تولید ماسک N95 در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد


تولید ماسک N95 در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد

با حضور استاندار و مسئولان استانی تولید ماسک N95 در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی آغاز و از دستگاه تب سنج مادون قرمز هوشمند رونمایی شد.


اکبر بهنام جو ۵ اردیبهشت در مراسم آغاز به کار این واحد تولیدی گفت: این مرکز با 60 نفر نیروی انسانی روزانه حدود 6 هزار ماسک N95 تولید میکند.
وی با بیان اینکه هدف ما حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص در حوزه سلامت و درمان است، تصریح کرد: ماسک 7 لایه N95 توسط شرکت فرآیند پیشرفته آینده ایرانیان از شرکتهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تولید میشود و این ماسک بیشتر در بیمارستانها مورد استفاده قرار میگیرد و مردم عادی میتوانند از ماسکهای جراحی استفاده کنند.
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: ما از شرکتهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی حمایت میکنیم تا بتوانند در زمینه توسعه جامعه گامهای موثری بردارند.
وی اضافه کرد: شرکتهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی باید در سطح جامعه نیازسنجی کنند و بر اساس نیازهای جامعه به مطالعه و تولید بپردازند.
برومند صلاحی رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دستگاه تب سنج مادون قرمز طراحی شده از لحاظ هزینه تمام شده، قابل رقابت با مدلها و نمونههای مشابه خارجی است.
وی ادامه داد: این تب سنج قابلیت اندازه گیری دما تا فاصله یک متری و با اندکی تلرانس و تغییرات نرم افزاری تا فاصله 5 متری از ویژگی های اصلی دستگاه طراحی شده میباشد که این ویژگی، مهمترین مشخصه و قابلیت دستگاه تب سنج طراحی شده نسبت به نمونههای خارجی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!