فضای شهری در ماه رمضان فضای مؤمنانه باشد


فضای شهری در ماه رمضان فضای مؤمنانه باشد

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه این ستاد باید نقش خود در قبال روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان به خوبی ایفا کند، گفت: باید با نظارت‌های گسترده فضای شهری در ماه رمضان به یک فضای مؤمنانه تبدیل شود.

فضای شهری در ماه رمضان فضای مؤمنانه باشد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، سوم اردیبهشت‌ماه در شورای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه شرایط اکنون جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا خاص و متفاوت است، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات این شرایط اما خوشبختانه منکرها در این روزها کاهش یافته و دل‌ها رنگ و جلای الهی به خود گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور برکات قابل‌توجهی را داشته است، افزود: باید راهکارهایی ارائه شود تا این روند نزول منکرات و افزایش معروف‌ها در جامعه ادامه یابد.

حجت‌الاسلام نکونام بر بالابردن کارایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان تأکید کرد و ادامه داد: باید با انگیزه، جدیت و با یک نگاه ویژه مؤمنانه و تکلیف‌محورانه در این مسیر گام برداریم و هرگز نا امید نشویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه ما در مرکز استان حدود ۳ هزار و 500 طلایه‌دار داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای این ستاد است، تصریح کرد: اگر این افراد دغدغه‌مند، حساس و تکلیف‌محور با یکدیگر متشکل شوند، می‌توانند نقش بیافرینند و مؤثر باشند.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مانند درختی در همه نقاط شهر شاخ و برگ داشته باشد، تأکید کرد: اگر این کار به درستی در استان اجرایی شود ستاد گامی بلندی را در جهت ایفای نقش واقعی خود برداشته است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه معروف‌ها و منکرها در این شرایط متناسب با همین ایام است، افزود: رزمایش همدلی و مواسات یکی از معروفات این روزهاست که باید مورد توجه همگانی قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه با وجود برگزار نشدن مراسمات و نمازهای جماعت در مسجد طی این روزها نباید از نقش تبلیغی و دینی مسجد غافل باشیم، تصریح کرد: باید فعالیت ایمانی و دینی در مسجد فعال باشد و اجازه نداد مسجد بسته بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: فعالین مساجد می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان با پخت و توزیع افطاری در میان نیازمندان نقش مسجد را در جامعه تبیین کنند هرچند مردم نیز می‌توانند برای نمازهای فردی یا مشاوره‌های دینی در مساجد حضور یابند.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید نقش خود در قبال روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان را به خوبی ایفا کند، خاطر نشان کرد: باید با نظارت‌های گسترده فضای شهری در ماه رمضان به یک فضای مؤمنانه تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر