33 هزار وعده غذایی بین اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود


33 هزار وعده غذایی بین اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود

قم-ایرنا- قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: آستان مقدس در30 روز ماه مبارک رمضان هرروز بیش از 33 هزار غذای ساده و گرم در استان قم بین اقشار آسیب پذیر توزیع می‌کند که در این راستا از ظرفیت خیرین استفاده خواهیم کرد.

هادی محمود نژاد روز چهارشنبه در نشستی در راستای عمل به پیام مقام معظم رهبری مبنی به کمک مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بر اثر شیوع کرونا، باحضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جمعی از مسئولان استان افزود: یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده های نیازمند توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: هرچند قم پیش‌ از این برای کار مؤمنانه قیام کرده‌بود اما با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون یک رزمایش بزرگ در راستای کمک به محرومان آغازشده‌است.

وی گفت: آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بنیان‌گذار اطعام ماه مبارک رمضان بوده و هرسال طرحی را برای برپایی سفره اطعام داشته است به‌عنوان نمونه سال گذشته ۴۵۰ هزار اطعام ساده و گرم انجام‌ شده‌است.

محمود نژاد افزود: امسال با توجه به شرایطی که درکشور و قم وجود دارد برپایی سفره اطعام در حرم‌های مطهر امکان‌پذیر نیست به همین علت تلاش می‌کنیم تا این سفره را در منازل آسیب‌دیدگان و مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال طرحی را با شعار کمک مؤمنانه، "ضیافت کریمانه و سفره‌ای به وسعت یک شهر" در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم با مشارکت خیرین و بخش‌های مختلف یک‌میلیون اطعام را در سطح استان قم دنبال کنیم.

وی از تهیه بسته‌های غذایی باارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار تومان برای غذاهای گرم و نزدیک به ۶ هزار تومان برای اطعام ساده پیش‌بینی‌شده است.

محمود نژاد اظهار داشت: شعار سفره‌ای به وسعت یک شهر به این معناست که اطعام ماه رمضان امسال برای کل استان ازجمله روستاها و مناطق محروم انجام می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم طی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر پخت می‌شود، مطرح کرد: برای بسته‌بندی و پخت اطعام پیش‌بینی‌شده برنامه‌ریزی موردنیاز انجام‌شده است که امیدواریم در ادامه مسیر از مشارکت خیرین نیز بیشتر بهره‌مند شویم.

فرمانده سپاه استان قم نیز در این جلسه، از تهیه بسته‌های غذایی به ارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به همت قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) برای توزیع میان ۲۰ هزار خانواده نیازمند خبر داد.

سردار محمدتقی شاهچراغی گفت: تلاش می‌شود این سبد غذایی به دست افراد مستحق و نیازمند واقعی برسند.

وی اضافه کرد: در محلات قم هم‌بسته‌های غذایی توسط خیرین در حال توزیع است اما موضوع مهم ساماندهی توزیع‌ بسته‌های حمایتی است و پیشنهاد می‌شود این اقدام توسط قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) انجام شود.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه ۳۶۰ هزار خانواده در استان قم زندگی می‌کنند، تصریح کرد: بسیج محلات از آمادگی لازم برای توزیع بسته‌های غذایی و اطعام ماه مبارک رمضان میان این خانواده‌ها برخوردار است.

ضرورت توزیع کمک‌های معیشتی در بین خانواده‌های بدون حامی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم ساماندهی توزیع کمک‌های معیشتی میان نیازمندان و توجه ویژه به خانواده‌های بدون حامی که با تعطیلی کسب‌وکارها با چالش روبرو شده‌اند، تاکید کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه روند خدمت‌رسانی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان باید به‌صورت دقیق مشخص شود، عنوان کرد: برخی از مجموعه‌ها ازجمله کمیته امداد و سپاه اطلاعات و آمار دقیقی از خانواده‌های نیازمند دارند که می‌توانیم از این اطلاعات بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه بسیج محلات بهترین مجموعه برای توزیع مناسب اطعام ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: در توزیع اطعام و بسته‌های غذایی باید تلاش کنیم تا هماهنگی موردنیاز میان مجموعه‌ها را رقم بزنیم چراکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید به همه نیازمندان استان قم کمک کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده ویژه از ظرفیت خیرین تاکید کرد و افزود: این افراد برای مشارکت در تهیه غذاهای گرم و بسته‌های غذایی اشتیاق دارند.

علیرضا زاکانی منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اولویت نخست کمک به نیازمندان است، عنوان کرد: اکنون برخی از افراد موردحمایت دستگاه‌ها و نهادها نیستند اما با تعطیلی کسب‌وکار روبرو بوده و این موضوع زندگی آن‌ها را با چالش روبرو کرده که حمایت از آن‌ها اولویت نخست است.

به گزارش ایرنا،‌ کووید ۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟