انتشار راهنمای برگزاری مراسم ماه رمضان در خانه از سوی شورای مسلمانان انگلیس


انتشار راهنمای برگزاری مراسم ماه رمضان در خانه از سوی شورای مسلمانان انگلیس

شورای مسلمانان انگلیس برای بهره‌گیری بهتر جامعه اسلامی این کشور از ماه رمضان در خانه راهنمایی را منتشر کرده است.

انتشار راهنمای برگزاری مراسم ماه رمضان در خانه از سوی شورای مسلمانان انگلیس

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای مسلمانان انگلیس، ماه مبارک رمضان زمان ویژه‌ای برای نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

در حالت عادی، ماه رمضان زمانی برای نماز جماعت، روزه گرفتن در طول روز، مراسم‌ شبانه، معاشرت گسترده و انجام امور خیریه و نیکوکاری است.

در شرایط دشوار شیوع کرونا در سطح جهان، مسلمانان همگام با اقدامات بی‌سابقه در مورد فاصله‌گیری اجتماعی، آماده می‌شوند تا از ماه رمضان استقبال کنند.

با بسته شدن مساجد در بریتانیا، شورای مسلمانان بریتانیا راهنمایی را برای جوامع اسلامی منتشر کرده تا از این ماه بیشترین بهره را ببرند.

دستورالعمل شورای مسلمانان انگلیس، بخشی از ابتکارات مداوم آن برای تشویق مسلمانان بریتانیا برای ماندن در خانه و فراهم کردن بستری برای ادامه خدمات مساجد و سازمان‌های اسلامی است.

هارون خان، دبیر کل مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد، گفت: پیام ماه رمضان امسال روشن است: در خانه روزه بگیرید و نماز بخوانید و فعالیت‌های ماه رمضان را به صورت دیجیتال به اشتراک بگذارید. این روشی برای کمک به نجات جان انسان‌هاست.

وی افزود: ماه رمضان ماه اتصال به خدا از طریق عبادت، تأمل، دلسوزی، کمک و بخشش به دیگران است. استفاده از این زمان برای بازنگری، تأمل در نحوه زندگی و نحوه ارتباط خود با خالق، کمک به نیازمندان مهم است. ما باید مطمئن باشیم که رمضان را با ایمن‌ترین روش ممکن برگزار می‌کنیم؛ یعنی در خانه‌هایمان.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی