تصویب پرداخت تسهیلات به 17 تعاونی تولید کننده اقلام بهداشتی در استان اردبیل


تصویب پرداخت تسهیلات به 17 تعاونی تولید کننده اقلام بهداشتی در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تصویب پرداخت تسهیلات بانکی به 17 شرکت تعاونی تولید کننده اقلام و ملزومات بهداشتی در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

قاسم رحیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان اردبیل گفت: بانک توسعه تعاون برای تولید اقلام بهداشتی توسط این تعاونی ها ۷۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه پرداخت می‌کند.

وی همچنین از معرفی ۱۱ شرکت تعاونی نیز جهت دریافت ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعطای تسهیلات بلاعوض ۲۰۰ میلیون ریالی به تعاونی‌های تولید کننده اقلام بهداشتی در استان را از جمله اقدامات لازم برای تامین نیاز استان در راستای مبارزه با کرونا ذکر کرد.

وی همچنین افزود: در این زمینه تاکنون به یک شرکت تعاونی از شهرستان پارس‌آباد تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

رحیمی صدور ضمانت نامه اعتباری برای تعاونی‌های تولید کننده محصولات بهداشتی و مقابله کننده با ویروس کرونا جهت دریافت تسهیلات، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف پنج میلیارد ریال برای افزایش تولید شرکت‌های تعاونی تولید کننده اقلام بهداشتی را از جمله اقدامات انجام شده در استان اردبیل در راستای مبارزه با کرونا عنوان کرد.

وی ارایه تسهیلات جهت پرداخت حقوق و مطالبات دو ماهه کارگران واحدهای تولیدی همزمان با شیوع کرونا، اعطای تسهیلات بدون نوبت و میانگین حساب به تولیدکنندگان اقلام بهداشتی با عاملیت بانک رفاه کارگران، برقرار بیمه بیکاری برای کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی رسته فعالیت های آسیب دیده از کرونا، برقراری مرخصی استعلاجی و دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری برای کارگران مبتلا به کرونا و تمدید دفترچه درمانی بیمه تامین اجتماعی فاقد اعتبار از بهمن تا پایان اردیبهشت را از دیگر اقدامات در راستای مبارزه با کرونا در استان اردبیل اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین از انجام ۷۰۰ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی جهت نظارت بر رعایت اقدامات پیشگیرانه در محیط کار و تولید به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا ذکر کرد و گفت: در این بخش برگزاری کلیه مجامع تشکلات کارگری و کارفرمایی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

وی همچنین با اشاره به تعلیق کلیه رسیدگی مراجع حل اختلاف و تجدید نظر با قطع جرایم مربوط به تامین اجتماعی، لغو و تعلیق حضور غیاب کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری، راه‌اندازی سامانه خرید و ارسال محصولات مشاغل خانگی، تمدید خودکار مجوز مشاغل خانگی فاقد اعتبار و تولید ۳۵۰۰ ماسک استاندارد و لباس گان توسط تولید کنندگان مشاغل خانگی را از جمله دستاوردهای حوزه کار در سطح استان اردبیل طی یک ماه گذشته ذکر کرد.

رحیمی اضافه کرد: در ۱.۵ ماه گذشته توزیع اقلام بهداشتی به تعداد یکهزار جفت دستکش لاتکس، ۴۰۰ ژل ضدعفونی، ۳۰۰ بسته یکبار مصرف، ۱۹۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان توسط شرکت های تعاونی انحام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی