نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی


سو استفاده در رابطه,رابطه شناخت,رابطه دوستی,بازی دادن در رابطه,نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی


نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی

نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی

ما هرکدام در هر روابطی چه دوستی و چه عاشقانه قرار بگیریم حالت هایی از وابستگی عاطفی را به صورت کم یا زیاد باتوجه به ﺧﻺ هایی که در روابط قبلی یا زندگی خود داشتیم تجربه خواهیم کرد.در اینجا موضوعی اهمیت دارد که موضوعی است که در نظر داریم واقعی یا غیر واقعی بودن احساس در این روابط را مشخص کنیم.

وقتی در رابطه ای کسی به ما ابراز علاقه می کند احساس اعتماد به نفس و رضایت می کنیم اما هنگامی که متوجه غیرواقعی بودن آن می شویم احساس سرخوردگی وبی ارزشی باعث کمبود اعتماد به نفس در ما می شود.

قدم اول در روابط عاطفی

در قدم اول باید سعی در شناخت عواطف طرف مقابلمان به صورت محسوس و نامحسوس داشته باشیم و سعی کنیم در همین قدم اول و در اول مسیر آشنایی از احساس واقعی آن باخبر شویم. برای روابطمان چارچوب خاصی در نظر بگیریم و از رابطه های پوچ و بی هدفی که جز ناکامی برای ما سودی ندارند پرهیز کنیم. احساسات غیر واقعی معمولا براثر دعوا یا اختلاف کم رنگ می شوند و رنگ می بازند و جایشان را به بی تفاوتی می دهند.در روابط پوچ و بی هدف ابراز علاقه های شدید و یکجا به صورت دروغین سعی در بازی گرفتن افراد دارند.چه دختر و چه پسر بهتر است هوشیار باشیم و در این مراحل از بیان و شنیدن زیاد احساسات جلوگیری کنیم.

نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی

قدم دوم در رابطه شناخت

شاید از شنیدن این جمله ی کلیشه ای برای شما خسته کننده باشد ولی باید قطع به یقین به شما بگویم” نه گفتن را یاد بگیرید.“ بهتر است بدون رودربایستی خواسته های نامعقول دیگران که باعث خراب تر شدن رابطه ها یا بدون تغییر ماندن و پسروی میشود را با نه گفتن به راحتی کنار بگذاریم. اگر نتوانید بنا به دلایل خودتان نه بگویید مطمئن باشید زمانی خواهد رسید که جز وابستگی شدید وپشیمانی و ناراحتی چیزی عایدتان نمی شود.اگر این شخص فرد زندگی شما نیست حتی با وجود علاقه ای پنهانی تان این کار کمک می کند تا از شما در مقابل وابستگی بی جهت وافسردگی محافظت کند شاید ضرب المثل :جنگ اول بهتر از صلح آخر نمونه ی بارز این صحبت باشد.

نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفیاین مطلب مرتبط را بخوانید: راه کارهای مفید جهت دوران شناخت

در کتاب «بازیچه دست دیگران نشوید» نوشته ژاک ریگارد ترجمه پیمان حسینی نوشنه شده است :

اغلب افرادی که نه گفتن برایشان مشکل است یک نقطه مشترک دارند: آن ها همه را دشمن خود می دانند و دلشان می خواهد بدون این که مجبور باشند مدام از خودشان دفاع کنند، بتوانند در آرامش زندگی کنند.مایه تاسف است که دنیا پر از آدم‌های فریبکار، خودخواه و انواع کنترل کننده‌هاست. می‌توانیم افسوس بخوریم که نمی‌توانیم به کسی اعتماد کنیم. اما با این اعتراضات اصل ماجرا تغییری نمی کند. فایده ای ندارد که مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم و به دلیل این که همه بد و بدجنس اند تاسف بخوریم. ناله و زاری برای سختی زندگی (یا در رویای دنیایی بهتر بودن) مانع دیدن واقعیت پیش رویمان و در نتیجه انجام دادن کارهایی موثر می شود. به مرور زمان که در رویای دنیایی محال به سر می بریم، دنیایی که در آن زندگی می کنیم برایمان به محیطی نامساعد و غیردوستانه تبدیل می شود و توانایی کمتری برای تغییر آن در خود احساس می کنیم.

برای این که جرئت نه گفتن پیدا کنیم، ابتدا باید بپذیریم که دنیا را آن طور که هست ببینیم. افرادی هستند که خودخواه‌اند و دیگرانی که تشنه قدرت اند. کنترل کننده ها، متقلب‌ها و دروغگوها و ... مدت مدیدی است که وجود دارند. ناله و زاری بی فایده است، دنیا این طوری ساخته شده است. چشم هایمان را باز کنیم و واقعیت ها را بپذیریم

قدم سوم در رابطه دوستی

سعی در شناخت شخص مقابل داشته باشید .به این معنی که وقتی کسی شما را بخواهد در مورد صحبت از خانواده و دوستان و ارتباطاتش مخفی کاری نخواهد کرد و هرچه راه لازم برای شناخت است را برای شما باز میگذارد و هیچ ابایی از گفتن در مورد خود و خانواده اش ندارد، اگر غیر این بود یقین بدانید شما را جدی نگرفته و روابط شما سطحی و گذراست.

نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی

قدم چهارم در روابط

برای شما و وقت شما ارزش قائل نیست. در چنین حالتی شخص با توقعات زیادی ز شما انتظار دارد هر وقت که خواست ب شما دستور دهد یا به عبارتی محدودیت های شمارادرنظر نمیگیرد و انتظار دارد هر موقع که اراده کرد شما نزدش باشید. در اختلافاتی که پیش میاد معمولا همیشه خود را بی تقصیر جلوه می دهد و تمام تقصیرهارا گردن شما می اندازد و بابت اشتباهاتش عذر خواهی نمیکند در واقع برای احترام به شما ارزشی قائل نیست.

قدم پنجم روابط عاطفی

به شما توجه لازم را ندارد و به دنبال مخفی کردن رابطه اش با شماست.ضمن این که برای حفظ رابطه هم تلاش لازم را نمیکند؛ مطمئن باشید درگیر یک رابطه ی احساسی یکطرفه شدید که برایش فرقی ندارد دلخور یا خوشحال باشید در واقع به عنوان یک دوست معمولی به شما نگاه میکند این به معنای این است شما بازیچه ی این فرد شدید.

قدم ششم رابطه بین دو نفر

خوب دقت کنید در چه مواقعی از شما میخواهد کنارش باشید. اگر فقط در روابط شما تنها نگه دارنده ی شما روابط جنسی است بهتر است ازاین رابطه صرف نظر کنید و خود را نجات دهید.در بعضی مواقع شخص هرگاه باما کار خاصی دارد یا برای انجام کاری با شما تماس یا پیامک می دهد بهتر است از آن دوری کنید؛ این افراد فقط منافع خودشان را در نظر میگیرند.

قدم هفتم رابطه دختر و پسر

کلمات را بشناسید؛ به این کلمات دقت کنید :

ارزش تو بیشتر ازمنه “ لایق بهتر منی“ من لایق تو نیستم“ تو خیلی خوبی“ میخوامت ولی نمیشه باهم ازدواج کنیم“ بهتر ازمن برای تو وجود داره“ کسانی که این جملات را به زبان می آورند در واقع بهانه برای نگه داشتن شما واز ازدواج با شما سرباز میزنند با وجود ترسی که دارند میخواهند شمارا معطل خودشان کنند ولی زیر بار ازدواج با شما نمی روند. این افراد هیچ وقت فکر ازدواج باشما نیستند هدفشان دوستی و وقت گذرانی است.بهتر از از این افراد دوری کنید زبرا فقط وقت و احساس شما را برای سرگرم شدن خودشان به بازی می گیرند برای خودتان ارزش قائل باشید و اجازه ندهید هرکسی بتواند از طریق احساسات به شما نفوذ کند ؛ احساساتان را مدیریت کنید تا موفق باشید.

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 3 اردیبهشت 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
5




نظر شما در مورد مطلب نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی چیست
:نام
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟