شوید و می‌توانید بر مولدترین بخش‌های کسب و کارتان تمرکز کنید.

۳. می‌توانید دامنه‌ی فعالیت‌تان را محدود کنید

در دنیای پر سرعت امروز، توانایی انطباق با تغییر شرایط بازار، کلید اصلی خلق یک کسب و کار موفق است. شما به عنوان یک کارآفرین فردی، انعطاف‌پذیری زیادی را در این زمینه دارید. بدون سرمایه‌گذار، سهامدار، اعضای هیئت مدیره یا حتی کارمند، می‌توانید استراتژی‌های خود را تنظیم کرده و خیلی سریع آن‌ها را پیاده کنید.

۴. می‌توانید برندتان را کنترل کنید

شما به عنوان یک کارآفرین انفرادی، خودِ برند هستید. شما فردی هستید که مسئولیت هویت عمومی خودتان را بر عهده دارید. به علاوه، فقط خودتان هستید که تصمیم می‌گیرید هویت برندتان را برای عموم تبلیغ کنید یا نه.

۵. همان چیزی را خلق می‌کنید که ارزش‌اش را دارید

تعداد کمی از آدم‌ها در شرکت‌های آمریکایی فکر می‌کنند که در واقع مطابق با کاری که می‌کنند و ارزش کارشان دستمزد و درآمد دارند، در حالی که این ممکن است واقعیت داشته باشد یا نداشته نباشد.

پاداش شما به عنوان یک کارآفرین انفرادی مستقیماً با تلاش‌های خودتان در ارتباط است. در واقع هیچ محدودیتی در مورد درآمد یک کارآفرین انفرادی وجود ندارد.

۶. رضایت شغلی بیش‌تر از یک ​​کارگر متوسط دارید

در یک مطالعه‌ی جدید تقریباً نیمی از جمعیت ایالات متحده آمریکا (51٪) گزارش دادند که از شغل خود راضی هستند. در مقابل، بیش از 80٪ از کارآفرینان فردی رضایت شغلی را گزارش دادند و 76٪ از آن‌ها اعلام کردند که برای باقی ماندن در حرفه‌ی خود در آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

۷. حسی از موفقیت دارید که نمی‌توانید در جای دیگری آن را تجربه کنید

آیا تا به حال پروژه‌ی بزرگی را انجام داده‌اید که باعث شود گاهی به شدت احساس خستگی کنید؟ این تجربه باعث می‌شود فکر کنید که کمی بیشتر از توان‌تان در حال کار کردن هستید؟

مثلا شاید تصمیم گرفته بودید که به جای پول دادن به شخص دیگری برای انجام نقاشی خانه، خودتان کار را بر عهده بگیرید؟ هرچه که بوده، در مورد افتخار موفقیتی که هنگام فشار آوردن و به پایان رسیدن پروژه احساس کردید، فکر کنید. این احساس همان چیزی است که به کارآفرینان فردی برای رسیدن به موفقیت انگیزه می‌دهد.

۸. می‌توانید هر جایی کار کنید

به دلیل وجود اینترنت دیگر نیازی ندارید که جایی را اجاره کنید یا فروشگاه و محل کار فیزیکی داشته باشید. به معنای واقعی کلمه، همه‌ی کاری که برای فروش محصولات یا خدمات باید انجام دهید از طریق اینترنت قابل انجام است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات یا محصولات نرم افزاری به فروش برسانید، این موارد را می‌توان در زمان بسیار کوتاهی یا بلافاصله از طریق دانلود ارائه داد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: lifehack

۸ شباهت و تفاوت های کارآفرینی مستقل با کارآفرینی سازمانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟