شرایط پرداخت هزینه رفت‌وآمد امامان جمعه نهادها


شرایط پرداخت هزینه رفت‌وآمد امامان جمعه نهادها

تهران- ایرنا- پرداخت هزینه ایاب و ذهاب امامان جماعت از سوی دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها در ایام کرونایی مشروط به شرایطی است که از سوی ستاد اقامه نماز کشور اعلام شده است.

اوایل هفته جاری غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه ای به روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور اعلام کرد که با توجه به شرایط جدید کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و برگزارنشدن نماز جماعت در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و همچنین با توجه به شرایط اعلام شده در ابلاغیه ستاد اقامه نماز کشور که در پیوست نامه ضمیمه شده، مبلغی به عنوان حق القدم به ائمه جماعات پرداخت شود.

بازتاب این نامه در فضای مجازی بدون این که ابلاغیه ستاد اقامه نماز در آن منتشر شود، این شائبه را ایجاد کرده که این نامه در سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها نیز وجود دارد و تمام ائمه جماعت ها را شامل می شود در حالی که ابلاغیه ستاد اقامه نماز شروطی را تعیین کرده است.

سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ۲۴ فروردین طی نامه ای به محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور در امر نماز اعلام کرد که سازمان ها و نهادها با توجه به شرایط کرونایی کشور می توانند هزینه ایاب و ذهاب ائمه جماعت ها را مشروط به انجام یکی از فعالیت های درنظر گرفته شده این ستاد پرداخت کنند.

فعالیت های موردنظر ستاد اقامه نماز شامل همکاری با شورای اقامه نماز و شورای فرهنگی در پیگیری برنامه ها و فعالیت های اقامه نماز دستگاه و همچنین گردآوری و تهیه محتوای مناسب و متناسب نیاز مخاطبان دستگاه ها اعم از کتاب، مقاله، پادکست و... در حوزه های فرهنگی، دینی و به ویژه نماز و نشر آن از طریق ظرفیت های فضای مجازی در اختیار دستگاه اعلام شد.

ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه های فرهنگی، دینی به ویژه نماز به کارکنان دستگاه ها به صورت حضوری، تلفنی یا مجازی، شرکت در دوره های مجازی آموزش و توانمندسازی ویژه ائمه جماعت های روحانی دستگاه ها، آموزش فرایند تغسیل، تکفین و تدفین بیماران بر اثر کرونا به عوامل اجرایی آن و مشارکت در طرح جهادی یاوران کادر درمان بیمارستان ها و تغسیل، تکفین و تدفین فوت شدگان بر اثر کرونا از دیگر شرایط اعلام شده از سوی ستاد اقامه نماز کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟