سامانه سخا در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود


سامانه سخا در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سامانه سخا (خیر و احسان) با هدف هماهنگی و توزیع عادلانه کمک‌های انسان دوستانه طی 6 ماه آینده در این استان راه‌اندازی می‌شود.

علی‌زینی‌وند روز پنجشنبه در نشست تبیین و معرفی سامانه سخا اظهار داشت: نهادهای حمایتی و امدادی از جمله آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره )، بنیاد مستضعفان، خیریه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های امدادی از قبیل کمیته امداد حضرت امام (ره)و بهزیستی در کشور همواره مشغول امداد رسانی و حمایت از اقشار آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: سامانه سخا به منظور جلوگیری از پراکندگی و ارائه خدمات جزیره‌ای و اقدامات این نهادها، برای حمایت هدفمند از قشر آسیب پذیر جامعه راه‌اندازی می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: کمیته امداد حضرت امام(ره) به عنوان هسته اصلی این کمک‌ها باید این سامانه‌ را طراحی و عملیاتی کند تا نهادها و اشخاص کمک کننده با مراجعه به سامانه و دریافت اطلاعات موردنیاز کمک‌های خود را ثبت و بدین ترتیب ضمن جلوگیری از ارائه خدمات و کمک‌های تکراری همه نیازمندان زیر چتر حمایتی سازمان‌ها و افراد کمک کننده باشند.

وی با اعلام حمایت از کمیته امداد و بسیج تمامی امکانات موردنیاز این سامانه از طریق دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد این سامانه به منظور ثبت اطلاعات در این استان یک امر جدی و ضروری است و می‌تواند به عنوان پایلوت در سایر نقاط کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

زینی وند خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که در ماه مبارک رمضان با افزایش قابل توجه کمک‌های انسان دوستانه، این ظرفیت در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بتوان چندین بار بسته‌های غذایی را بین اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر توزیع کنیم تا دغدغه معیشت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل دیماه گذشته به دلیل پراکندگی کمک‌ها بعضا تجمیع مواد غذایی و دپو و فاسد شدن این مواد را در انبارها را داشتیم، تصریح کرد: هدف همه سازمان‌ها، نهادها و خیرین کمک به افراد نیازمند است لذا عدم وجود اطلاعات ثبت شده در سامانه‌ای مشخص، موجب بروز این مشکلات می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم‌اینک تعدادی از خانوارها تحت حمایت نهادهای حمایتی هستند، اما یک بخش از جمعیتی که در حاشیه شهر زاهدان و سایر نقاط سکونت دارند، فاقد اسناد هویتی بوده و باید به این افراد هم کمک شود چرا که در قبال همه افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند، مسوول هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط