عملیات اجرایی سایت صنایع دستی آذربایجان‌شرقی تسریع شود


عملیات اجرایی سایت صنایع دستی آذربایجان‌شرقی تسریع شود

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تسریع در روند عملیاتی سایت صنایع دستی استان در «قزلجه میدان» تاکید کرد.

به گزارش جمعه ایرنا، جواد رحمتی در جلسه بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی سایت صنایع دستی استان واقع در قزلجه میدان با اشاره به لزوم تسریع در روند آماده سازی سایت صنایع دستی استان، گفت: با توجه به این‌که ایجاد سایت صنایع دستی استان، علاوه بر تجمیع فعالیت‌های هنری و سنتی در یک مجموعه تخصصی، زمینه فعالیت گسترده و توسعه تولید صنایع دستی استان را فراهم خواهد کرد، لذا باید روند عملیات اجرایی این پروژه با همکاری دستگاه‌های ذیربط تسریع یابد.

وی افزود: در راستای تامین بخشی از اعتبار اجرایی این پروژه، هنرمندان و صنعتگران واجد شرایط، بخشی از هزینه این پروژه را خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این‌که برنامه ریزی‌های لازم جهت جلب مشارکت مدنی سرمایه‌گذاران در این پروژه انجام خواهد شد، اظهار کرد: در راستای توسعه پروژه سایت صنایع دستی استان زمینه لازم جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

احمد حمزه‌ زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که معاونت صنایع دستی استان هنرمندان واجد شرایط را تعیین و جهت شرکت در این پروژه معرفی کرده است، گفت: این اداره کل در این راستا اقدام به ارائه لیست اولویت بندی متقاضیان و اطلاع رسانی در خصوص تامین و پرداخت بخشی از هزینه ساخت واحدها توسط هنرمندان خواهد کرد.

حمزه زاده افزود: این اداره کل در راستای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با شرکت‌های صنعتی استان در تعامل خواهد بود تا در راستای توسعه سایت صنایع دستی اقدامات ویژه‌ای را انجام گیرد.

کلنگ ساخت نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حالی اوایل دی ماه ۱۳۹۷ در محدوده روستای «قزلجه میدان» در ۱۰ کیاومتری شرق تبریز زمین زده شد که برای ساخت آن ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

قرار بود ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در زمینی به وسعت ۶ هکتار در مدت یک سال ساخته شود.

ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی استان در آزاد راه پیامبر اعظم جنب پلیس راه تبریز - بستان آباد در قالب ۱۵۲ قطعه کارگاهی احداث می شود.

پیش بینی می شود با ساخت و با بهره برداری کامل از این ناحیه صنعتی، زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شود.

بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اولویت واگذاری کارگاه در ناحیه صنایع دستی تبریز ها با آن دسته از واحدهای صنایع دستی است که سابقه و ظرفیت بالای اشتغالزایی داشته باشند و بتوانند از وام های کم بهره روستایی بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران