همت مومنانه کانون‌های مساجد هرمزگان در کاهش دردهای نیازمندان


همت مومنانه کانون‌های مساجد هرمزگان در کاهش دردهای نیازمندان

بندرعباس- ایرنا-  آماده‌سازی و پخش بسته‌های بهداشتی و مواد غذایی بین نیازمندان در منطقه‌های شهری و روستایی در روزهای کرونایی و در ایام ماه شعبان، مهم‌ترین حرکت مومنانه جوانان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان است.

در همین راستا و ضرورت توجه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به نیازمندان در ایام شیوع بیماری کرونا و در روزهای ماه شعبان جوانان در این کانون‌ها در کنار سایر بخش‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های و کارکردهای اجتماعی مساجد، تمام قد وارد میدان شدند تا با اجرای برنامه های متنوع و اثربخش، از دردها و رنج های مردم بکاهند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: همت مومنانه جوانان و اعضای کانون‌های مساجد این استان با اجرای طرح «نذر قربانی» و توزیع گوشت بین فقرا و نیازمندان به همت موسسه و کانون حضرت خدیجه(س) قم که در نیمه شعبان نمود بارزی داشت، همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام احمد پهلوانی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح با قربانی ۵۰ راس گوسفند و توزیع ۸۰۰ کیلو گوشت بین نیازمندان و همچنین توزیع مواد غذایی بین ۴۰ خانواده کم بضاعت نمونه‌ای از حرکت مومنانه جوانان این استان است.

وی ادامه داد: قرار است در مرحله دوم این طرح نیز با جمع آوری کمک‌های مردمی و همچنین سود حاصل از فروش ماسک، بسته‌های مواد غذایی در شب اول ماه مبارک رمضان بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی دیگر از فعالیت‌های جوانان در کانون‌های مساجد این استان به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع آن بین کارکنان مراکز در معرض خطر ابتلا به کرونا اشاره کرد.

پهلوانی بیان داشت: به عنوان مثال جوانان عضو کانون فرهنگی هنری شهید اکبری زاده محله پل خواجو شهر بندرعباس با همکاری هیات محبان العباس(ع) و پایگاه سردار شهید رضایی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را به کارگاهی برای تولید ماسک تبدیل کردند.

وی ابرازداشت: جوانان این کانون در شهر بندرعباس با راه‌اندازی هشتگ‌های «مسجد تعطیل نیست» و پویش مردمی «مهرمهدوی» در راستای کمک به توسعه سلامت مردم، ساختمان کانون فرهنگی هنری را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کردند.

این مسوول از دیگر خدمات کانون‌های مساجد هرمزگان به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بدون سود و کارمزد به افرادی که کاسبی آنها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده، اشاره کرد و افزود: اعطای وام وام‌های قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی بدون سود از محل صندوق قرض‌الحسنه مسجد بنی‌هاشم به ۳۰ نفر از آسیب‌دیدگان کرونا از دیگر اقدامات خیرخواهانه جوانان این کانون است.

پهلوانی، تهیه و توزیع مواد بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند محلات حاشیه نشین در شهرها و روستاها، راه‌اندازی گروه‌های جهادی ضدعفونی منازل و اماکن عمومی، همکاری با بسیج در برپایی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهری و روستاها و برگزاری آیین‌های جشن ماه شعبان با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی بخشی دیگری اقدامات کانون‌های مساجد هرمزگان از زمان شیوع ویروس کرونا در این استان بوده است.

در استان هرمزگان یکهزار و ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که افزون بر ۸۰ درصد از این کانون‌ها در مساجد روستاها تأسیس شده اند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از روز چهارشنبه تا روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۷۰۲۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون ۶۴۸۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

یادآور می شود تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا