پروانه بهره‌برداری کمپینگ گردشگری عشایری در چهارمحال و بختیاری صادر شد


پروانه بهره‌برداری کمپینگ گردشگری عشایری در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توسعه گردشگری در نقاط مستعد استان گفت: پروانه بهره‌برداری یک کمپینگ گردشگری عشایری در این استان صادر شد.

مهرداد جوادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این کمپینگ عشایری در منطقه حفاظت شده و عشایرنشین سبزکوه روستای وستگان شهرستان بروجن فعالیت می‌کند.

وی افزود: کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه از سوی یک فعال حوزه گردشگری برای جذب گردشگران ایرانی و خارجی راه‌اندازی شده است.

جوادی تصریح کرد: این پروانه بهره‌برداری به استناد ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۷ مهر ۱۳۷۰ و اصلاحات بعدی و ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها مصوب ۴ شهریور ۱۳۹۴ هیأت وزیران صادر شده است.

سرمایه‌گذار کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه نیز گفت: برای راه‌اندازی این کمپینگ در زمینی به وسعت ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع ۲ میلیارد ریال هزینه شد.

مجید علی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی تامین و زمینه اشتغال مستقیم ۲ نفر فراهم شده است.

وی یادآور شد: کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه ۶ دستگاه سیاه چادر و ۵ دستگاه چادر برزنتی با ظرفیت پذیرش ۸۰ گردشگری در شبانه‌روز دارد.

علی‌خانی تصریح کرد: تمامی خوراکی‌ها و غذاهای مورد مصرف در این کمپینگ ارگانیک و از تولیدات عشایری است که در ظرف‌های مسی بدون استفاده از مواد شیمیایی و ظروف یک‌بار مصرف به گردشگران ارایه می‌شود.

وی اظهار داشت: هر گردشگر برای بهره‌مندی کامل از جاذبه‌های طبیعی کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه باید حداقل یک شبانه‌روز در این کمپینگ اقامت داشته باشد.

سرمایه‌گذار کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه گفت: برای راه‌اندازی این کمپینگ هیچ‌گونه مصالح غیربومی و بتنی استفاده نشده و تمامی فضاسازی با بهره‌مندی از مصالح بومی و سنتی است.

وی تاکید کرد: همچنین برای راه‌اندازی کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه و با هدف حفظ پوشش گیاهی و مرتعی اطراف آن هیچ بوته‌ای قطع نشده است.

علی‌خانی افزود: تجربه روزمرگی‌های زندگی عشایری مانند دوشیدن دام، مشک زدن، تولید محصولات عشایری مانند کشک، غارا، کره و روغن حیوانی، همراهی با چوپان در کنار گله‌های دام عشایر، دامنه‌نوردی و کوه‌نوردی، مال‌گردی (حضور در چادر عشایر دیگر)، مشاهده چشمه‌سارها و تنگه‌هایی زیبا مانند تنگ وستگان و تنگ زندان در سبزکوه از مزیت‌های حضور در کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه به‌شمار می‌رود.

وی به حضور افزون‌بر ۵۰ گردشگر خارجی از کشورهای ۵۰ هلند، آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا ، هم‌اینک روند حضور گردشگران در این کمپینگ به صفر رسیده است و فعالان گردشگری را با معضلات و مشکلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه در روستای وستگان شهرستان بروجن و در منطقه حفاظت شده و عشایرنشین سبزکوه فعالیت می‌کند.

کمپینگ گردشگری عشایری سبزکوه در ۹۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل