چند خبر کوتاه از جنوب کرمان


چند خبر کوتاه از جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - آغاز فعالیت سه کارخانه رب‌گوجه در کهنوج، نشست ساماندهی بازار فروش گوجه در قلعه‌گنج و کسب رتبه سوم کشوری مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری ازجمله خبرهای کوتاه امروز (جمعه) جنوب کرمان است.

آغاز فعالیت سه کارخانه رب‌گوجه در کهنوج

علیرضا حیدری مدیر جهاد کشاورزی کهنوج اظهار داشت: ظرفیت خرید سه کارخانه تولید رب‌گوجه این شهرستان که با ۶ خط تولید کار می‌کنند، حدود یکهزار و ۵۰۰ تُن گوجه در روز است.

وی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند محصول خود را با قیمت پنج هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم به این کارخانه‌ها عرضه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کهنوج گفت: با توجه به این که رب تولیدی این کارخانه‌ها، برای بسته‌بندی نهایی به سایر استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی ارسال می‌شود، با کارخانه‌داران برای راه‌اندازی خطوط تکمیلی و بسته‌بندی مذاکره شده است.

وی افزود: معمولا از سه تا پنج کیلوگرم گوجه‌فرنگی، بسته به رقم محصول، یک کیلوگرم رب‌گوجه فرنگی تولید می‌شود.

نشست ساماندهی بازار فروش گوجه در قلعه‌گنج

مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج در این نشست گفت: در نخستین جلسه‌ شورای کشاورزی این شهرستان در سال جدید، ضرورت خرید، فروش و راه‌اندازی کارخانجات رب‌گوجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کشاورزان قلعه‌گنج در حوزه تولید محصول گوجه فرنگی اشتغال دارند که با توجه به همزمانی برداشت محصول آن‌ها با برخی از استان‌های کشور با کاهش قیمت این محصول روبرو شده‌اند.

فرماندار قلعه‌گنج بیان داشت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان ضروری است که سازمان جهاد کشاورزی، اداره تعاون روستایی، اداره صنعت و معدن و کارخانجات صنایع تبدیلی اقداماتی برای خرید این محصول انجام دهند و در این باره مکاتباتی با معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان نیز انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی قلعه‌گنج به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته و با افزایش برداشت این محصول قیمت آن روزانه کاهش پیدا کرده است و اکنون چالش فروش این محصول مواجه هستیم.

شهسواری اظهار داشت: ادارات تعاون روستایی و اداره صنعت و معدن و کارخانجات صنایع تبدیلی بویژه دو کارخانه‌ تولید رب قلعه‌گنج موظف شدند نسبت به خرید محصول گوجه فرنگی در روزهای آینده اقدام کنند.

کسب رتبه سوم کشوری مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به نقش و جایگاه مرکز مدیریت راه‌ها در حمل و نقل ایمن جاده‌ها گفت: مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اولیه اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌های کشور را به عهده دارد.

مسلم قادری افزود: شناسایی سریع وقایع جاده‌ای از جمله فعالیت‌های اساسی مرکز مدیریت راه‌ها به شمار می‌رود، بنابراین شناخت وقایع جاده‌ای با بهره‌گیری از روش‌های مختلف از مهم‌ترین اقداماتی است که یک مرکز بایستی برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی گفت :مجموعه مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل با حضور دائمی در مرکز مانیتورینگ، اطلاعات ترافیکی را از طریق سامانه‌های هوشمند استخراج کرده و پس از تحلیل، داده‌های ترافیکی را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند که این روند باعث ارتقای رتبه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان به رتبه سوم کشوری با امتیاز ۹۳.۸ شد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟