رفت و برگشت دلار در کانال‌های 15 و 16 هزار تومانی


دلار با نرخ 16 هزار تومان هفته را شروع کرد و بعد از سقوط به 15 هزار و 400 تومان، دوباره روند صعودی در پیش گرفت و با افزایش 900 تومانی، به 16 هزار و 300 تومان برگشت. هر گرم طلا 18 عیار از 630 هزار تومان به 580 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد و در نیمه دوم هفته تا 640 هزار تومان گران شد

قیمت طلا و ارز در هفته اول اردیبهشت‌ماه با نوسانات عجیب و غریب خود ثابت کرد می‌خواهد ماه دوم سال را با تلاطم پیش ببرد. دلار با نرخ ۱۶ هزار تومان هفته را شروع کرد و بعد از سقوط به ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان، دوباره روند صعودی در پیش گرفت و با افزایش ۹۰۰ تومانی، به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان برگشت. هر گرم طلا ۱۸ عیار از ۶۳۰ هزار تومان به ۵۸۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد و در نیمه دوم هفته تا ۶۴۰ هزار تومان گران شد. سکه هم برای چند روز از شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا شش میلیون تومان کاهش قیمت پیدا کرد و دوباره به جایگاه اولیه برگشت تا یک هفته پرنوسان در بازار طلا و ارز رقم بخورد.

نوسان دلار از ۱۵.۴ تا ۱۶.۳ هزار تومان

دلار اول هفته را امیدوار کننده آغاز کرد. بازگشایی صرافی‌ها و شروع به کار بازار رسمی، قیمت‌ها در بازار ارز را شفاف‌تر کرد. تا هفته گذشته دلار در محدوده ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت، اما از همان روز‌های آخر هفته گذشته دلال‌ها که می‌دانستند با بازگشایی بازار رسمی نانشان آجر می‌شود، قیمت دلار به جایگاه واقعی خود برگرداندند. دلار آخر وقت چهارشنبه هفته گذشته تا ۱۶ هزار تومان پایین آمد و حتی برای ساعاتی وارد کانال ۱۵ هزار تومانی شد. شنبه حکم تیر خلاص را برای دلار داشت. قیمت ارز اولین روز کاری صرافی‌ها تا ۱۵ هزار و ۶۶۰ تومان سقوط کرد. یکشنبه این روند ادامه داشت و باعث شد دلار برای ساعاتی از نیمه کانال ۱۵ هزار تومانی عبور کند و ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت‌گذاری شود.

رفت و برگشت دلار در کانال‌های 15 و 16 هزار تومانی

هر چند یکشنبه معادلات در بازار ارز به هم ریخت. تا آخر وقت این روز دلار دوباره به مدار صعودی افتاد و نهایتا رقم ۱۵ هزار و ۶۸۰ تومان برای دلار در روز یکشنبه به ثبت رسید. روز بعد دلار تا ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان پیشروی کرد و نهایتا دیروز به کانال ۱۶ هزار تومانی بازگشت. دیروز فعالان بازار ارز هر دلار آمریکا را ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان قیمت‌گذاری کردند تا امیدمان نسبت به بازگشت دلار ناامید شود. امروز تا لحظه نگارش این متن روند صعودی قیمت دلار ادامه دارد و در حال حاضر هر دلار در بازار ارز با قیمت ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان فروخته می‌شود. نگاهی به نوسانات قیمت دلار در یک هفته اخیر نشان می‌دهد بین بیشترین و کمترین قیمت دلار در این هفته حدود هزار تومان فاصله وجود دارد که نشان می‌دهد فعلا برای بازگشت آرامش به این بازار باید خیلی صبر کنیم.

نوسان طلا از ۵۸۰ تا ۶۴۰ هزار تومان

طلا نه‌تن‌ها در بازار ایران، بلکه در بازار جهانی هم نوسانات عجیبی داشت. اول هفته با روند نزولی قیمت اونس طلا آغاز شد. اونس که هفته پیش تا قله هزار و ۷۳۰ دلاری پیش‌روی کرده بود، روز‌های جمعه و شنبه با کانال هزار و ۷۰ دلاری خداحافظی کرد. همین مورد باعث شد قیمت طلا در بازار ایران روند کاهشی به خود بگیرد. طلا کار خود را در هفته گذشته با نرخ ۶۳۶ هزار تومانی به پایان رساند. تقریبا از همان روز بود که اونس طلا نزولی شد و تا آخر هفته میلادی یعنی آخر وقت روز شنبه به هزار و ۶۸۰ دلار رسید. در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار تا مرز کانال ۶۰۰ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد تا همانند بازار ارز هفته را امیدوارکننده آغاز کند. این روند نزولی تا یکشنبه که روز تعطیلی بازار‌های جهانی بود ادامه پیدا کرد. طلا تا نرخ ۵۸۰ هزار تومان سقوط کرد و از وسط روز انگار که جان دوباره گرفته باشد، سیر صعودی را آغاز کرد. طلا ضمن جبران کاهش قیمتی که از اول هفته پیدا کرده وبد، دوباره به ۶۱۰ هزار تومان برگشت. این موضوع با آغاز به کار طلافروشی‌ها در پاساژ‌ها همزمان شد. تقریبا از همان روز بود که اونس جهانی دوباره روند رو به رشد را در پیش گرفت و تا لحظه نگارش این متن دوباره به کانال هزار و ۷۰۰ دلار بازگشت و طلای ایران را به گرمی ۶۴۰ هزار تومان رساند. طلا در این هفته حدود ۶۰ هزار تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشت تا نشان دهد وضعیت بازار فعلا قرار نیست به شرایط عادی برگردد.

رفت و برگشت دلار در کانال‌های 15 و 16 هزار تومانی

نوسان سکه از ۶.۳ تا ۶.۵ میلیون تومان

سکه در یکی دو ماه گذشته عموما با قیمتی معادل ارزش واقعی خود یا حتی کمتر از آن معامله می‌شود. اول هفته با کاهش قیمت طلا و دلار ارزش واقعی سکه هم کاهش پیدا کرد تا شاهد روند نزولی قیمت سکه تمام در بازار باشیم. سکه کار خود در هفته اول اردیبهشت را با نرخ شش میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی آغاز کرد. همان روز شنبه سکه سقوط ۱۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. یکشنبه این روند پرسرعت ادامه داشت و باعث شد برای ساعات قبل از ظهر سکه تمام طرح جدید به مرز شش میلیونی برسد و سکه طرح قدیم وارد کانال پنج میلیونی شود، اما ادامه روز با بازگشت دلار و طلا، سکه هم روند صعودی در پیش گرفت و تا آخر وقت به شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بازگشت. تا اینکه امروز طلافروشی‌ها و دلال‌های بازار‌های غیررسمی سکه را با قیمت شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بفروشند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

الگوی کرونا در تهران تغییر کرد/ آمار مبتلایان به کرونا در تهران/ مراجعه به مراکز درمانی ۶ درصد رشد داشت | 0.6 هزار با ویتامین دی به مبارزه با کرونا بروید | 0.6 هزار تندر ۹۰ دست‌ دوم بخریم یا ۲۰۶ صندوق‌دار کارکرده؟ | 1.3 هزار معاملات بورس از دو هفته آینده متعادل می‌شود | 0.9 هزار طلا یک جایگزین تمام‌عیار برای دلار | 0.9 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته