شورای ثبت‌جهانی ماسوله تشکیل می‌شود


شورای ثبت‌جهانی ماسوله تشکیل می‌شود

رشت- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بیان کرد: ثبت جهانی ماسوله نقطه قوتی برای جذب گردشگر خارجی است و بر همین اساس می بایست شورایی مبنی بر ثبت‌جهانی ماسوله تشکیل شود.

شهرود امیرانتخابی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرک تاریخی ماسوله از سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی قرار گرفت اما حدود ۴۴ سال است که اقدام اساسی برای ثبت جهانی آن نشده که امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های در دست انجام این امر محقق شود .
وی با بیان اینکه ثبت‌جهانی ماسوله یکی از مطالبات جدی مردم استان گیلان است افزود: برای تولید ثروت در استان باید صنعت گردشگری رونق و توسعه یابد؛ باید در جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی تلاش کرد که بدین منظور برنامه ریزی‌ها و اقداماتی با تعامل و هماهنگی استانداری گیلان انجام گرفته است.
امیرانتخابی همچنین خاطرنشان کرد: به‌زودی شورای ثبت جهانی ماسوله به ریاست استاندار گیلان و با عضویت برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور رفع موانع ثبت جهانی این شهرک تاریخی تشکیل می شود.
شهرک تاریخی ماسوله با ۳۵۰ خانه تاریخی ، با قدمتی ۸۰۰ تا هزار ساله سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید .این شهرک تاریخی و منحصربه فرد دارای جلوه‌های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت‌های ایرانگردی و جهانگردی در گیلان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه است؛ فرآیند جهانی شدن ماسوله از سال ۸۹ آغاز شد . ۱۰ معیار در ثبت جهانی نقش دارند که اصالت و مدیریت از مهمترین این معیارهاست.
ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس