دامپزشکی با مشارکت مردم به پیشرفت‎‌های زیادی دست یافت


دامپزشکی با مشارکت مردم به پیشرفت‎‌های زیادی دست یافت

یزد- ایرنا- رییس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها ، واگذاری امور به مردم و همچنین همراهی بین بخشی در این ارتباط در 2 سال اخیر، این سازمان به موفقیت‌های زیادی در کشور دست یافت.

دکتر علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل دامپزشکی یزد افزود: همواره این سه اصل در سرلوحه کارها قرار داشت و در مرحله اول با تفویض اختیاری که به استان ها صورت گرفت، توانستیم با استفاده از ظرفیت هر استان فعالیت ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این مرحله نسبت به واگذاری امور به مردم اقدام شد که یزد نسبت به خیلی از استان ها موفق تر عمل کرد و در زمینه مشارکت مردم که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، یزد از استان های موفق در این زمینه است.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: انجام این ۲ مورد باعث شد همکاری بین بخشی بسیار خوبی میان نهادها و بخش خصوصی و دامپزشکی ایجاد شود که در این مدت موفقیت های بسیار چشمگیری را شاهد بودیم.

رفیعی پور افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه ای که علیه ایران اعمال شد، همچنین حوادث طبیعی که در کشور وجود داشت در این مدت با وضعیت بحرانی مواجه شدیم اما به فضل خداموفقیت های چشمگیری با تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران کسب شد.

وی ادامه داد: این تلاش ها باعث شد در سال گذشته هیچ گونه ایپدمی بیماری های دام نداشته باشیم و یزد نیز در این زمینه یکی از استان های موفق کشور بود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با تشکر از زحمات ۱۲ ساله علی اکبر حداد زاده، علی فاتحی نیا، را که پیش از این به عنوان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه فعالیت داشت،به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان یزد معرفی کرد.

همچنین حدادزاده به عنوان عضو کمیته مشورتی سازمان دامپزشکی و مسوول هماهنگ کننده بهداشت و دام عشایر کشور منصوب شد.

همچنین استاندار یزد گفت : این استان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه دام و طیور و دامپروری دارد و خوشبختانه برخی از این ظرفیت ها مورد توجه قرار گرفت.

محمدعلی طالبی افزود: یکی از اداره هایی که می تواند کمک شایانی در سال جهش تولید در استان داشته باشد، دامپزشکی است که می تواند با همکاری بخش خصوصی گام های موثرتری بردارد و باعث موفقیت بیشتر تولید کنندگان شود.

وی ادامه داد: یزد در زمینه صنعت اسب از استان های سرآمد است و می طلبد در این بخش نیز شاهد حمایت های بیشتری باشیم.

استاندار یزد اظهارداشت: در زمینه دام و طیور و کشتارگاه صنعتی واحدهای بسیار خوبی در استان راه اندازی شد و ان شاءالله با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم در مواقع خاص بدون دغدغه تمام نیاز داخل استان را برآورده کنیم و در حال حاضر نیز بخش زیادی از مصرف استان از منابع داخلی تولید و تامین می شود.

همچنین مدیرکل سابق دامپزشکی یزد گفت: با توجه به بیماری کرونا، امکان دعوت از همه نیروها امکان پذیر نبود لذا تعداد محدودی از همکاران و بخش خصوصی دعوت شد.

علی اکبر حداد زاده افزود: در این مدت بدون وابستگی به حزب و گروه براساس لیاقت، توانمندی و پشتکار افراد زمینه ارتقا سازمانی آنها فراهم شد.

وی اظهارداشت: دامپزشکی مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است که به عنوان مثال در تب بیماری کنگو اگر کنترل نمی شد، شاهد تلفات انسانی بودیم و همکاران ما در خط مقدم و بدون دیده یا تشویق نسبت به مقابله با این بیماری اقدام کردند.

حدادزاده گفت: حوزه دامپزشکی فوق العاده وسیع است و با گستره شش وزارتخانه فعالیت دارد که در بخش بیوتروریسم با وزارت دفاع و یا در بخش فراورده های دامی و تنظیم بازار با وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا در زمینه صنعت اسب با وزارت ورزش و جوانان و در بخش محیط زیست و حیات وحش با سازمان محیط زیست همکاری دارد.

وی ادامه داد: لذا دامپزشکی نقش بسیار مهمی دارد که متاسفانه در برخی از بخش ها دیده نشده و هیچ مرزی بین دامپزشکی و حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد چون دامپزشکی مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)